ویزای سرمایه‌گذاری در آمریکا

یکی از راه‌های مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت دائم این کشور دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا است. بر اساس قوانین مهاجرتی آمریکا راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد.  بنابراین بسته به روش و مبلغ سرمایه‌گذاری نوع ویزای دریافتی نیز متفاوت خواهد بود. در این مقاله از گروه مهاجرتی افق نیکان درباره این نوع از ویزاهای مهاجرتی آمریکا توضیحاتی ارائه کرده‌ایم.

روش‌های مهاجرت به آمریکا با سرمایه‌گذاری

کشور آمریکا همیشه از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استقبال کرده است. به همین دلیل انواع روش‌های سرمایه‌گذاری و ویزای آن در قوانین آمریکا لحاظ شده است. در این بخش با انواع شیوه‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا  آشنا می‌شویم.

1- سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و دریافت ویزای EB-5

در این روش باید دست کم 800 هزار دلار در یکی از مراکز منطقه‌ای مورد تایید دولت سرمایه‌گذاری کنید. ویزایی که با این شیوه سرمایه‌گذاری در آمریکا به شما داده می‌شود EB-5 نام دارد. هر ساله تنها 10 هزار ویزای EB-5 در آمریکا صادر می‌گردد. بنابراین متقاضیان باید هر چه زودتر درخواست خود را برای دریافت این ویزا به ثبت برسانند.   

2- سرمایه‌گذاری مستقیم و دریافت ویزای EB-5

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری به دریافت ویزای EB-5 منجر می‌شود نوع مستقیم است. در این شیوه مسئولیت تمام روند سرمایه‌گذاری بر عهده خود فرد می‌باشد. درست برعکس سرمایه‌گذاری منطقه‌ای که به صورت ناحیه‌ای مدیریت می‌شد. برای دریافت این ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا باید دست کم 1.8 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنید. 

3- سرمایه‌گذاری انتقال بین شرکتی و دریافت ویزای L-1

این ویزا مختص کسانی است که از طرف یک شرکت خارجی به کمپانی وابسته خود در آمریکا منتقل شده‌اند. برای این افراد شرایطی وجود دارد که در چارچوب آن می‌توانند ویزای L-1 را دریافت کنند. سمت و جایگاه مهم فرد درخواست دهنده ویزای L-1 یکی از این شروط می‌باشد.

4- سرمایه‌گذاری با ایجاد شغل و دریافت ویزای E-2 

این ویزا برای راه‌اندازی یک تجارت جدید در آمریکا صادر می‌شود. فرد سرمایه‌گذار باید نشان دهد که تجارت او چه تعداد شغل در آمریکا ایجاد می‌کند. مدت اعتبار این ویزا 5 سال بوده و به طور نامحدود قابل تمدید است. 

ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا چه مزایایی دارد؟

در بین انواع ویزاهای ذکر شده ویزای EB-5  به خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این کشور اعطا می‌شود. این ویزا مزیت‌های بسیار زیادی دارد. فرد سرمایه‌گذار از طریق این ویزا می‌تواند در آمریکا کار و زندگی کند. همچنین امکان تبدیل ویزای EB-5 بعد از مدتی به گرین کارت و اقامت دائم آمریکا وجود دارد. از دیگر مزیت‌های این ویزای سرمایه‌گذاری در ایالات متحده به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

1- همراهی اعضای خانواده

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این ویزا همراهی اعضای خانواده با فرد سرمایه‌گذار است. اعضای خانواده شاما همسر و فرزندان زیر 21 سال و مجرد وی می‌شوند. همسر متقاضی باید سنی بیشتر از 18 سال و عدم سوء پیشینه داشته باشد. 

2- دریافت گرین کارت و تابعیت

زمان درخواست ویزای EB-5 به فرد گرین کارت مشروط اعطا می‌شود. این گرین کارت در حکم اجازه اقامت بوده و با درخواست فرد به اقامت دائم تبدیل می‌شود. زمان درخواست برای تبدیل اعتبار موقت این گرین کارت به اعتبار دائمی دو سال بعد از صدور اولیه است. 

3- تحصیل در بهترین مدارس و کالج‌های آمریکا

یکی دیگر از مزیت‌های ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا امکان تحصیل فرزندان در این کشور است. فرزندان فرد سرمایه‌گذار با ویزای EB-5 امکان تحصیل در مدارس آمریکا را دارند. تحصیل در مدارس امریکا به معنای قرار گرفتن فرزندان در یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی جهان است. همچنین امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آمریکا نیز برای فرزندان دارنده ویزای EB-5 وجود دارد.

