بهترین شهر آلمان برای زندگی

کیفیت زندگی در آلمان بالا است و افرادی که در آلمان زندگی میکنند از کیفیت زندگی بالایی در کل جهان برخوردار هستند شهرهای فرانکفورت –مونیخ-دوسالدورف-شهرهایی هستند که از نظر رتبه بندی در زمره 30 شهر برتر جهان هستند.

برلین:این شهر در جنگ جهانی دوم نابود شد و با اتحاد آلمان شرقی و غربی بازسازی های فراوانی در آن صورت گرفته است. برلین شهری بسیار سرسبز است که دارای پارکها جنگلها رودخانه ها و دریاچه ها است که بسیار شگفت انگیز است. برلین محله های متمایزی دارد که هر کدام فضای خاص دارد .شارلوتنبرگ یک منطقه آرامش بخش و پرنشاط است که دارای خانه هایی است که از قرن نوزدهم وجود دارد .وکروز برگ یک مرکز مهم است برای مهاجران ترک و پرنزلاور منطقه ای متوسط است که دانشجویان و هنرمندان در آن ساکن هستند و کرد هستند . و گران ترین منطقه برلین ویلمرسدورف که ساختمان های قرن نوزدهم در آنجا وجود دارد.

دوسلدورف:این شهر زیبا در کنار رودخانه راین قرار دارد و شرکت های معتبر رسانه ای –موزه ها-رستورانها-بازارها و مدارس عالی بین المللی در این شهر قرار دارند. و شهری است که بیش از 50 منطقه دارد و از فرهنگ های مختلف و سطح طبقاتی مختلف ساخته شده است که افراد فقیر و ثروتمند در کنار هم در این شهر زندگی میکنند.

بیلک یک منطقه پرجمعیت است که مهاجران و دانشجویان زیادی دارد که از فضای سبز این منطقه لذت میبرند و هافن منطقه ای است که علاقه مجردها و جوان ها را به خود جلب میکند و نزدیک رودخانه یک محته به نام اوبرکاسل است که معماری هندی در آن دیده میشود و باعث جذاب تر شدن آن بخش از شهر شده است . و منطقه ای دیگر نیز در این شهر زیبا وجود دارد که به ملیت ژاپنی ها معروف است به نام نیدرکاس

فرانکفورت:فرانکفورت جمعیت 600 هزار نفری دارد که مشغول کار هستند و به دلیل هزینه ها و هم چنین به دلیل دسترسی به حومه شهر در اینجا زندگی میکنند. فرانکفورت دارای ساختمان هایی است که در بندرگاه غربی و شرقی قرار دارد و امارت های قدیمی و کنسولگری ها در مناطق وستند هستند. و کیفیت زندگی در این شهر در رتبه هفتم دنیا قرار دارد و با مونیخ در رتبه دوم مشترک است.

هامبورگ:دومین شهر بزرگ آلمان است و یکی از 16 ایالت آلمان است و از نظر کیفیت زندگی در رتبه نهم قرار دارد این شهر از نظر فضای سبز و کیفیت زندگی رتبه بالایی دارد و شامل رودخانه ها ی بسیاری است .و دارای بیش از 2000هزار پل در این شهر وجود دارد و آلتونا یک منطقه مسکونی با معماری های قدیمی –ویلاهای بزرگ-و کارخانه های قدیمی است و محله زیبایی است که با منظره رودخانه به وجود آمده است .شمال شرقی این شهر بیشترین تعداد ساکن را دارد. هامبورگ نورد منطقه ای کارگر نشین است و در جنوب شهر واقع شده است.

مونیخ:از نظر کیفیت زندگی در رتبه سوم قرار دارد .مونیخ گران قیمت ترین شهر آلمان و اروپا است و دارای محله هایی است که بین دانشجویان و جوانان بسیار طرفدار دارد و با مغازه ها و کافه ها فضای دنج برای دانشجویان فراهم کرده است.

اشتوتگارت:در صنعت خودرو سازی فعالیت میکند و در تپه ها –دره ها –و پارکها قرار دارد و خانه های مطلوب این منطقه در دامنه کوه شیب دار قرار گرفته است غرب اشتوتگارت منطقه بسیار جذابی است و فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد و از نظر کیفیت زندگی در رتبه بیست و هشتم جهان قرار دارد

بهترین شهر آلمان از نظر هزینه زندگی: جنوب آلمان گران ترین منطقه زندگی در آلمان است و دو شهر بزرگ در این بخش  قرار دارد. مونیخ و اشتوتگارت که از گران ترین شهرهای آلمان هستن و هزینه زندگی در فرانکفورت منطقی میباشد که شهری کوچک است و در شمال شرق آلمان قرار دارد.

و به طور خلاصه میتوان گفت که آلمان کشوری است که در قلب اروپا واقع شده است و به دلیل کیفیت بالای زندگی و ارائه خدمات از جمله تحصیل رایگان متقاضیان زیادی از سراسر جهان برای مهاجرت دارد. آلمان یک کشور صنعتی است و به شدت به نیروی کار متخصص و فنی احتیاج دارد .و افرادی که دارای تحصیلات عالیه هستند و در رشته های فنی یا مهندسی مدرک دارند به راحتی ویزای کار دریافت میکنند و از این رو آلمان میتواند یک مقصد مهاجرتی ایده آل برای مهجران باشد.

مقالات مرتبط :

 

بیشتر بخوانید :

رضا گلچین
9/ دسامبر/ 2020

مهاجرت

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
مهاجرت مهاجرت به کانادا
13/ سپتامبر/ 2023
مهاجرت به آمریکا
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
16/ آگوست/ 2023