راهنمای گام به گام و تصویری ثبت‌نام لاتاری آمریکا 2025

یکی از راه‌های ارزان، آسان و سریع برای مهاجرت به آمریکا از طریق ثبت‌نام لاتاری است. با توجه به مزیت‌های زیادی که این روش مهاجرتی دارد سالانه تعداد زیادی از متقاضیان شانسی خود را امتحان می‌کنند.  یکی از مهم‌ترین بخش‌های کار نیز ثبت درست و دقیق اطلاعات در زمان ثبت‌نام لاتاری می‌باشد. از این رو افق نیکان در این مطلب راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا را ارائه کرده است. با مطالعه این مطلب از روند ثبت‌نام برای لاتاری آمریکا مطلع خواهید شد. همچنین می‌توانید از گروه مهاجرتی ما برای ثبت‌نام دقیق و اصولی لاتاری کمک بگیرید.

نکات مهم برای ثبت‌نام لاتاری آمریکا

 در ابتدای پروسه ثبت‌نام باید با نکات و قوانین مهم ثبت‌نام لاتاری آمریکا آشنا شوید. در وهله اول توجه کنید که ثبت‌نام را به روزهای پایانی مهلت آن موکول نکنید. نکته بعدی اینکه بعد از درج اطلاعات و ثبت آن دیگر امکان ایجاد تغییر در فرم لاتاری وجود ندارد. بنابراین بهتر است از کمک تیم‌های مهاجرتی معتبر برای پر کردن فرم لاتاری کمک بگیرید. افرادی که بین 18 تا 21 سال سن دارند می‌توانند به دو شیوه ثبت‌نام کنند. اول اینکه به صورت مستقل در لاتاری ثبت نام به عمل آورند. راه دوم اما ثبت‌نام از طریق فرم لاتاری والدین آن‌ها می‌باشد. بعد از برنده شدن در لاتاری ملزم به اثبات تمکن مالی خود برای دریافت ویزا هستید. حداقل تمکن مالی برای افراد مجرد جهت ثبت‌نام لاتاری 18000 دلار می‌باشد.این مبلغ باید در از طریق اسناد حساب بانکی به اداره مهاجرت آمریکا ارائه شود.

مشخصات عکس برای لاتاری

بخش مهم دیگری که باید در راهنمای ثبت‌نام لاتاری به آن اشاره کرد مشخصات عکس است. عکسی که برای ثبت‌نام لاتاری استفاده می‌شود باید ویزگی‌های خاصی داشته باشد. اول اینکه این عکس باید مربعی شکل با سایز حداقل 600*600 پیکسل باشد. حجم عکسی که برای لاتاری آمریکا استفاده می‌کنید نباید بیشتر از 240 کیلوبایت باشد. فرمت این عکس هم باید به صورت JPEG.(jpg باشد. کیفیت خوب این عکس حائز اهمیت است پس از روی عکس کاغذی عکس نگیرید. زمینه به کار رفته در عکس لاتاری نیز باید سفید رنگ باشد. عکس مورد نظر در نور کافی و بدون سایه گرفته شود. قبلا داشتن پاسپورت از شروط ثبت‌نام لاتاری بود که این شرط در حال حاضر حذف شده است. عکس لاتاری را از روی عکس شناسنامه یا پاسپورت خود اسکن نکنید. تهیه عکس مناسب پیش از اقدام به ثبت‌نتام برای لاتاری آمریکا الزامی می‌باشد. 

راهنمای مرحله به مرحله ثبت‌نام لاتاری 

راهنمای ثبت‌نام لاتاری آمریکا به صورت گام به گام و تصویری به شما در انجام بهتر آن کمک می‌کند. در هر بخش از ثبت‌نام لاتاری باید اطلاعات و مشخصاتی را به دقت و با صداقت درج کنید. بنابراین توصیه می‌شود این اطلاعات را از قبل آماده کرده و در دسترس خود قرار دهید. نکته مهم اینکه متقاضیان تنها 30 دقیقه برای تکمیل فرم لاتاری آمریکا زمان در اختیار دارند. بنابراین باید تسلط کافی برای انجام مراحل مختلف این ثبت‌نام داشته باشند.   

