مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

کانادا از جمله کشورهایی است که شرایط مناسبی برای زندگی مهاجرین و به ویژه ایرانیان دارد. برای مهاجرت و زندگی در این کشور نیز راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرتی برای افرادی که تمکن مالی خوبی دارند مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری است. با سرمایه‌گذاری در کانادا هم منفعت اقتصادی فراوانی می‌برید و هم اقامت دائم این کشور را به دست می‌آورید. برای اطلاع از قوانین و شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا با ما در افق نیکان همراه شوید.

چرا سرمایه‌گذاری در کانادا پیشنهاد می‌شود؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل پیشنهاد سرمایه‌گذاری در کانادا امنیت اقتصادی بالا در این کشور است. به همین خاطر سالانه انبوهی از سرمایه‌گذاران از تمام جهان به چرخه اقتصادی کانادا وارد می‌شوند. علاوه بر امنیت اقتصادی سودآوری مناسب سرمایه و دریافت اقامت دائم این کشور از دیگر دلایل سرمایه‌گذاری در کانادا است. عضویت کانادا در اتحادیه جهانی موجب تسهیل روند سرمایه‌گذاری و دسترسی به بازارهای جهانی شده است. از این رو سرمایه‌گذاری در این کشور منفعت و رشد مالی و اقتصادی زیادی به همراه دارد. از طرفی دولت کانادا به منظور توسعه هر چه بیشتر اقتصاد خود قوانین حمایتی خوبی برای سرمایه‌گذاران اعمال کرده است.  تمام این فاکتورها در کنار هم کانادا را به کشوری ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری و زندگی بدل کرده است.

روش‌های مختلف مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری:

دولت کانادا روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در این کشور را ارائه کرده است. در واقع برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری باید در قالب یکی از این شیوه‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. در این بخش هر یک از این روش‌های مهاجرتی به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری را توضیح می‌دهیم.

1- سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی در کانادا:

برای کارآفرینی در کانادا باید یک برنامه ایجاد شغل دقیق و اجازه آغاز به کار از دولت کانادا داشته باشید. این برنامه و مجوز کار امکان ورود به کانادا و زندگی در آن را به همراه دارد. چنانچه موفق به اخذ ویزای استارتاپ کانادا شوید اقامت دائم این کشور را نیز دریافت می‌کنید. برای پذیرش و تایید برنامه شغلی در این سرمایه‌گذاری در کانادا باید شروط زیر محقق شود:
  • سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در عرض 2 سال رونق اقتصادی بیشتری برای کانادا ایجاد کند.
  •  مستمر و فعالانه در مدیریت و پیشرفت کسب و کار تلاش کنید.
  • دست کم یک شهروند کانادایی در پروژه سرمایه‌گذاری مشغول به کار شود.

2- سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق خرید شرکت:

یکی دیگر از شیوه‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری خرید شرکت در این کشور است. چون ثبت شرکت به تنهایی کمکی به رونق اقتصادی کانادا نمی‌کند مشمول اقامت رایگان نیز نخواهد شد. البته با خرید نیمی از سهام یک شرکت کانادایی و تزریق سرمایه به آن امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد. برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص این شیوه‌ها با کارشناسان افق نیکان تماس گرفته و مشورت کنید.

3- سرمایه‌گذاری در کانادا ا طریق خرید ملک:

خرید ملک در کانادا یک سرمایه‌گذاری سودآور و پرمنفعت به شمار می‌رود. با این همه خرید ملک در کانادا امتیازی برای مهاجرت به این کشور به حساب نمی‌آید. همچنین باید مالیات سالانه ملکی که خریداری کرده‌اید را نیز به دولت بپردازید. بنابراین این روش سرمایه‌گذاری برای کسانی که مایل اخذ اقامت از این طریق هستند توصیه نمی‌شود.

4- سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق برنامه‌های استانی:

برنامه‌های استانی نیز از دیگر راه‌های سرمایه‌گذاری و کسب اقامت کانادا است. هر استان کانادا نیز قوانین و شرایط مخصوص به خود برای جذب سرمایه‌های خارجی را دارد.
  • شهر تورنتو ( داخل شهر): حداقل سرمایه لازم 1.5 میلیون دلار کانادا می‌باشد و 2 سال سابقه کار مدیریتی نیز نیاز است. این سابقه کاری باید در 5 سال گذشته در رزومه متقاضی به ثبت رسیده باشد. محدودیت سنی در برنامه استانی تورنتو جهت سرمایه‌گذاری وجود ندارد.
  • بیرون از شهر تورنتو: برای کسانی که بخواهند خارج از شهر تورنتو سرمایه‌گذاری کنند 800 هزار دلار کفایت می‌کند. سابقه کاری و شرایط سنی نیز مشابه داخل شهر تورنتو در نظر گرفته شده است. در نتیجه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در خارج شهر تورنتو سهولت بیشتری دارد.
  • شهرهای کم جمعیت یا کوچک کانادا: چنانچه مایل به سرمایه‌گذاری در شهرهای کوچک کانادا باشید 300 هزار دلار سرمایه اولیه نیاز دارید. این مبالغ گفته شده حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های استانی می‌باشد. 3 سال سابقه مالکیت شغل یا 4 سال تجربه مدیریتی نیز برای آن الزامی است.
  • شهرهای شمالی کانادا: 600 هزار دلار سرمایه برای استفاده از طرح‌های استانی این مناطق نیاز است. 300 هزار دلار از این مبلغ باید به صورت نقدی موجود باشد. 100 هزار دلار از مبلغ کل سرمایه نیز به عنوان پیش پرداخت به دولت کانادا پرداخت می‌گردد.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری چیست؟

بعد از اینکه با شیوه‌های مختلف سرمایهگذاری در کانادا آشنا شدیم درباره مراحل کار توضیح می‌دهیم. بعد از محل مورد نظر برای سرمایه‌گذاری در کانادا را تعیین کردید نوبت به تدوین برنامه یا پلن آن می‌رسد. در شهرها و استان‌های مختلف کانادا بیزینس پلن‌های زیادی وجود دارد. با بررسی این بیزینس پلن‌ها می‌توانید بهترین و سودآورترین برنامه کسب و کار را تدوین و تنظیم کنید. در گام بعدی باید مدارک و اسناد مورد نیاز جهت اخذ ویزای کانادا را تهیه نمایید. مدارک لازم در این مرحله از پروسه سرمایه‌گذاری در کانادا عبارتند از:
  • مدارک هویتی
  • گواهینامه عدم سوء پیشینه
  • نمرات مهارت‌های زبانی
می‌باشد. سپس ارزیابی منابع مالی و سرمایه مورد نیاز متقاضی انجام می‌گیرد. بعد از اینکه مرحله ارزیابی مالی با موفقیت سپری شد باید سرمایه‌گذاری اولیه توسط متقاضی انجام شود. در انتهای این مراحل نیز ویزای کار و سرمایه‌گذاری در کانادا برای متقاضی صادر خواهد شد.   همسر و فرزندان متقاضی نیز امکان سفر و همراهی وی به کانادا را دارند. توجه کنید که دولت محلی به صورت دوره‌ای از محل سرمایه‌گذاری در این کشور بازدید می‌کند.

کلام آخر:

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری یکی از شیوه‌های موفق برای اقامت و اشتغال در کانادا است. دولت کانادا قوانین حمایتی خوبی برای جذب سرمایه‌های خارجی اجرا کرده که کار را ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل هر سالانه انبوهی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید :

ghannadsh04@gmail.com
13/ سپتامبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به کانادا

ویزای خانوادگی آمریکا
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
14/ فوریه/ 2024
مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج
مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
8/ آگوست/ 2023
مهاجرت به آمریکای جنوبی
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
3/ سپتامبر/ 2023