بررسی بهترین روش‌های مهاجرت دائم به آمریکا

سطح کیفیت زندگی و امکانات موجود در ایالات متحده انگیزه بسیاری از افراد برای مهاجرت به آمریکا می‌باشند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت دائم به آمریکا وجود دارد که افراد از طریق آن‌ها اقدام می‌کنند. برای هر فرد بسته به شرایط و موقعیتی که دارد یکی از روش‌های مهاجرتی کارآمدتر است. در این مقاله به تمام این روش‌های مهاجرت دائم اشاره خواهیم کرد. جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی با کارشناسان تیم افق نیکان تماس بگیرید.

چرا مهاجرت به آمریکا

اهداف و خواسته هر شخص در مهاجرت با دیگری متفاوت است. با این همه برای بهبود شرایط و اوضاع زندگی خود اقدام به مهاجرت می‌کنند. این بهبود می‌تواند برای اشخاص مختلف به معنای تحصیل یا کار و ازدواج در کشور دیگری باشد. آمریکا به دلیل اینکه در بسیاری از جنبه‌های زندگی وضعیت بسیار مناسبی دارد رویای بسیاری از مهاجرین است. از جمله دلایل مهاجرت به آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- پیشرفت علمی و تحصیلی

آمریکا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان از پیشرفت‌های علمی بیشتری برخوردار است. سیستم آموزشی مدرن و به روز و دانشگاه‌های مطرح زیادی در آمریکا وجود دارد. سطح آموزشی در مراکز و دانشگاه‌های مختلف آمریکا با هم فرق دارد اما در کل بسیار مناسب و مطلوب است. 

2- کیفیت زندگی

یکی از دلایل مهم در مهاجرت دائم به آمریکا بالا رفتن سطح کیفی زندگی افراد است. چرا که زندگی در آمریکا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان از سطح استاندارد بسیار بالاتری برخوردار می‌باشد. 

3- کار و سرمایه‌گذاری

با توجه به اینکه ایالات متحده یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان را دارد سرمایه‌گذاری در این کشور سودآور است. همچنین اشتغال در این کشور نرخ مناسبی داشته و درآمد حاصل از آن نیز کفاف مخارج زندگی را می‌دهد. این دلایل موجب می‌شود تا افراد زیادی در سراسر جهان مایل باشند به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا زندگی کنند.

منظور از اقامت دائم آمریکا چیست؟

آمریکا یکی از کشورهای مهاجرپذیر در دنیاست که شرایط خوبی برای ساکنین جدید خود فراهم می‌کند. به همین خاطر افراد زیادی از کشورها و نژادهای مختلف برای زندگی به آمریکا مهاجرت می‌کنند. برای اینکه فرد بتواند برای همیشه در آمریکا زندگی کند باید به صورت قانونی مهاجرت دائمی نماید. در این صورت در ابتدا باید برای اخذ گرین کارت و سپس برای دریافت تابعیت این کشور اقدام نماید. در انتهای این پروسه فرد مهاجر می‌تواند در آمریکا به صورت قانونی و بدون هیچ مشکلی زندگی کند.   

بهترین روش‌های مهاجرت دائم به آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا راه‌های مختلفی پیش روی متقاضیان وجود دارد. در این بخش به تعدادی از بهترین شیوه‌های مهاجرت به آمریکا برای اقامت دائم در این کشور می‌پردازیم. لازم به یادآوری است که این شیوه‌ها در واقع راه‌های مستقیم یا غیرمستقیم برای اقامت دائم در آمریکا هستند. پس با ما در ادامه این مطلب مهم و جذاب از افق نیکان همراه باشید.

1- مهاجرت به آمریکا از طریق کار

این روش مهاجرت به آمریکا طرفداران بسیار زیادی در تمام جهان دارد. چرا که آمریکا از نظر اقتصاد و در نتیجه کار در سطح بسیار مناسبی در جهان قرار دارد. نکته مهم اینکه ویزاهای کار در آمریکا تنوع بسیار زیادی دارند . باید نوع مناسب آن را انتخاب کنید. ویزای EB1- EB2- ویزای سرمایه‌گذاری و ویزای نخبگان بخشی از ویزاهای کار در آمریکا به شمار می‌رند. برای انتخاب مناسب‌ترین ویزای کاری جهت مهاجرت دائم به آمریکا با کارشناسان افق نیکان تماس بگیرید.

2- مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

در این کشور دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بسیار معتبر و مطرحی وجود دارد. با تحصیل در آمریکا شانس پیدا کردن کار و دریافت اقامت دائم این کشور افزایش زیادی پیدا می‌کند. به طوری که امروزه بیشتر مهاجرینی که در آمریکا درس می‌خوانند در این کشور کار پیدا کرده و ماندگار می‌شوند. مهاجرت تحصیلی به آمریکا پروسه و روند مخصوص به خود را دارد. پس بهتر است با کمک تیم‌های مهاجرتی حرفه‌ای از این طریق اقدام کنید. 

3- مهاجرت از طریق ازدواج

شاید یکی از راحت‌ترین راه‌های مهاجرت دائم به هر کشوری ازدواج باشد. در آمریکا نیز افراد از طریق ازدواج می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند. مزیت این شیوه مهاجرت دائم به همراه آوردن فرزندان زیر 21 سال فرد متقاضی است. البته شرایطی نیز برای اثبات واقعی بودن ازدواج صورت گرفته وجود دارد. با این همه اگر با یک شهروند آمریکایی ازدواج کنید به سادگی می‌توانید مهاجرت دائم به آمریکا داشته باشید.   

4- مهاجرت از طریق لاتاری

این روش برای متقاضیان مهاجرت دائمی که خوش شانس هستند بسیار مناسب است. مزایای این روش موجب شده هر ساله چندین میلیون نفر برای لاتاری آمریکا ثبت‌نام کنند. عدم نیاز به مدرک تحصیلی و مدرک زبان از جمله مزایای این شیوه مهاجرتی می‌باشد. آمریکا به دلیل حفظ تعادل نژادی در کشور خود هر ساله از بین متقاضیان ملیت‌های مختلف قرعه‌کشی می‌کنند. ثبت نام در لاتاری آمریکا کاملا رایگان بوده و نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارد. اما فرد باید تمکن مالی کافی برای تامین هزینه سفر و زندگی در آمریکا را داشته باشد.

5- مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

دولت آمریکا از کسانی که قصد دارند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند حمایت زیادی به عمل می‌آورد. زیرا به رونق اقتصاد بزرگ این کشور کمک زیادی خواهند کرد. ویزاهای خاصی برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده که در ازای سرمایه‌گذاری در آمریکا به آن‌ها اعطا می‌شود. برای مهاجرت دائم به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری باید مبالغ مشخصی که دولت این کشور تعیین کرده را سرمایه‌گذاری نمایید.  

6- مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

پناهندگی هم یکی از روش‌های مهاجرت به سایر کشورها از جمله امریکاست. در تمام کشورهای جهان مهاجرت از طریق پناهندگی سختی‌های بسیار زیادی در پی دارد. به همین دلیل از روش‌های پیشنهادی برای مهاجرت محسوب نمی‌شود. در وهله اول پناهنده باید تمام شرایط پناهندگی در آمریکا را داشته باشد. در غیر این صورت درخواست وی برای پناهنده شدن در این کشور با مخالفت مواجه می‌شود. دوما برخی از پرونده‌های پناهندگی اعم از پناهندگی سیاسی و مذهبی شانس بیشتری برای پذیرش دارند. در نهایت اینکه بهتر است شیوه‌ی دیگری که مناسب با توان متقاضی است برای مهاجرت وی به آمریکا انتخاب شود.       

کلام آخر

برای مهاجرت دائم به آمریکا روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله ذکر کردیم. شما می‌توانید از طریق کارشناسان مهاجرتی افق نیکان پروسه مهاجرت خود به آمریکا را پیش ببرید. 

سوالات متداول

1- بهترین راه مهاجرت دائم به آمریکا برای ایرانیان چیست؟

مهاجرت تحصیلی و ازدواج از بهترین گزینه‌های پیش روی ایرانیان می‌باشند. همچنین سرمایه‌گذاری در آمریکا به شرط داشتن مبالغ مورد نیاز شانس شما را افزایش می‌دهد. 

2- کم هزینه‌ترین راه برای مهاجرت به آمریکا چیست؟

هر شیوه مهاجرتی به ویژه به آمریکا مستلزم پرداخت هزینه‌هایی می‌باشد. با این همه مهاجرت کاری به این کشور مستلزم پرداخت هزینه‌های کمتری است. البته توجه داشته باشید که پیدا کردن جاب آفر یا درخواست کار در آمریکا بسیار دشوار می‌باشد.       
ghannadsh04@gmail.com
2/ مارس/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

مهاجرت به کانادا با مدرک آرایشگری
مهاجرت مهاجرت به کانادا
13/ اکتبر/ 2023
مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
29/ آگوست/ 2023