1- وارد شدن به سایت رسمی لاتاری

در اولین گام از این پروسه باید وارد سایت رسمی لاتاری آمریکا به آدرس dvprogram.state.gov شوید. سپس بر روی گزینه‌ای به نام Begin Entry کلیک کرده و گزینه Submit  را انتخاب کنید. 2- درج اطلاعات شخصی متقاضیاطلاعاتی که در این بخش وارد می‌کنید باید کاملا دقیق و درست باشند. در غیر این صورت در مرحله بعدی و بعد از پذیرش در لاتاری رد صلاحیت می‌شوید. در این بخش از راهنمای ثبت‌نام لاتاری آمریکا به این اطلاعات اشاره می‌کنیم:
  • نام
  • جنسیت
  • تاریخ تولد
  • شهر تولد
  • کشور تولد
اطلاعات را دقیقا از روی پاسپورت خود و به شکل صحیح درج کنید.

3- انتخاب کشور واجد شرایط

متقاضیان ایرانی در این بخش تنها باید روی گزینه yes کلیک نمایند. زیرا ایران جزو کشورهای مجاز برای ثبت‌نام لاتاری قرار دارد. 

4- ارسال عکس برای فرم لاتاری آمریکا

عکس دیجیتالی که از قبل آماده کرده‌ای را آپلود کنید. این عکس باید تمام ویژگی‌های گفته شده در بخش‌های قبلی را داشته باشد. همچنین باید در 6 ماه گذشته عکس لاتاری آمریکا را گرفته باشد. برای آپلود عکس نیز باید روی گزینه choose photo کلیک کنید. 

5- درج اطلاعات پستی

در این بخش باید نشانی پستی خود را به طور کامل و دقیق درج کنید. پر کردن قسمت‌هایی از فرم که عبارت optional روی آن درج شده اختیاری است. بنابراین می‌توانید چیزی در این بخش‌ها از فرم لاتاری ننویسید. در این بخش از راهنمای ثبت‌نام لاتاری به بخش‌های مختلف مربوط به نشانی پستی اشاره می‌کنیم. چنانچه از آدرس شخص دیگری استفاده کرده‌اید در قسمت A نام او را درج کنید. در بخش B و C نیز باید ادرس‌های سکونت خود با به دقت و دقیق درج کنید. بخش D مربوط به نام شهر و E مربوط به نام استانی است که در آن ساکن هستید. F جایی است که کدپستی را درج می‌کنید و G مربوط به نام کشور است. 6- درج شماره تماس و نام کشوراگر نام ایران را به عنوان کشور انتخاب کردید باید شماره‌ای با پیش شماره ایران را درج کنید. پیش شماره تلفن‌های داخل ایران 98+ است.

7- درج ایمیل و تایید آن

ایمیل آدرس خود را باید در این بخش وارد کرده و سپس تایید کنید. توجه داشته باشید که در صورت قبولی در لاتاری از طریق این ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود. پس حتما ایمیلی که اعتبار داشته و به ان دسترسی دارید را درج کنید.  

8- مشخص کردن سطح تحصیلات 

این بخش از راهنمای ثبت‌نام لاتاری به تحصیلات فردی متقاضی مربوط است. در این بخش باید بالاترین سطح و مدرک تحصیلی خود را درج نمایید. کمترین مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام لاتاری آمریکا هم دیپلم دبیرستان است. 

9- وضعیت تاهل

اگر در زمان ثبت‌نام لاتاری متاهل هستید باید این وضعیت را انتخاب و ثبت کنید. در غیر این صورت گزینه مجرد را ثبت کرده و تایید کنید. کسانی که متاهل هستند اما وضعیت مجرد را انتخاب می‌کنند در هنگام مصاحبه رد خواهند شد. حتی اگر از همسر خود جدا شده‌اید اما مراحل قانونی آن طی نشده باید در این بخش متاهل را انتخاب کنید. 

10- تعداد فرزندان

یکی دیگر از بخش‌های مهم ثبت‌نام لاتاری آمریکا تعداد فرزندان است. تعداد فرزندان شامل فرزندان بیولوژیک و فرزند خوانده‌ها نیز می‌شود. همچنین فرزندان ناتنی که زیر 21 سال سن داشته و مجرد هستند. توجه کنید حتی اگر فرزندانتان با شما زندگی نمی‌کنند در این بخش باید اطلاعات آن‌ها را به دقت و درستی درج کنید. 

