معرفی دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس 

در دنیای امروز برای پیشرفت و کسب موفقیت در هر شغلی بهتر است در آن تحصیلات دانشگاهی داشت. به ویژه اگر تحصیلات دانشگاهی در معتبرترین دانشگاه‌ها و سیستم‌های آموزشی جهان باشد درصد موفقیت فرد بیشتر هم خواهد شد. به همین خاطر درس خواندن در دانشگاه‌های آمریکا مورد توجه دانشجویان زیادی در سراسر جهان قرار دارد. برای انتخاب بهترین دانشگاه آمریکا بر اساس خواست و شرایط خود با مشاوران ما در افق نیکان تماس بگیرید. برای آشنایی بیشتر کاربران سایت با فضاهای آموزشی آمریکا در این مطلب به معرفی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس می‌پردازیم.

نگاهی کلی به دانشگاه لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا

این دانشگاه با نام UCLA نیز شهرت دارد و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان است. در این دانشگاه تنوع رشته‌های بسیار زیادی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد. همچنین یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های دانشگاهی با بیش از 9 میلیون کتاب به این مرکز اختصاص دارد. در زمان پهلوی ارتباط علمی و فرهنگی بسیار زیادی بین این دانشگاه و دانشگاه تهران برقرار بود. به طوری که دانشگاه تهران تا 1357 تحت نظر دانشگاه لس آنجلس فعالیت می‌کرد. شعار اصلی این دانشگاه ایالات کالیفرنیا  “بگذارید نور باشد” است.  در حدود 4016 نفر عضو هیئت علمی در این دانشگاه به تدریس و فعالیت‌های تحقیقاتی مشغول هستند. اطلاعات کلی این مرکز تحصیلی در کالیفرنیای آمریکا در جدول زیر درج شده است.  
نوع دانشگاه لس آنجلسدولتی- تحقیقاتی
سال تاسیس1919
تعداد کل دانشجویان31636
تعداد کل دانشجویان بین المللی5400
نرخ پذیرش در دانشگاه11 درصد
مقاطع تحصیلیکارشناسی- کارشناسی ارشد و دکتری
 

نگاهی کوتاه به تاریخچه دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

یکی از قسمت‌های جدائی ناپذیر از سیستم دانشگاهی ایالت کالیفرنیا دانشگاه لس آنجلس است. این دانشگاه در منطقه‌ای به نام وست وود در شهر لس آنجلس واقع شده است. این مرکز تحصیلی را می‌توان از قدیمی‌ترین پردیس‌های دانشگاهی در لس آنجلس دانست. اولین بار این دانشگاه در سال 1882 به عنوان مدرسه آغاز به کار کرد. اما با گذشت زمان و به مرور تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان شد. در حال حاضر رشته‌ها و دانشکده‌های زیادی به این مرکز تحصیلی افزوده شده است. هر ساله در حدود 500 هزار نفر در این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند. از بین تحصیل کرده‌های این دانشگاه تا کنون:
  • 14 نفر جایزه نوبل
  • 14 نفر عضو هیئت علمی مک آرتور
  • 115 عنوان NCAA
  • 261 نفر مدال المپیک
کسب کرده‌اند. در بیش از 70 درصد کلاس‌های کارشناسی این دانشگاه تعداد دانشجویان کمتر از 30 نفر است. همین امر روی کیفیت آموزشی تاثیر بسیار زیادی به جای می‌گذارد. 

رتبه و رنکینگ دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

این دانشگاه که در فاصله 5 مایلی از اقیانوس آرام واقع شده است کالج‌ها و دانشکده‌های متعددی دارد. از جمله این کالج‌ها و دانشکده‌ها می‌توان به مواردی نظیر:
  • کالج ادبیات
  • دانشکده مدیریت اندرسون
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم کاربردی هنری ساموئلی
  • دانشکده پزشکی قانونی
  • دانشکده تئاتر
  • دانشکده دندانپزشکی
اشاره کرد. در سال 2024 این دانشگاه به عنوان بیستمین دانشگاه برتر علمی آمریکا معرفی شد. از دیگر رنک‌های این دانشگاه می‌توان به:
  • رتبه 44 در نظام رتبه‌بندی QS
  • رتبه 21 در نظام رتبه‌بندی THE 
  • رتبه 14 U.S.NEWS
اشاره نمود.  

