با ویزا و گرین کارت آمریکا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

آمریکا از جمله کشورهایی است که تقاضا برای مهاجرت به آن بسیار بالا است. در کنار توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی، قدرت پاسپورت این کشور نیز انگیزه‌ی بسیاری از مهاجرین است. در واقع با دریافت گرین کارت و ویزای این کشور می‌توان به بسیاری از نقاط دنیا سفر کرد. در این مطلب از افق نیکان خواهیم گفت سفر با ویزا و گرین کارت آمریکا به چه کشورهایی ممکن است. 

ویزا و گرین کارت آمریکا چه تفاوتی با هم دارند؟

ابتدا باید تفاوت بین گرین کارت و ویزای آمریکا را شرح دهیم تا درک درستی از موضوع ایجاد گردد. افراد با در دست داشتن ویزای آمریکا امکان سفر و اقامت موقت در این کشور را دارند. در واقع از ویزای آمریکا برای اهداف کوتاه مدت نظیر تفریح و تحصیل در این کشور استفاده می‌شود. اما با داشتن ویزای آمریکا خدمات شهروندی این کشور به شما تعلق نخواهد گرفت. گرین کارت اما با ویزا تفاوت‌های اساسی دارد. افرادی که گرین کارت آمریکا را دارند اجازه اقامت دائم در این کشور را دریافت کرده‌اند. با این همه باید در فواصل زمانی 10 ساله برای تمدید گرین کارت آمریکا اقدام نمود. امکان ورود و خروج از ایالات متحده امریکا برای شما با سهولت بیشتری فراهم است. دولت آمریکا نیز با دارندگان گرین کارت این کشور همانند شهروندان آمریکایی رفتار می‌کند. بنابراین اعتبار و قدرت گرین کارت آمریکا از ویزای این کشور به مراتب بالاتر است.

سفر با ویزا و گرین کارت آمریکا به کدام کشورها امکان‌پذیر است؟

بسیاری از کشورهای جهان اجازه سفر با ویزا و گرین کارت آمریکا را صادر می‌کنند. همچنین با مولتی ویزای ایالات متحده بدون نیاز به ویزا می‌توان به کشورهای زیادی سفر کرد. این امکان به دلیل اعتبار و قدرت ویزا و گرین کارت آمریکا در کورهای زیادی میسر می‌باشد. در ادامه به کشورهایی که امکان سفر به آن‌ها با داشتن ویزا و گرین کارت آمریکا وجود دارد اشاره می‌کنیم. 

کشورهایی که با ویزای آمریکا می‌توان به آن‌ها سفر کرد

با در دست داشتن مولتی ویزای کشور آمریکا به کشورهای زیادی در سرتاسر جهان می‌توان سفر کرد. این کشورها عبارتند از:
  • آلبانی
  • صربستان
  • عربستان
  • بوسنی هرزگوین
  • مکزیک
  • بلیز
  • کاستاریکا
  • پاناما
  • آنگویلا
  • برمودا
  • آنتیگوا
  • بریتیش
  • گرجستان
  • مونته نگرو
  • مقدونیه شمالی
  • قطر
می‌باشند. 

کشورهایی که با گرین کارت آمریکا می‌توان به آن‌ها سفر کرد

زمانی که شما گرین کارت آمریکا را داشته باشید برای سفر به دیگر نقاط دنیا شرایط خوبی دارید. در واقع با در دست داشتن گرین کارت ایالات متحده آمریکا می‌توانید به 170 کشور مختلف در جهان سفر کنید. البته سفر با ویزا و گرین کارت آمریکا به همه نقاط جهان ممکن نیست. البته برخی از کشورها نیز خدمات مسافرتی خود را تنها به شهروندان آمریکایی ارائه می‌کنند. در واقع در این کشورها بر اساس پاسپورت و ملیت افراد به آن‌ها خدمات ارائه می‌گردد. 