4- افتتاح حساب بانکی در آمریکا

کسانی که با ویزای EB-5 و برای سرمایه‌گذاری به آمریکا می‌آیند می‌توانند حساب بانکی داشته باشند.این امکان برای بسیاری از ایرانیان خارج از کشور به دلیل تحریم‌ها وجود ندارد. 

مدارک لازم برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا

مدارک مورد نیاز برای ویزای سرمایه‌گذاری بستگی زیادی به نوع آن دارد. اما به صورت کلی یک سری مدارک در همه انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری مورد نیاز است که عبارتند از:
  • مدارک هویتی: اعم از شناسنامه، پاسپورت معتبر و دو قطعه عکس می‌باشد.
  • مدارک سرمایه‌گذاری: اعم از گواهی انتقال سرمایه- گواهی قانونی بودن سرمایه- توافقنامه‌های همکاری و مشارکت- طرح تجاری می‌باشد.
  • تمکن مالی: اعم از مدارک و مستندات اثبات داشتن مبالغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری می‌باشد.
  • آزمایشات و معاینات پزشکی
  • فرم‌های درخواست ویزا: این فرم‌ها بسته به نوع ویزا متفاوت هستند.    
می‌باشند. 

هزینه ویزای سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا چقدر است؟

این هزینه ارتباط مستقیمی به نوع ویزای درخواستی شما دارد. در ویزای EB-5 دست کم 1.8 میلیون دلار برای تجارت و ایجاد 10 شغل باید هزینه شود. اگر پروژه در مناطق هدفمند با نرخ بیکاری بالا باشد این مبلغ به 800 هزار دلار کاهش می‌یابد. هزینه دادخواست 3675 دلار است و هزینه پردازش کنسولی نیز 345 دلار می‌باشد. در ویزای E-2 حداقل سرمایه مورد نیاز 100 هزار دلار برآورد می‌شود. تشکیل پرونده از داخل آمریکا 460 دلار و از خارج این کشور 205 دلار هزینه دارد.  

مراحل دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا

در اولین مرحله باید نوع ویزای خود را متناسب با شرایط سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. سپس مدارک مورد نیاز و ضروری برای ویزای سرمایه‌گذاری را تهیه نمایید. در مرحله بعد پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا الزامی است. گام بعدی به ارسال نمودن فرم‌ها و مدارک به آژانس مناسب اختصاص دارد. در این مرحله باید صبور باشید تا درخواست شما توسط آژانس مربوطه در آمریکا بررسی شود. چنانچه درخواست شما به تایید رسید وقت مصاحبه حضوری برایتان تعیین می‌گردد. در این جلسه باید به سوالاتی در خصوص ویزای درخواستی خود پاسخ دهید. در نهایت نیز اگر مصاحبه موفقیت آمیز باشد ویزای شما صادر می‌گردد. در این مسیر طولانی و پرچالش بهتر است از کمک مشاورین حرفه‌ای در حوزه مهاجرت استفاده کنید. تسلط کامل بر روی روند ویزاهای سرمایه‌گذاری می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.  

کلام آخر

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذرای یکی از شیوه‌های کارآمد و قانونی محسوب می‌شود. برای طی این پروسه مهاجرتی به دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا نیاز دارید. کارشناسان ما در گروه مهاجرتی افق نیکان در تمام این پروسه کنار شما هستند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره‌های تخصصی در حوزه مهاجرت به آمریکا با مشاوران تیم تماس بگیرید. 

سوالات متداول

1- کمترین میزان سرمایه مورد نیاز برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در آمریکا چقدر است؟

حداقل بودجه برای دریافت این ویزا 800 هزار دلار برای سرمایه‌گذاری منطقه‌ای است. با این همه بهتر است مبالغی بیشتر برای تامین سایر هزینه‌ها نیز در اختیار داشته باشید. 

2- آیا با خرید ملک در آمریکا ویزای سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنم؟

خیر خرید ملک در آمریکا مشمول دریافت ویزای سرمایه‌گذاری و در نتیجه اقامت این کشور نمی‌شود. 

3- آیا دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در آمریکا برای ایرانیان نیز  امکان‌پذیر است؟

بله خوشبختانه این شیوه مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان نیز امکان‌پذیر می‌باشد.  بیشتر:
ghannadsh04@gmail.com
18/ فوریه/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا چه وسایلی ببریم؟
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
12/ سپتامبر/ 2023