مهاجرت به کانادا با خرید بیزینس

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا می‌توان برشمرد که هر یک شرایط خاص خود را دارد. افراد بر حسب شرایط و خواسته‌ای که دارند بهترین روش را برای این منظور انتخاب می‌کنند. در این بین مهاجرت  به کانادا با خرید بیزینس یکی از ساده‌ترین و سریع‌تر روش‌های مهاجرتی محسوب می‌شود. این روش برای کسانی که قصد سرمای‌گذاری در کانادا را دارند اما شرایط برنامه‌های استانی را دارند مناسب است. برای آشنایی بیشتر با این روش‌ مهاجرتی تا انتهای این مطلب از افق نیکان ما را همراهی کنید.

منظور از خرید بیزینس در خاک کانادا چیست؟

یکی از اولین مفاهیمی که باید در این زمینه روشن شود مفهوم خرید بیزینس در کانادا است. این مفهوم به خریدن یک کسب و کار موجود در کشور کانادا اشاره دارد. خرید بیزینس می‌تواند از طریق خرید سهام و دارایی‌های یک شرکت انجام گیرد. بسیاری از افراد با خرید بیزینس در کانادا اقدام به مهاجرت می‌کنند. بر اساس آمارهای رسمی در حدود 33 درصد از صاحبان کسب و کار در کانادا را مهاجران تشکیل می‌دهند. برخی از این افراد از صفر خود پایه‌گذاری بیزینس بوده‌اند و برخی دیگر نیز آن را خریداری کرده‌اند. برای اشخاصی که از سرمایه کافی برای خرید بیزینس برخوردار هستند این شیوه بسیار مناسب است.

مزایای مهاجرت به کانادا با خرید بیزینس چیست؟

یکی از دلایل توجه زیاد به این شیوه مهاجرت مزایایی است که دارد. با خرید بیزینس در کانادا می‌توانید ویزای 1 تا 2 ساله دریافت کنید. از طریق این ویزا می‌توانید به کانادا وارد شده و بیزینس خود را مدیریت نمایید. امتیاز و مزیت جالب بعدی اقدام برای دریافت اقامت دائم کانادا فقط یک سال بعد از خرید بیزینس است. این امکان وجود دارد که همسر و فرزندان خود را نیز همراهتان به کانادا ببرید. همسر شما نیز اجازه کار در خاک کانادا را دارد. همچنین فرزندان شما نیز می‌توانند در این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند. این مزایا باعث شده تا بسیاری از افراد به فکر خرید بیزینس در کانادا بیفتند. اخذ اقامت دائم کانادا در این شیوه مهاجرتی بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از دیگر روش‌ها مهاجرتی است.

شرایط لازم برای خرید بیزینس در کانادا چیست؟

برای اینکه بتوانید از این شیوه سریع و ساده مهاجرتی استفاده کنید باید شرایطی را داشته باشید. به عنوان مثال فرد متقاضی باید دست کم مدرک تحصیلی دیپلم را داشته باشد. همچنین شروطی برای سابقه کار مدیریتی و سرمایه مورد نیاز جهت خرید بیزینس وجود دارد. در ادامه با برخی از این شروط لازم جهت مهاجرت به کانادا با خرید بیزینس آشنا می‌شویم.

1- داشتن سابقه کار مدیریتی:

این شرط را می‌توان مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرط لازم برای این شیوه مهاجرتی به کانادا دانست. در واقع بدون داشتن سابقه کار نه دولت کانادا و نه فروشنده بیزینس درخواست شما را نمی‌پذیرند. در قوانین مهاجرتی به زمان مشخصی برای سابقه مدیریتی اشاره نشده است. با این حال بهتر است که دست کم 3 سال سابقه در رزومه متقاضی مهاجرت وجود داشته باشد. تمام سوابق باید با اسناد و مدارک معتبر به اداره مهاجرت کانادا اثبات شوند.

