معرفی دانشگاه نورث وسترن آمریکا

  در این مقاله از گروه مهاجرتی افق نیکان به معرفی دانشگاه نورث وسترن آمریکا پرداخته‌ایم. این مرکز تحصیلی یکی از مراکز تحقیقاتی معتبر در آمریکا به شمار می‌رود. آشنایی با این دانشگاه می‌تواند در مسیر مهاجرت تحصیلی به آمریکا مفید و موثر باشد. اگر برای مهاجرت به آمریکا به دنبال پذیرش در این دانشگاه هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید. 

نگاهی کلی به دانشگاه نورث وسترن در آمریکا

این دانشگاه یک مرکز تحصیلی خصوصی در شهر اوانستون در ایالت ایلینوی آمریکا است. اولین فعالیت این مرکز تحصیلی مربوط به سال 1851 است که توسط موسس خود جان ایوانز تاسیس شد. اغلب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به سرعت در بازار کار جذب شده و مشغول می‌شوند. به همین خاطر برای کسانی که قصد اقامت دائم در آمریکا از طریق تحصیل را دارند گزینه بسیار خوبی است. اما این امتیاز موجب شده تا رقابت برای کسب صندلی در دانشگاه نورث وسترن آمریکا بسیار دشوار باشد. در جدول زیر برخی از مشخصات کلی این دانشگاه خصوصی در امریکا را ذکر کرده‌ایم. 
نوع دانشگاه نورث وسترنتحقیقاتی- خصوصی
تعداد کل دانشجویان در نورث وسترنبیشتر از 23 هزار دانشجو
تعداد دانشجویان خارجی در نورث وسترن5500 نفر
نرخ پذیرش دانشگاه نورث وسترن7 درصد
مقاطع تحصیلی دانشگاهکارشناسی- ارشد و دکتری
 همانطور که مشاهده می‌کنید نرخ پذیرش در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی پایین است. به همین خاطر دریافت پذیرش در آن بسیار سخت و رقابتی می‌باشد.  

نگاهی به تاریخچه دانشگاه نورث وسترن آمریکا

در سال 1850 برنامه تاسیس این دانشگاه توسط 9 مرد تحصیلکرده تدوین شد. این 9 نفر پشتوانه مالی و زمین چندانی نداشتند و تنها با تکیه بر تحصیلات و بلندپروازی خود اقدام کردند. این هیئت 9 نفره به ریاست جان ایوانز از طریق شیوه‌های خلاقانه موفق به تامین بودجه مورد نیاز خود شدند. در نتیجه این تلاش‌ها زمینی در ساحل دریاچه میشیگان به مساحت 379 هکتار به ساخت دانشگاه اختصاص پیدا کرد. امروزه دانشگاه نورث وسترن دارای 12 پردیس مجزا است. سه پردیس این دانشگاه در دوحه، شیکاگو و قطر مشغول به فعالیت هستند. نورث وسترن موفق به کسب جایگاه علمی بسیار خوبی در جهان شده که در بخش بعد به آن می‌پردازیم.

رتبه‌های علمی دانشگاه نورث وسترن

تمام دانشگاه‌ها در کشور آمریکا توسط موسسه تایمز و QS رتبه‌بندی می‌شوند. بنابراین در پروسه انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا باید به این دو رتبه توجه کنید. معیارها و پارامترهای بسیار گسترده در امتیازدهی به دانشگاه‌ها توسط این دو موسسه در نظر گرفته می‌شوند. فاکتورهایی مانند:
  • سطح علمی اساتید دانشگاه
  • سطح علمی دانشجویان ورودی به دانشگاه
  • سطح علمی فارغ‌التحصیلان 
از جمله پارامترهای مورد ارزیابی در رتبه علمی دانشگاه‌های آمریکا هستند. برای مشاهده رتبه دانشگاه نورث وسترن آمریکا به جدول زیر توجه نمایید. 
معیار رتبه‌دهی علمیرتبه کسب شده توسط دانشگاه
رنک جهانی QS29
رنک ملی تایمز22
رنک ملی QS16
 با توجه به رنکینگ‌های بالای این دانشگاه در سطح آمریکا و جهان متقاضیان تحصیل زیادی دارد. از این اغلب افرادی که سابقه علمی و تحصیلی ممتازی دارند به دانشگاه راه پیدا می‌کنند. 

