زندگی در کدام یکی از شهرهای کانادا مورد انتخاب ایرانیان است؟

کانادا دارای 10 استان و 3 سرزمین است. بیش از 250 هزار ایرانی در کانادا زندگی میکنند. سه شهر تورنتو ونکوور مونترال برای زندگی در کانادا مورد استقبال مهاجران قرار گرفته است.

ونکوور:ونکوور شهری همراه با طبیعت است که زندگی رفاهی بالایی دارد و شهرهای وست ونکوور و نورث و کوکتیلام از بخشهای بزرگ ونکوور هستند.

آب و هوا در ونکوور معتدل است وزمستان های خیلی سردی ندارد و بیشتر بارانی است و تابستان های گرم و غیر شرجی دارد و به شهر همیشه سبز معروف است.

ونکوور در نزدیکی مرز آمریکا واقع شده است و دارای امکانات رفاهی و تحصیلی و تفریحی میباشد که علاقه مهاجران و ایرانیان را به خود جلب کرده است. تفریحات مهاجران مثل دوچرخه سواری و قایق سواری و گشت و گذار میباشد

ونکوور به علت اینکه دارای بندر میباشد از لحاظ حمل و نقل دریایی ساکنان آن درآمد بالایی دارند و دارای دانشگاههای معتبر نیز میباشند مثل دانشگاه سایمون و یوبی سی. ونکوور شهر مورد علاقه ایرانیان است زیرا محیطی مرفه و آرام و هوایی معتدل دارد و شبیه به رامسر ایران است.

تورنتو:تورنتو یک شهر تجاری است که ایرانیان در آنجا زندگی میکنن و سبک زندگی در تورنتو شبیه به آمریکاست. دارای اتوبان های بزرگ ومراکزهای تجاری و صنعتی است و از نظر موقعیت کاری یک شهر عالی محسوب میشود. و دانش زبان فرانسه و انگلیسی از الزامات است که بتوانند وارد بازار کار شوند اما رفت و آمد در این شهر دشوار است. ممکن است از رفتن مکانی به مکان دیگر چند ساعت طول بکشد.

خیابان های یانگ و نورث و ریچموند خیابان هایی هستند که ایرانیان زیادی در آنجا زندگی می کنند و آب و هوای تورنتو نسبت به ونکوور سردتر است ولی تورنتو برای کسانی که طرفدار رفت وآمد و شلوغی هستن و بازار کار برایشان مهم است توصیه میشود.

مونترال:شهر مونترال در کشور کانادا برای کسانی که علاقه مند به تحصیل هستند توصیه میشود. شهر مونترال در کنار رودخانه سنت لورنس قرار دارد که در نزدیکی کیک سیتی است که شباهت زیادی به پاریس دارد و زبان ساکنان این منطقه فرانسوی است و به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. در این شهر دانشگاه های معتبر و نامداری وجود دارد مانند دانشگاه مونترال –مک گیل- کونکوردیا. و جالب است بدانید که هزینه زندگی در مونترال نسبت به ونکوور کمتر است و شهرمونترال یک جامعه چند فرهنگی است به علت دانشجویان از سرار جهان که ما میتوانیم چیزهای زیادی را یاد بگیریم مانند آداب و رسوم شهرها و کشورهای مختلف.

آب و هوای مونترال 6 ماه سال سرد و برفی است و 6 ماه دیگر سال گرم و آفتابی است. برای اینکه در شهر مونترال بتوانیم راحت تر کار پیدا کنیم باید زبان فرانسه بدانیم و دولت کانادا به سیستم حمت و نقل عمومی شهر مونترال اهمیت زیادی میدهد و هر ساله بودجه زیادی در ارتباط با این موضوع اختصاص میدهد.

ایرانی ها بیشتر در محل هایی به نام کت دنژ-کت سن لوک-شربروک-ایل دسوق سکونت دارند و ایرانی ها علاوه بر این 3 شهر شهرهای دیگری را نیز که از نظر هزینه تحصیل و زندگی مخارج کمتری دارند را نیز انتخاب میکنند ولی برای تحصیل –کار و اقامت شهرهایی همچون مونترال –ونکوور و تورنتو را انتخاب میکنند.

مقالات مرتبط :

 

بیشتر بخوانید :

رضا گلچین
9/ دسامبر/ 2020

مهاجرت