شرایط پذیرش در دانشگاه لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا چیست؟

از آن جایی که این دانشگاه دولتی رتبه علمی و موقعیت بسیار خوبی دارد محبوبیت زیادی دارد. در نتیجه تقاضای سالانه برای تحصیل در این دانشگاه بالا بوده و عده‌ی زیادی موفق به دریافت پذیرش نمی‌شوند. بیشترین پذیرش به نمرات بالایی همچون:
  • ACT
  • SAT
  • A
محدود می‌شود. بنابراین برای وارد شدن به دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس باید سطح علمی بالایی داشته باشید. پژوهش‌های علمی موفق و معتبر می‌تواند شانس دانشجویان خارجی را برای دریافت پذیرش از این دانشگاه بالا ببرد. سیستم تحصیلی در این مرکز به صورت فصلی بوده و در نتیجه 3 الی 4 بار در سال باید شهریه پرداخت کرد. منظور از سیستم فصلی در دانشگاه‌های آمریکا به معنای 4 ترم تحصیلی است.    و این خیلی خوب است. 

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه UCLA

مدارک و مراحلی برای دریافت پذیرش در دانشگاه لس آنجلس مورد نیاز است که در این بخش شرح می‌دهیم.
  • تکمیل آنلاین فرم درخواست پذیرش در دانشگاه
  • ارسال مدارک تحصیلی و سوابق تحصیلی
  • ارسال امتحانات استاندارد در صورت وجود
  • در صورت نیاز ارسال نمونه کار
  • ارائه توصیه‌نامه‌های تحصیلی در صورت وجود
  • ارائه مدرک معتبر زبان برای تحصیل در این دانشگاه
  • پرداخت هزینه لازم برای بررسی درخواست
با ارسال و ارائه این مدارک می‌توانید برای پذیرش در این دانشگاه دولتی آمریکا اقدام کنید.

شهریه در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

برای دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل در این دانشگاه شامل شهریه و هزینه زندگی می‌شود. از آنجایی که این دانشگاه دولتی است شهریه آن به نسبت مناسب می‌باشد. هزینه‌های زندگی هم بستگی به شیوه زندگی هر فردی متغیر می‌باشد. در مقاطع تحصیلی مختلف شهریه‌ای که باید به دانشگاه لس آنجلس بپردازید متفاوت است. در مقطع کارشناسی بین 40 تا 45 هزار دلار به صورت سالانه باید شهریه پرداخت شود. در مقطع تحصیلی ارشد این رقم به 25 الی 29 هزار دلار تغییر می‌کند. این هزینه‌ برای شهریه دانشجویان خارجی و بین المللی تعیین شده است. در حالی که دانشجویان شهروند آمریکا و کسانی که اقامت دائم دارند مبالغ کمتری می‌پردازند. نکته جالب توجه اینکه این دانشگاه در آمریکا بورسیه‌های تحصیلی بسیار خوبی هم ارائه می‌کند. بنابراین اگر در درجات علمی بالایی قرار دارید می‌توانید برای دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در دانشگاه UCLA اقدام کنید.  

هزینه خوابگاه در دانشگاه UCLA چقدر است؟

اگر خوابگاهی در محوطه دانشگاه دریافت کنید باید 17500 دلار سالانه برای آن بپردازید. این هزینه برای آپارتمان‌ها و سوئیت‌های محوطه دانشگاه به 22300 دلار در سال هم می‌رسد. اما زندگی و اقامت محلی بیرون از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس در حدود 23 هزار دلار هزینه دارد. برای هزینه‌های جانبی نیز باید تقریبا 2 تا 3 هزار دلار در سال در نظر بگیرید. جمع این مبالغ با مبلغ شهریه هزینه تحصیل در این دانشگاه آمریکا را نشان می‌دهد.  

سخن پایانی

معرفی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس برای علاقه‌مندان به تحصیل در آمریکا مفید می‌باشد. این دانشگاه اغلب میزبان دانشجویان ممتاز با رتبه‌های علمی بالاست. مشاوره‌های تخصصی برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا توسط کارشناسان افق نیکان ارائه می‌گردد. نظر شما درباره تحصیل در این دانشگاه معتبر آمریکا چیست؟

سوالات متداول

1- سال تاسیس دانشگاه UCLA چیست؟

این دانشگاه برای اولین بار در سال 1882 به عنوان مدرسه آغاز به کار کرد. سپس در سال 1919 به عنوان دانشگاه کالیفرنیا فعالیت خود را پی گرفت.

2- شانس پذیرش در دانشگاه لس آنجلس چقدر است؟

با توجه به نسبت دانشجویان بین‌المللی به  کل دانشجویان 11 درصد شانس پذیرش وجود دارد.  

3- برای مشاوره تخصصی به منظور مهاجرت تحصیلی به آمریکا با کجا مراجعه کنیم؟

گروه مهاجرتی افق نیکان متشکل از تیم مهاجرتی حرفه‌ای در کشور می‌باشد. برای دریافت مشاوره‌های کارشناسی شده و جامع با اعضای این تیم تماس بگیرید.  .بیشتر:  
ghannadsh04@gmail.com
17/ مارس/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

جالب و کوتاه در مورد آلمان
مهاجرت
19/ ژانویه/ 2019
مهاجرت به آمریکا از طریق کار
مهاجرت به آمریکا از طریق کار
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
6/ آگوست/ 2023