بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل

یکی از دلایل مهم برای مهاجرت به آمریکا تحصیل در این کشور است. آمریکا یکی از بهترین و قوی‌ترین سیستم‌های آموزشی در تمام جهان را دارد. از طرفی مدارک دانشگاهی و تحصیلی در این کشور اعتبار و جایگاه بسیار بالایی دارند. به طوری که در رده‌بندی QS هفت دانشگاه برتر جهان در آمریکا واقع شده‌اند. اما بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل کجاست؟ در این مطلب از افق نیکان پاسخ این پرسش مهم را خواهید یافت.

فاکتورهای رتبه‌بندی شهرهای تحصیلی مناسب در آمریکا

برای اینکه بهترین شهرهای آمریکا برای دانشجوها را مشخص کنیم باید فاکتورهای درستی داشته باشیم. بعضی از این پارامترهای مهم در انتخاب شهرهای تحصیلی مناسب عبارتند از:
  • رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و نزدیکی به دانشگاه
  • میزان امنیت در شهر
  • تنوع دانشجویان
  • تجربه دانشجویان
  • هزینه‌های زندگی در شهر
  • نرخ اشتغال و فرصت‌های شغلی شهر
می‌باشند. به این فاکتورها نظرات و اولویت‌های شخصی را نیز باید اضافه کرد تا بهترین شهر برای تحصیل انتخاب شود. با کارشناسان ما در افق نیکان برای مشاوره تخصصی تماس بگیرید.

لیست بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل

این لیست از بین 75 شهر برتر آمریکا برای کار- تحصیل و زندگی انتخاب شده است. البته بهترین شهر برای افراد مختلف با علایق متفاوت یکسان نیست. با این همه بنابر آمارها این شهرها بیشترین جاذبه برای تحصیل دانشجوها را دارند. 

1- بوستون

در بین شهرهای مختلف آمریکا بوستون برای تحصیل بهترین شهر به شمار می‌رود. این شهر در بین بهترین شهرهای تحصیلی دنیا نیز رتبه خوبی دارد. دو دانشگاه برتر جهان در این شهر قرار دارند. دانشگاه هاروارد و MIT که دانشمندان زیادی از در آن تحصیل کرده‌اند در بوستون قرار دارند. همین دو دانشگاه برای اینکه بوستون رتبه 1 از بهترین شهرهای این کشور برای تحصیل را کسب کند کافی است. این شهر علاوه بر دانشجوهای آمریکایی مقصد بسیاری از دانشجوهای خارجی نیز به شمار می‌رود. البته بوستون از نظر هزینه‌هاز زندگی شهر ارزانی محسوب نمی‌شود. اما وام‌ها و تسهیلات زیادی به دانشجوها برای ادامه تحصیل در این شهر اعطا می‌گردد.  

2- شیکاگو

یکی دیگر از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل بی‌شک شیکاگو می‌باشد. این شهر سومین شهر بزرگ در آمریکا است که دانشگاه‌های بسیار معتبری نیز دارد. اغلب دانشگاه‌های شیکاگو بورسیه‌های تحصیلی خوبی را به دانشجویان ارائه می‌کنند. به همین خاطر تعداد زیادی از دانشجوها ترجیح می‌دهند در دانشگاه‌های این شهر ادامه تحصیل بدهند. برخی از رشته‌های دانشگاهی مانند اقتصاد در داشنگاه‌های شیکاگو طرفداران زیادی دارد. مکتب شیکاگو در رشته اقتصاد در دانشگاه‌های این شهر پایه‌ریزی شده است. علاوه بر آن در شیکاگو بستر مناسبی برای تفریح و خوشگذرانی فراهم است. دانشجوها نیز با ارائه کارت دانشجویی خود می‌توانند از تخفیفات خوبی در این زمینه برخوردار شوند. با وجودی که هزینه زندگی در شیکاگو بالاست اما کمک هزینه تحصیل برای دانشجوها در نظر گرفته می‌شود.  

3- لس آنجلس

بیشتر ما لس آنجلس را به عنوان شهر ستاره‌های سینما و هالیوود می‌شناسیم. با این همه باید بدانید که داشنگاه‌های این شهر به اداره صنعت سینمای آن مطرح و معروف هستند. از این رو می‌توان گفت که لس آنجلس نیز در بین بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل قرار دارد. آب و هوای خوب و حضور تعداد زیادی از مهاجران ایرانی این شهر را مقصد خوبی برای دانشجوهای کشورمان کرده است. تنوع نژادی در این شهر بالاست و به نوعی از مهاجرپذیرترین شهرهای آمریکا محسوب می‌شود. لس آنجلس رتبه 25 در بهترین شهرهای تحصیلی جهان را دارد. بنابراین اگر می‌توانید فرصت تحصیل و زندگی در این شهر را به دست آورید این موقعیت را از دست ندهید. 

