معرفی دانشگاه کارنگی ملون آمریکا

 اولین شرط در مهاجرت تحصیلی به آمریکا شناخت کافی از دانشگاه‌های این کشور است. دانشگاه کارنگی ملون آمریکا یکی از مراکز تحصیلی در آمریکا است که برای دریافت پذیرش در آن شانس زیادی دارید. ویژگی جالب این دانشگاه قرار داشتن آن در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران است. در این مطلب از افق نیکان تلاش کرده‌ایم تا شرایط تحصیل در این دانشگاه را به شکل مختصر شرح دهیم. این اطلاعات در پروسه مهاجرت تحصیلی افراد می‌تواند موثر واقع شود.  

نگاهی کلی به دانشگاه کارنگی ملون

این دانشگاه در سال 1967 در ایالت پنسیلوانیا آمریکا تاسیس شده است. این مرکز تحصیلی از نوع تحقیقاتی خصوص بوده و در حدود 15 هزار دانشجو دارد. مقاطع تحصیلی مختلفی اعم از کارشناسی، ارشد و دکترا در این دانشگاه ایالت پنسیلوانیا تدریس می‌شود. در این دانشگاه 7 دانشکده مستقل اعم از:
  • دانشکده علم و فن
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم اقتصاد
  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشگاه علوم کارنگی
تشکیل شده است. قویمت‌های مختلفی در پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیای آمریکا زندگی می‌کنند. در نتیجه شرایط زندگی برای دانشجویان خارجی از نظر فرهنگی و سازگاری اجتماعی راحت‌تر خواهد بود. از نظر آب و هوا نیز شرایط متنوع و گوناگونی دارد. در زمستان هوای این شهر سرد و در تابستان شرجی است. 

پیشینه دانشگاه کارنگی ملون آمریکا

اندرو کارنگی یکی از صنعتگران فعال آمریکا در سال 1900 یک میلیون دلار به مدرسه فنی شهر کمک کرد. به همین خاطر در ابتدا این دانشگاه یک مدرسه فنی با نام کارنگی بود. سپس با توسعه حوزه فعالیت آن در سال 1912 به مدرسه فناوری کارنگی تغییر نام داد. سپس در سال 1967 این مدرسه فناوری با موسسه ملون که در سال 1913 آغاز به کار کرده بود ادغام شد. این دانشگاه در شروع فعالیت خود به عنوان یک مرکز هنری شهرت پیدا کرد. زیرا دارای سه گالری هنری و دو سالن کنسرت و دو سالن تئاتر بود. امروزه اما مشاهیر بزرگی در عرصه‌های مختلفی از تحصیل کرده‌های این دانشگاه امریکایی به شمار می‌رود. به ویژه در علوم اقتصاد نام برندگان جایزه نوبل را می‌توان در بین فارغ التحصیلان کارنگی ملون پیدا کرد.  

بررسی رنکینگ دانشگاه کارنگی ملون آمریکا

این دانشگاه از نظر رتبه و رنکینگ در جایگاه نسبتا مناسبی قرار دارد. از این نظر برای انتخاب دانشجویان بین‌المللی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. در رتبه‌بندی جهانی QS این دانشگاه آمریکایی در جایگاه 53 قرار می‌گیرد. همچنین در رنکینگ US NEWS هم دانشگاه کارنگی ملون در جایگاه 118 ایستاده است. در جدول زیر با دیگر ویژگی‌های این دانشگاه آمریکایی آشنا خواهیم شد.  
استان- شهر دانشگاهپیتسبورگ- پنسیلوانیا
تعداد کل دانشجویان دانشگاهبیشتر از 15 هزار نفر
تعداد دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه کارنگی ملونبیشتر از 5 هزار نفر
نرخ پذیرش تقریبا 17 درصد
 

پردیس دانشگاهی و خوابگاه‌های دانشگاه کارنگی ملون

این دانشگاه دارای پردیس شهری با 140 هکتار زمین به شمار می‌رود. پردیس این دانشگاه در حدود 5 کیلومتر دورتر از مرکز شهر پیتسبورگ واقع شده است. در نتیجه برای رفت و آمد به این دانشگاه باید از وسایل حمل شخصی یا عمومی استفاده کرد. البته خود دانشگاه کارنگی ملون آمریکا دارای سیستم اتوبوس‌رانی کاملا رایگان است. بنابراین دانشجویان می‌توانند بدون صرف هزینه از آن بهره‌مند شوند. از دیگر امکانات و امتیازات این دانشگاه که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد می‌توان به:
  • خوابگاه دانشجویی
  • آزمایشگاه‌های بسیار مجهز
  • کتابخانه‌ی جامع
  • کلاس‌های درسی بزرگ
  • پارکینگ
  • امکانات ورزشی 
و سایر امکانات رفاهی اشاره کرد. در این دانشگاه 13 سالن اقامتی و 13 آپارتمان به عنوان خوابگاه وجود دارد. تمام خوابگاه‌های دانشجویی در این دانشگاه امکانات رفاهی کاملی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. اما اگر مایل به زندگی در محوطه دانشگاه نیستید می‌توانید از طریق سایت دانشگاه مکان دیگری را پیدا کنید. این امکان در سایت دانشگاه با اهداف سهولت اسکان دانشجویان در نظر گرفته شده است. 