 پردیس و دانشکده‌های نورث وسترن

این دانشگاه دارای سه پردیس در اوانستون است. پردیس اصلی این دانشگاه که محوطه آن را تشکیل می‌دهد دارای امکانات بسیار مناسبی دارد. معماری پردیس اصلی دانشگاه نورث وسترن بسیار مدرن و زیبا است. همچنین امکانات و تجهیزات تحصیلی پیشرفته‌ای را در این دانشگاه خصوص می‌توانید مشاهده کنید. از این رو سطح علمی و کیفی تحصیل و زندگی در نورث وسترن بسیار ایده‌آل است. زندگی در خوابگاه درون محوطه دانشگاه در دو سال اول مقطع کارشناسی برای دانشجویان الزامی است.  این خوابگاه‌ها به دو صورت اتاق‌های مجزا و سالن‌های اقامتی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. هزینه زندگی در هر کدام از این دو نوع خوابگاه نیز با هم متفاوت است. شهریه مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه نورث وسترن آمریکا در حدود 62391 دلار در سال است. البته این مبلغ برای رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف این دانشگاه تا حدی فرق می‌کند.از جمله دانشکده‌های این مرکز تحصیلی خصوص می‌توان به:
  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده سیاست اجتماعی
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده مهندسی
اشاره نمود.  

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه نورث وسترن آمریکا

اگر مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه هستید باید ابتدا یک سال دردوره‌های آموزشی کالج آن شرکت کنید. گذراندن این دوره‌ی یک ساله برای دانشجویان خارجی پیش ورود به دانشگاه الزامی می‌باشد. در مقطع کارشناسی ارشد هم نمرات و سوابق تحصیلی دوره کارشناسی اهمیت زیادی دارد. در واقع نورث وسترن بهترین و مستعدترین متقاضیان خود را انتخاب می‌کند. از دیگر شروط ثبت‌نام در این مرکز تحصیلی خصوص در ایالات متحده آمریکا می‌توان به:
  • برنامه مشترک
  • مدارک تحصیلی دیپلم یا مدرک 12 ساله
  • نمرات SAT و ACT فرد
  • ارائه نمرات قبولی مناسب در آزمون‌های معتبر زبان
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه در صورت وجود
اشاره نمود. همچنین برای بررسی درخواست و اعلام نتیجه آن باید 75 دلار به حساب دانشگاه واریز گردد. این مبلغ حتی در صورت رد شدن درخواست پذیرش در دانشگاه مسترد نمی‌گردد. برای طی هرچه بهتر پروسه دریافت پذیرش از دانشگاه نورث وسترن می‌توانید با کارشناسان افق نیکان مشورت کنید. راه‌های ارتباطی برای دریافت مشاوره در سایت مجموعه درج شده است. 

 دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

بعد از اینکه موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه نورث وسترن آمریکا شدید باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. در واقع برای تمام برنامه‌های تحصیلی در آمریکا که بیشتر از 6 ماه طول بکشد به ویزای تحصیلی نیاز خواهید داشت. مدارک مورد نیاز و ضروری برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا شامل:
  • گذرنامه و پاسپورت معتبر
  • نامه دریافت پذیرش از دانشگاه نورث وسترن
  • پرداخت هزینه مورد نیاز جهت دریافت ویزا به مبلغ 160 دلار
  • اسناد تمکن مالی
  • اسناد تحصیلی 
  • عکس پاسپورت
می‌باشند. برای دریافت سریع‌تر ویزای تحصیلی آمریکا می‌توانید از کمک‌های تیم مهاجرتی افق نیکان بهره‌مند شوید. 

سخن پایانی

دانشگاه نورث وسترن آمریکا یکی از مراکز تحصیلی خصوصی با نرخ پذیرش پایین است. بنابراین شرایط رقابتی سنگینی برای دریافت پذیرش و کسب جایگاه در این دانشگاه وجود دارد. اگر انتخاب شما برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا دانشگاه نورث وسترن است باید حساب شده پیش بروید. کارشناسان ما در افق نیکان می‌توانند کمک‌های حرفه‌ای در این حوزه به شما ارائه کنند. با مطالعه این مقاله چه نظری درباره شرایط تحصیل در دانشگاه نورث وسترن دارید؟! 

سوالات متداول

1- نرخ پذیرش در دانشگاه نورث وسترن آمریکا چقدر است؟

آمارها نشان می‌دهد تنها 7 درصد امکان پذیرش در این دانشگاه وجود دارد. ان نرخ پذیرش مربوط به دانشجویان خارجی از جمله ایرانیان می‌باشد.

2- مهم‌ترین شرایط پذیرش در دانشگاه نورث وسترن چیست؟

داشتن آیلتس 7 یا مدارک زبان معادل از اولین شروط لازم است. همچنین معدل مورد نیاز برای دریافت پذیرش در نورث وسترن 16 الی 17 ارزیابی می‌شود. 

3- چه مقاطع تحصیلی در دانشگاه نورث وسترن ارائه می‌گردد؟

از مقطع کارشناسی تا دکتری در این دانشگاه خصوصی به دانشجویان ارائه می‌شود. 
ghannadsh04@gmail.com
14/ آوریل/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی دانشگاه کارنگی ملون آمریکا
دسته بندی نشده
9/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا
دسته بندی نشده
28/ آوریل/ 2024