10 شهر دانشجویی آمریکا

آمریکا یکی از بیشترین مهاجران تحصیلی در جهان را در خود جای داده است. این موضوع از آمارهای دانشجویان بین المللی در این کشور کاملا مشهود است. بسیاری از ایرانیان نیز علاقه‌مند هستند تا در دانشگاه‌های معتبر این کشور پهناور تحصیل کنند. به همین دلیل آشنا بودن چندین شهر دانشجویی آمریکا می‌تواند مفید باشد. در این مطلب کارشناسان ما در افق نیکان یک لیست از 10 شهر اصلی برای مهاجرت تحصیلی را ارائه نموده‌اند.

تحصیل در آمریکا و مزایا آن 

تحصیل در آمریکا یکی از شیوه‌های مهاجرتی ساده و سریع به آمریکا محسوب می‌شود. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در آۀمریکا بعد از اتمام تحصیل در این کشور ماندگار می‌شوند. بازار کار جذاب و پویا و اقتصادی قدرتمند از اصلی‌ترین عوامل نگهدارنده دانشجویان در آمریکا هستند.البته درس خواندن در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران هزینه بیشتری در پی دارد. اما اعتبار مدارک دانشگاهی در آمریکا و آینده‌ای کاری موفق بعد از فارغ‌التحصیلی ارزش این هزینه را دارد. به همین دلیل هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های مختلف آمریکا مشغول به تحصیل می‌شوند. در ادامه شهرهای دانشجویی معروف آمریکا را معرفی خواهیم کرد. با شناخت این شهرها برای مهاجرت تحصیلی به ایالات متحده راحت‌تر مقصد نهایی خود را انتخاب می‌کنید. 

معرفی 10 شهر دانشجویی آمریکا

تحصیل در آمریکا در کنار تمام چالش‌ها و هزینه‌های آن علاقه‌مندان و طرفداران زیادی دارد. اگر شما نیز رویای تحصیل در این کشور را دارید آشنایی با این لیست برایتان جذاب خواهد بود.

1- بوستون آمریکا

بوستون به عنوان شهر دانشجویی شماره یک آمریکا و در رتبه دوازدهم جهان قرار دارد. این شهر در مجموع 8 دانشگاه بزرگ و مهم ایالات متحده آمریکا را در خود جای داده است. از این 8 داشنگاه 2 دانشگاه در جمع سه دانشگاه برتر جهان جای دارند. دانشگاه ماساچوست رتبه یک جهان و دانشگاه هاروارد رتبه سوم را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر حضور فعال دانشگاه‌های معتبر و بزرگ از نظر زیبایی‌های طبیعی نیز بوستون شاخص است. شهرسازی زیبا و هوای مطبوع از ویژگی‌های جذاب این شهر برای زندگی دانشجویان می‌باشد. همچنین این شهر از نظر فعالیت کارفرماها رتبه دوم آمریکا را دارد. از این رو دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به راحتی کار پیدا کرده و در این شهر مشغول می‌شوند.  

2- نیویورک

نیویورک نیز شهر دانشجویی آمریکا است که طرفداران زیادی دارد. این شهر به عنوان قلب تپنده تجارت آمریکا و حتی جهان به شمار می‌رود. زندگی در این شهر به خودی خود آموزه‌های زیادی به همراه دارد. امسال نیویورک در رتبه نوزدهم شهرهای دانشجوی جهان جای گرفته است. در بین تمام شهرهای آمریکا نیویورک بیشتر جمعیت را دارد. 20 میلیون نفر از مردم آمریکا در این کلان شهر در کنار هم زندگی می‌کنند. 1.5 درصد از این جمعیت را نیز دانشجویان تشکیل می‌دهند که حدودا 52 هزار نفر می‌شود. در رتبه‌بندی رضایت دانشجوها این شهر موفق به کسب امتیازهای بسیار خوبی شده است. در این شهر در حدود 10 داشنگاه با رتبه‌های جهانی خوب قرار دارند. دانشگاه معروف کلمبیا و دانشگاه نیویورک از جمله آن‌ها به حساب می‌آیند. 

3- لس آنجلس

امسال این شهر در بین شهرهای دانشجویی ایالات متحده آمریکا یک صعود 10 پله‌ای را شاهد بود. شهر لس آنجلس سومین شهر دانشجوی  آمریکا و بیست و پنجمین در جهان است. معنای لغوی اسم این شهر یعنی فرشتگان گم شده و به عنوان پایتخت خلاقیت در جهان شناخته می‌شود. ریشه بسیاری از فیلم‌های هالیوودی و هنر و موسیقی و مد در این شهر بنا نهاده شده است. در بین دانشگاه‌های مطرح آمریکا و جهان سه دانشگاه در لس آنجلس وجود دارد. به عقیده دانشجوها فعالیت‌های بسیار متنوعی را در شهر لس آنجلس می‌توان انجام داد. به همین خاطر این شهر با می‌توان مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا دانست.

4- سانفرانسیسکو

یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شهرها در تمام آمریکا سانفرانسیسکو نام دارد. این شهر از نظر رتبه تحصیلی و دانشگاهی در جایگاه 35 بهترین شهرهای دانشجوی جهان جای دارد. سه دانشگاه که رنکینگ‌های بسیار بالایی دارند در شهر سانفرانسیسکو واقع شده‌اند. دانشگاه استنفورد- دانشگاه کالیفرنیا و برکلی از جمله این دانشگاه‌ها می‌باشند. شاخص کارفرما نیز در این شهر بالا بوده و پیدا کردن کار برای فارغ‌التحصیل‌ها ساده خواهد بود. شرکت‌های مهمی نظیر اپل و IBM در این شهر دانشجویی آمریکا واقع شده‌اند. 