شرایط پذیرش در دانشگاه کارنگی ملون 

این دانشگاه نیز مانند سایر مراکز تحصیل آمریکا برای پذیرش دانشجو شرایطی دارد. شرایط لازم برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا عبارتند از:
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • دست کم دو توصیه نامه
  • مهارت کافی در زبان انگلیسی
  • نمرات مربوط به آزمون استاندارد شده 
  • انگیزه نامه دانشجو
  • رزومه تحصیلی
  • تصویر پاسپورت معتبر فرد متقاضی
  • مستندات اثبات تمکن مالی
  • رزومه کاری برای دانشجویان ارشد و دکترا
می‌باشد. به همراه مدارک و مستندات ارسالی برای دانشگاه باید مبلغ 75 دلار نیز واریز گردد. در صورت عدم پرداخت این مبلغ درخواست پذیرش دانشجویان مورد ارزیابی و بررسی قرار نمی‌گیرد. همچنین برای کسب پذیرش از این دانشگاه باید معدل 3.8 از 4 باشد. به همین خاطر شرایط رقابتی سنگینی بین متقاضیان برای دریافت پذیرش از کارنگی ملون وجود دارد.  

هزینه تحصیل در دانشگاه کارنگی ملون چقدر است؟

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که باید پیش از ثبت درخواست پذیرش در هر دانشگاهی بررسی شود هزینه آن است. بدون برآورد هزینه‌های تحصیل در هر دانشگاه و شهری نمی‌توان تصمیم درستی برای مهاجرت اخذ کرد. تحصیل در یک دانشگاه‌ خارجی مستلزم پرداخت هزینه‌های متعددی است. شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا در حدود 62260 دلار خواهد بود. به این هزینه مبلغ 555 دلار به عنوان جهت‌یابی تحصیلی را نیز اضافه کنید. هزینه جهت‌یابی تحصیلی باید به صورت سالانه و در ترم پاییزه پرداخت گردد. سایر هزینه‌ها نیز در این دانشگاه آمریکایی به شرح زیر است:
  • هزینه حمل و نقل 288 دلار
  • هزینه اسکان در محیط دانشگاه سالانه 10400 دلار
  • هزینه غذا 7068 دلار 
  • هزینه کتاب و لوازم التحریر 2400 دلار
در نتیجه می‌توان گفت که درس خواندن در این دانشگاه در سال در حدود 83697 دلار هزینه دارد. با در نظر گرفتن توان و تمکن مالی خود و با توجه به این عدد می‌توانید برای پذیرش درخواست دهید. 

سخن پایانی

امتیازات زیاد تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا تقاضاهای زیادی را از طرف دانشجویان خارجی موجب شده است. دانشگاه‌های مختلفی در آمریکا وجود دارند که برای ادامه تحصیل مناسب هستند. دانشگاه کارنگی ملون آمریکا یکی از دانشگاه‌های معتبر و مناسب برای تحصیل دانشجویان خارجی است. با توجه به نرخ پذیرش 17 درصدی این دانشگاه می‌توان برای ثبت درخواست پذیرش آن اقدام کرد. اطلاعات کامل‌تر و مشاوره‌های تخصصی مهاجرت تحصیلی توسط کارشناسان تیم افق نیکان ارائه می‌شود. در مشاوره‌های تخصصی بهترین شهر و دانشگاه متناسب با شرایط فرد متقاضی به وی پیشنهاد داده می‌شود. ما در تمام مسیر مهاجرت به آمریکا در کنار شما ایستاده‌ایم. 

سوالات متداول

1- چه مقاطع تحصیلی در دانشگاه کارنگی ملون تدریس می‌شود؟

در این دانشگاه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می‌شود.

2- شهریه دانشگاه کارنگی ملون در سال تقریبا چقدر است؟

رشته تحصیلی و مقطع آن روی شهریه تحصیل در این دانشگاه اثرگذار است. با این همه سالانه به طور تقریبی از 45 تا 60 هزار دلار شهریه را باید در نظر گرفت. 

3- نرخ پذیرش در دانشگاه کارنگی ملون چقدر است؟

برای دریافت پذیرش در این دانشگاه در حدود 17 درصد شانس پذیرش برای دانشجویان خارجی وجود دارد. 
ghannadsh04@gmail.com
9/ آوریل/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی موسسه فناوری کالیفرنیا
دسته بندی نشده
29/ آوریل/ 2024
مهاجرت به کانادا با ویزای شینگن
دسته بندی نشده
6/ دسامبر/ 2023
معرفی دانشگاه ییل آمریکا
دسته بندی نشده
27/ آوریل/ 2024