11- تایید اطلاعات درج شده

در این مرحله باید تمام اطلاعات درج شده در بخش‌های قبلی را تایید نمایید.  در پایین این صفحه از فرم ثبت‌نام لاتاری گزینه‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه راهنمای ثبت‌نام لاتاری به معرفی تمام این گزینه‌ها خواهیم پرداخت. 
  • لغو یا cancel Entry: این گزینه تمام پروسه ثبت‌نام شما را لغو خواهد کرد. پس اگر به هر دلیلی از ثبت‌نام لاتاری پشیمان شدید روی این گزینه کلیک کنید.
  • بازگشت به صفحه‌ی قبلی یا Go back to part 1: این گزینه برای دسترسی به قسمت قبلی و به منظور ویرایش اطلاعات استفاده می‌شود.  
  • بازگشت به بخش 2 یا Go Back to part 2: اگر در اطلاعات درج شده مربوط به همسر و فرزندان اشتباهی صورت گرفته از گزینه برای ویرایش آن استفاده کنید. 
  • گزینه تایید یا Submit: اگر در مورد تمام اطلاعات درج شده مطمئن هستید روی این گزینه کلیک کنید. 
در انتهای پروسه ثبت‌نام لاتاری نیز به صفحه تایید ارسال دسترسی پیدا می‌کنید. این صفحه را ذخیره کنید تا در ماه مه مورد بررسی دوباره قرار دهید. 

سخن پایانی

راهنمای ثبت‌نام لاتاری آمریکا از موسسه مهاجرتی افق نیکان برای طی سریع‌تر این پروسه مفید خواهد بود. سوالات و ابهامات خود را در انتهای همین مقاله از کارشناسان تیم بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود.  

سوالات متداول

1- برای ثبت‌نام لاتاری آمریکا باید به چه سایتی مراجعه کنیم؟

برای شروع کار باید به سایت رسمی لاتاری به نشانی dvprogram.state.gov مراجعه فرمایید. قبل از ورود سایت تمام اطلاعات مورد نیاز و تصویر مناسب برای آپلود در سایت لاتاری را فراهم کنید. 

2- آیا برای ثبت‌نام لاتاری باید هزینه‌ای پرداخت نمود؟

خیر ثبت‌نام لاتاری آمریکا نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نداشته و رایگان است. البته اگر از افراد حرفه‌ای برای این منظور کمک می‌گیرید دستمزد آن‌ها جزو هزینه‌ی ثبت نام به حساب می‌آید. 

3- در صورت درج اشتباه اطلاعات در فرم لاتاری چه مشکلی پیش می‌آید؟

اطلاعات غلط در فرم لاتاری می‌تواند به رد صلاحیت شما گردد. حتی ایرادات وارده به عکسی که بارگذاری کرده‌اید می‌تواند باعث رد صلاحیت متقاضی لاتاری گردد. 

4- آیا برای ثبت‌نام در لاتاری آمریکا باید پاسپورت داشته باشیم؟

خیر در حال حاضر شرط داشتن پاسپورت از ثبت‌نام لاتاری برداشته شده است. پس نیازی نیست در زمان ثبت‌نام لاتاری متقاضی دارای پاسپورت باشد. 

5- برای ثبت‌نام لاتاری چقدر زمان داریم؟

زمانی که به شما برای تکمیل فرم داده شده است 30 دقیقه می‌باشد. با مطالعه راهنمای ثبت‌نام لاتاری می‌توانید در این بازه‌ی زمانی ثبت‌نام خود را انجام دهید. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید با کارشناسان افق نیکان تماس بگیرید.  

6- آیا برای ثبت‌نام لاتاری به مدرک زبان هم نیاز داریم؟

خیر داشتن مدرک زبان از شروط لازم برای ثبت‌نام لاتاری آمریکا به حساب نمی‌آید. بیشتر:
ghannadsh04@gmail.com
16/ مارس/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا چه وسایلی ببریم؟
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
12/ سپتامبر/ 2023
مهاجرت به آمریکا با رشته حقوق
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
10/ سپتامبر/ 2023