5- شیکاگو

شهر زیبا و البته مدرن شیکاگو در جایگاه 41 جهان بین همه شهرهای دانشجویی قرار گرفته است. از این شهر به نام شهر بادها نیز در آمریکا یاد می‌شود. نظرسنجی‌های دانشجویی نشان داده که فرهنگ و صمیمیت در این شهر مورد تحسین قرار دارد. همچنین تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی زیادی برای گذراندن اوقات فراغت در شیکاگو وجود دارد. دانشگاه شیکاگو و نورث وسترن در رتهبه‌های 10 و 31 جهان قرار دارند. 

6- آتلانتا 

این شهر در ایالت جورجیا قرار دارد و پرجمعیت‌ترین شهر این ایالت است. در حدود 5 میلیون نفر در این شهر سکونت دارند که از این بین 63 هزار نفر دانشجو هستند. از نظر رتبه شهرهای دانشجویی آتلانتا در جایگاه 57 شهرهای دانشجویی جهان قرار دارد. موسسه فناوری جورجیا و دانشگاه اموری و دانشگاه جورجیا از بهترین دانشگاه‌های این شهر هستند. حضور کارفرماهای متعدد از نظر شغلی این شهر را در جایگاه خوبی قرار داده است. به همین خاطر آتلانتا بی‌شک شهر دانشجویی آمریکا با امتیاز بالا به شمار می‌رود. 7- فیلادلفیادر این شهر سه دانشگاه بزرگ و شناخته شده وجود دارند که رتبه فیلادلفیا را به جایگاه 62 جهانی رسانده‌اند. دانشگاه پنسیلوانیا در جایگاه پانزدهم جهان از نظر رتبه قرار گرفته است. اعلامیه استقلال در سال 1776 در این امضا شد و زنگ آزادی در آن قرار گرفته است. این شهر دارای فرهنگ بسیار غنی بوده و زندگی دانشجویان در آن تجربه‌ای شیرین خواهد شد.

8- واشنگتن

این شهر پایتخت ایالات متحده آمریکا است که تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. امسال رتبه هشتم بین شهرهای دانشجویی آمریکا را واشنگتن دی سی از آن خود کرده است. همچنین این شهر در جایگاه 63 بین شهرهای دانشجویی محبوب قرار گرفته است. کاخ سفید و بناهای یادبود در این شهر اوقات فراغت جالبی را برای دانشجویان رقم می‌زنند. 

9- پیتسبورگ

اما جایگاه نهم شهر دانشجویی آمریکا به پیتسبورگ با ساحل زیبا و دو دانشگاه مشهور آن می‌رسد. دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه پیتسبورگ دو دانشگاه مطرح و مشهور این شهر هستند. بسیاری از دانشجویان در نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند که تنوع فرهنگی و محیط این شهر را دوست دارند. موزه و تئاتر از مراکز تفریحی اصلی این شهر می‌باشد.

10- سن دیگو

یکی دیگر از شهرهای آمریکا که به عنوان یک شهر دانشجویی خوب شناخته می‌شود سن دیگو نام دارد. این شهر در ایالت کالیفرنیا واقع شده و به مرکز کشور مکزیک نیز بسیار نزدیک است. جاذبه‌های گردشگری زیادی در این شهر قرار دارد. به همین خاطر به آن بهترین شهر آمریکا نیز می‌گویند. سن دیگو یکی از امن‌ترین شهرهای ایالات متحده آمریکا می‌باشد و دانشجویان زیادی نیز دارد. رتبه این شهر در بین شهرهای دانشجوی جهان 72 می‌باشد. 

سخن پایانی

برای مهاجرت تحصیلی به هر کشوری باید با بهترین شهرهای دانشجویی آن آشنا بود. در این مقاله از افق نیکان 10 مورد شهر دانشجویی آمریکا را معرفی کردیم. امیدواریم این مطلب برای کسانی که قصد مهاجرت به آمریکا را برای تحصیل دارند مفید واقع شود.به نظر شما کدام شهر در آمریکا برای دانشجوها گزینه بهتری است؟ 

سوالات متداول

1- شهرهای دانشجویی برتر در آمریکا کدام‌اند؟

بوستون- نیویورک و شیکاگو از بهترین شهرهای دانشجویی آمریکا به حسب می‌آیند. البته تعداد شهرهای دانشجویی ایالات متحده آمریکا بیشتر از همین مورد است. 

2- چرا آمریکا مقصد دانشجویان بین المللی زیادی است؟

دلایل مختلفی وجود دارند که آمریکا را اصلی‌ترین مقصد مهاجرت تحصیلی در جهان می‌کنند. نظام آموزشی قوی- تنوع نژادی و ملیتی و آینده کاری درخشان از جمله این دلایل هستند. 

3- تحصیل در آمریکا چه معایبی دارد؟

هزینه بالای تحصیل و زندگی از معایب اصلی تحصیل در آمریکا محسوب می‌شود. همچنین برای ایرانیان صدور ویزای تحصیلی به سختی انجام می‌گیرد.بیشتر:
ghannadsh04@gmail.com
11/ مارس/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

چگونه یک اختراع را ثبت بین‌الملل کنیم؟
مقالات ثبت اختراع مهاجرت
14/ ژوئن/ 2018
برترین مشاغل خانگی در آمریکا
لیست برترین مشاغل خانگی در آمریکا
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
1/ فوریه/ 2024
برای مهاجرت به آمریکا چه وسایلی ببریم؟
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
12/ سپتامبر/ 2023