4- نیویورک

نیویورک یکی از بهترین شهرهای آمریکا در بسیاری موارد به حساب می‌آید. به همین خاطر کار- تحصیل و زندگی در این شهر طرفداران زیادی دارد. در نیویورک انتخاب‌های بسیار زیادی برای ادامه تحصیل پیش روی شماست. این شهر رتبه نوزدهم رادر بین بهترین شهرهای دانشجوی جهان دارد. موقعیت‌های کاری بسیار خوب نیز امکان مناسبی برای اشتغال دانشجوها را فراهم کرده است. بهترین دانشگاه نیویورک کرنل نام دارد که در رتبه 14 دانشگاه‌های جهان است. اگر مایل به ادامه تحصیل در رشته هستید نیویورک بهترین گزینه‌ی پیش روی شما در امریکا است. 

5- سان فرانسیسکو

کیفیت بالای زندگی در شهر سانفرانسیسکو آمریکا موقعیت بسیار خوبی را ایجاد کرده است. وجود دانشگاه‌های مختلفی مانند استنفورد این شهر را به یکی از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل تبدیل کرده است. آب و هوای این شهر بسیار معتدل بوده و همین مزیت علت شده تا دانشجوهای زیادی به این شهر بیایند. برای تحصیل در رشته‌های مهندسی و فناوری اطلاعات این شهر مقصد مناسبی است. زیرا بعد از اتمام تحصیل به راحتی می‌توانید در همین رشته‌ها در سان فرانسیسکو مشغول به کار شوید.

6- فیلادلفیا

این شهر اولین پایتخت ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود. انتخاب فیلادلفیا برای ادامه تحصیل یک تصمیم هوشمندانه و بسیار مناسب است. زیرا کیفیت زندگی و هزینه‌های اقامت در آن پایین بوده و موقعیت مناسبی برای دانشجوها دارد. دانشگاه پنسیلوانیا در شهر فیلادلفیا رتبه یازدهم در جهان را از آن خود کرده است. در ده سال گذشته 9 نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده بودند. از دیگر دانشگاه‌های خوب این شهر می‌توان به دانشگاه درکسل و تمپل اشاره کرد.  

7- واشنگتن

نیویورک به عنوان پایتخت فعلی ایالات متحده آمریکا بهترین سیستم آموزشی در این کشور را دارد. شمار زیادی از رهبران سیاسی جهان در دانشگاه‌های این شهر تحصیل کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت نیویورک یکی از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل در رشته علوم سیاسی است. در دانشگاه‌های این شهر از سیاستمداران بزرگ و احزاب سیاسی مطرح دعوت به عمل می‌آید. بحث و گفتگوهای این جلسات فرصت بسیار خوبی برای رشد دانشجویان علوم سیاسی پدید می‌آورد. دانشجویان دانشگاه واشنگتن دی سی گویا در گوشه‌ای از تاریخ تماشاگر وقایع هستند. دانشگاه مریلند و جرج تاون نیز از دیگر دانشگاه‌های مطرح این شهر به شمار می‌روند.   سخن نهاییآشنایی با بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل، کار انتخاب دانشجوها را ساده‌تر می‌کند. البته هر فرد با توجه به شرایط خاص خود باید بهترین گزینه را با مشاوره از تیم‌های حرفه‌ای انتخاب کند. در انتخاب رشته و شهر مناسب کارشناسان ما در افق نیکان کنار شما هستند. به نظر شما کدام شهر از لیست بالا بهترین گزینه برای ادامه تحصیل در آمریکا است؟

سوالات متداول

1- چرا آمریکا بهترین مقصد مهاجرت تحصیلی است؟

نظام آموزشی قوی و وجود دانشگاه‌های معتبر و مطرح جهان از دلایل اصلی انتخاب آمریکا می‌باشد. همچنین امکان پیدا کردن کار و تبدیل اقامت دانشجویی به اقامت دائم بعد از اتمام تحصیل نیز وجود دارد. 

2- معایب تحصیل در آمریکا چیست؟

شهریه‌های گران و سختی پذیرش دانشجو را می‌توان از اصلی‌ترین معایب تحصیل در این کشور دانست.به ویژه دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای دانشجویان ایرانی سخت‌تر می‌باشد. 

3- بهترین شهرهای تحصیلی آمریکا کدام‌اند؟

بوستون- شیکاگو و لس آنجلس از بهترین شهرهای تحصیلی در آمریکا به شمار می‌روند. بیشتر:
ghannadsh04@gmail.com
19/ فوریه/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
16/ آگوست/ 2023
مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی
مهاجرت مهاجرت به کانادا
14/ سپتامبر/ 2023
مهاجرت به آمریکا بدون مدرک زبان
مهاجرت به آمریکا بدون مدرک زبان
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
19/ آگوست/ 2023