بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان را بشناسید

مونترال، تورنتو و ونکوور که از کلان‌شهرهای کانادا محسوب می‌شوند، مقصدهای اصلی ایرانیان برای مهاجرت به‌ویژه طی سالهای اخیر بوده است. البته بسیاری از ایرانی‌ها با توجه به مهاجرت از طریق برنامه فدرال نیروی متخصص، در شهرکبک زندگی می‌کنند و منتظر فرصتی هستند تا این شهر را به مقصد تورنتو و یا ونکوور ترک کنند.

در کنار خصوصیات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هر یک از شهرهای کانادا، به شرایط روحی، شغلی و مالی شما بستگی دارد. به عنوان مثال بسیاری از افراد به علت باران مداوم در ونکوور این شهر را شهری غم‌انگیز می‌دانند و در مقابل عده‌ای از این شهر به عنوان مناسب‌ترین شهر از لحاظ آب‌و‌هوا یاد می‌کنند.

مونترال

در بین سه شهر تورنتو مونترال و ونکوور مونترال بواسطه هزینه پایین زندگی نسبت به تورنتو و وونکور شهر مناسب‌تری برای زندگی در ابندای ورود به خاک کاناداست. شهر کبک نیز شهری با حال و هوای اروپایی و به لحاظ ظاهر مشابه پاریس است که طی سالهای اخیر بواسطه نیاز به نیروی متخصص و اخذ اقامت آسان‌تر پذیرای مهاجران زیادی به ویژه ایرانیان بوده است. تسلط به زبان فرانسه در دو شهر کبک و مونترال جزو الزامات جهت زندگی و کار است. خصوصا اگر تمایل به به پیشرفت در حوزه کاری دارید باید کاملا به زبان انگلیسی و فرانسه مسلط باشید.

تورنتو

تورنتو اصلی ترین مقصد مهاجرتی ایرانی‌ها و به عنوان شهری مناسب تجارت و بیزینس شناخته می‌شود. برای کار در این شهر نیازی به دانستن زبان فرانسه نیست. بسیاری از ایرانی‌های تورنتو جزو قشر مرفه شهروندان کانادا هستند. این شهر یکی از مدرن‌ترین شهرهای کانادا با سبک و سیاق امریکایی است. معتبرترین دانشگاه‌ها و مدارس کانادا متعلق به شهر تورنتو است.

ونکوور

ونکوور کانادا یکی از ایده‌آل‌ترین شهرها برای مهاجرت شهر است. ونکوور شهری لوکس و مرکز قشر ثروتمند و سرمایه‌دار است. با وجود هزینه‌های بالای زندگی در ونکوور، ایرانی‌های بسیاری در این شهر سکونت دارند. همانطور که قبلا اشاره شد هوای ونکوور عموما ابری است و زمستان بسیار کم در این شهر حس می‌شود. حضور مهاجرین ثروتمند از خاور دور و کشورهای آسیایی در این کشور جالب توجه است. طبیعت بکر و مناظر ساحلی این شهر زیبا از جمله عوامل تاثیرگذار برای جذب مهاجران خارجی به ویژه ثروتمندان است.

کیفیت زندگی و تحصیلی بالا، آمار بسیار اندک جرم در این سه شهر، و در دسترس بودن وسایل حمل‌و‌نقل ویژگی اصلی انتخاب این شهرها برای زندگی‌ است. این سه ویژگی جزو موارد اصلی است که به هنگام انتخاب محل اقامت باید لحاظ شود مخصوصا اگر قصد اقامت به همراه خانواده را داشته باشید.

رضا گلچین
4/ اکتبر/ 2018

مهاجرت

بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان 
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
24/ فوریه/ 2024
دلایل ریجکت ویزای آمریکا و نحوه اعتراض به آن
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
26/ فوریه/ 2024
جالب و کوتاه در مورد آلمان
مهاجرت
19/ ژانویه/ 2019