مهم‌ترین شرایط برای سفر با گرین کارت آمریکا چیست؟

برای سفر به دیگر کشورهای جهان با گرین کارت آمریکا احراز شرایطی الزامی است. نکته مهم در این زمینه این است که گرین کارت فرد را به شهروند آمریکا تبدیل نمی‌کند. در واقع افراد دارای گرین کارت مهاجرانی هستند که اقامت کشور آمریکا را دریافت نموده‌اند. بنابراین در زمان سفر باید به قوانین کشور مقصد در خصوص سفر با گرین کارت آمریکا توجه کنند. مورد بعدی اینکه گرین کارت‌های آمریکایی اعتبار 10 ساله دارند. با نزدیک شدن به پایان دوره 10 ساله باید نسبت به تمدید گرین کارت خود در آمریکا اقدام کنید. اقامت بیشتر از 6 ماه در سایر کشورها پروسه تمدید گرین کارت شما را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین سفر با ویزا و گرین کارت آمریکا نباید خیلی طولانی مدت باشد. زرا اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا تصور خواهد کرد شما قصد لغو اقامت خود در این کشور و دریافت اقامت کشور مقصد را دارید. در سفرهای طولانی‌تر از 6 ماه با گرین کارت آمریکا باید به چندین مورد و نکته توجه کرد. در ادامه این مطلب از افق نیکان در خصوص این نکات بیتر خواهیم گفت.

نکات طلائی در سفر بیشتر از 6 ماه با گرین کارت آمریکا

اشاره کردیم که بهتر است سفرهای خارج از آمریکا با گرین کارت این کشور طولانی نباشد. در این بخش نکات مهمی را برای سفر‌های طولانی با گرین کارت و به خارج از آمریکا بان می‌کنیم. 1- کسانی که می‌خواهند برای مدت یک سال به خارج از آمریکا سفر کنند بهتر است فرم l-131 را تکمیل نمایند. این فرم در حکم تضمینی برای بازگشت دوباره شما به آمریکا محسوب نمی‌شود. اما در اغلب اوقات با تکمیل این فرم پروسه پذیرش دوباره افراد در آمریکا راحت‌تر انجام می‌گیرد. 2- در سفرهایی به مدت دو سال یا بیشتر به خارج از آمریکا دیگر امکان بازگشت با گرین کارت وجود ندارد. بنابراین در سفر با ویزا و گرین کارت آمریکا به تمام این وارد باید توجه کنید. برای بازگشت دوباره به آمریکا بعد از این سفر طولانی باید درخواست ویزای مقیمان را بدهید. اگر سفر شما به ایران بوده است برای درخواست این ویزا باید به کشورهای همسایه بروید. زیرا آمریکا در خاک ایران هیچ سفارت‌خانه‌ای ندارد. 3- زمان اقامت شما با ویزا و گرین کارت آمریکا در هر کشوری متفاوت است. به عنوان مثال با گرین کارت آمریکا تنها اجازه‌ی اقامت 4 روزه در خاک سنگاپور را خواهید داشت. برای این بازه‌ی زمانی نیازی به دریافت ویزای سنگاپور ندارید. با این حال در اغلب کشورهای اروپایی امکان اقامت 3 ماه را با گرین آمریکا دارید. کوتاه‌ترین زمان اقامت نیز به کشور انگلستان تعلق می‌گیرد. اگر از طریق گرین کارت آمریکا به انگلستان رفته‌اید باید ظرف 24 ساعت از این کشور خارج شوید. بنابراین شاید بهتر باشد  که از قبل بلیط بازگشت خود از انگلستان به آمریکا را رزرو نمایید. به این ترتیب دیگر دغدغه‌ای از بابت بازگشت از سفر کوتاه خود از انگلستان به آمریکا ندارید. 

سخن پایانی

سفر با ویزا و گرین کارت آمریکا امکانی است که برای دارندگان آن فراهم می‌باشد. بسیاری از کشورهای جهان تنها با در اختیار داشتن ویزا و گرین کارت ایالات متحده اجازه ورود برای افراد صادر می‌کنند. نظر شما درباره اعتبار و امکان سفر به کشورهای دیگر با گرین کارت و ویزای آمریکا چیست؟ 

سوالات متداول

1- آیا گرین کارت ویزای آمریکا از نظر اعتبار یکسان هستند؟

خیر اعتبار گرین کارت آمریکا به ویژه در سفر به دیگر کشورهای جهان بالاتر از ویزای این کشور است.

2- فرق گرین کارت و ویزای آمریکا چیست؟ 

این دو مدرک اقامتی تفاوت‌های زیادی با هم دارند. اما نوع اقامت را می‌توان مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت ویزا و گرین کارت آمریکا دانست. ویزا نوعی از اجازه اقامت موقت در آمریکا محسوب می‌شود. در حالی که گرین کارت به معنای اجازه اقامت دائم در ایالات متحده می‌باشد. البته گرین کارت آمریکا در دوره‌های 10 ساله به تمدید نیاز دارد. بیشتر بدانید:
ghannadsh04@gmail.com
6/ فوریه/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

اخبار