2- مدرک زبان:

در این روش مهاجرت به کانادا داشتن مدرک زبان الزامی نیست. اما باید در حد نیاز جهت برقراری ارتباط با نیروها داخل شرکت و بیرون آن توانمند باشید. این مورد در جلسات مصاحبه با آفیسر مهاجرتی کانادا سنجیده می‌شود.

3- میزان سرمایه‌ی لازم برای خرید بیزینس در کانادا:

در کسب و کارهایی که می‌توان در کشور کانادا خریداری کرد تنوع بالایی وجود دارد. در نتیجه تنوع قیمتی زیادی نیز می‌توان در قیمت فروش این بزینس‌ها یافت. معیارهایی که در قیمت و سرمایه مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا با خرید بیزینس دخیل هستند عبارتند از:
  • حوزه فعالیت بیزینس
  • ارزش و اعتبار برند مورد نظر
  • میانگین سود ماهانه بیزینس
  • تعداد مشتری‌های کسب و کار
  • محل واقع شدن بیزینس در کانادا
  • میزان پتانسیل بیزینس برای رشد و توسعه
می‌باشند. با این همه کمترین میزان سرمایه مورد نیاز برای خرید بیزینس در کانادا بین 15 تا 250 هزار دلار است. به بیان سادهتر برای خرید معمولی‌ترین بیزینس در کانادا به 150 تا 250 هزار دلار کانادا نیاز دارید. هر چه کسب و کار مورد نظر شما قدرتمندتر و معتبرتر باشد این مبلغ افزایش خواهد یافت.

4- حداقل سهم خریداری شده از بیزینس:

برای خرید یک بیزینس در کانادا یا باید کل آن را خریداری کنید یا بخشی از سهام آن را بخرید. کمترین میزان سهامی که برای مهاجرت از این طریق باید خریداری شود 50 درصد است. در غیر این صورت اداره مهاجرت کانادا با ویزای شما برای ورود به کانادا موافقت نمی‌کند. هرچه سهم بیشتری خریداری کنید به همان نسبت شانس بیشتری برای دریافت ویزای کانادا دارید. همچنین سود بیشتری از بیزینس خریداری شده در کانادا را دریافت می‌کنید.

مراحل لازم برای مهاجرت به کانادا با خرید بیزینس:

در این بخش تلاش کرده‌ایم تا مراحل کلی پروسه مهاجرت به کانادا به روش خرید بیزینس را بیان کنیم. به طوریکه با یک نگاه بتوانید به کلیت این مسیر پی برده و با آن آشنا شوید.1- در گام نخست باید یک بیزینس مناسب و متناسب با بودجه خود در کانادا پیدا کنید.2- کمک گرفتن از یک وکیل تجاری مجرب در گام بعدی می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.3- خرید بیزینس مورد نظر از صاحب آن در خاک کانادا اقدام بعدی می‌باشد.4- تهیه کردن بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی در دوران مدیریت جدید شما نیز حائز اهمیت است.5- در این مرحله باید برای دریافت مجوز LMIA درخواست بدهید.6- گام نهایی نیز اخذ ورک پرمیت و دریافت ویزای کار در کانادا است.از این مرحله به بعد می‌توانید برای سفر به کانادا و مدیریت بیزینس جدید خود در این کشور اقدام کنید. توصیه می‌شود در نوشتن بیزینس پلن از افراد حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید. چرا که این پلن تجاری در جلب نظر اداره مهاجرت برای اعطای ویزا به شما موثر است. کارشناسان ما در گروه افق نیکان آماده ارائه مشاوره‌های لازم به شما هستند.

سخن آخر:

مهاجرت به کانادا با خرید بیزینس یکی از راه‌های محبوب و پرطرفدار مهاجرتی است. این شیوه مهاجرتی پیچیدگی‌های سایر راه‌ها را ندارد.

بیشتر بخوانید :

ghannadsh04@gmail.com
1/ نوامبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به کانادا