معرفی موسسه فناوری کالیفرنیا

موسسه فناوری کالیفرنیا یا همان دانشگاه کلتک یکی از برترین مراکز تحصیل این کشور و جهان محسوب می‌شود. این دانشگاه که رتبه 7 جهانی را از آن خود کرده بهترین محل تحصیل برای پرورش ذهن و خلاقیت است. شرایط تحصیل و آینده شغلی دانشجویان این دانشگاه موجب شده تا گزینه خوبی برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا باشد. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه کلتک با ما در این مطلب از گروه مهاجرتی افق نیکان همراه شوید. کارشناسان افق نیکان برای مهاجرت تحصیلی و دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه‌های آمریکا در کنار شما هستند.  

نگاهی به موسسه فناوری کالیفرنیا 

این موسسه فناوری به قدری مشهور و مهم است که بیشتر کارفرمایان به سراغ فارغ‌التحصیلان آن می‌روند. چرا از خلاقانه‌ترین روش‌ها برای مدیریت و پرورش ذهن‌های باهوش در آن کمک گرفته شده است. اساتید و دانشجویان این مرکز تحصیلی درک ما از جهان را با اختراع فناوری‌های مختلف دگرگون می‌کنند. در این دانشگاه برای علوم جدید و فناوری‌ها ارزش بسیار زیادی قائل هستند. سیاست‌های جذب دانشجو در این دانشگاه بر پذیرش روشن‌ترین ذهن‌ها استوار شده است. موسسه فناوری در ایالت کالیفرنیا همیشه جزو 10 دانشگاه برتر جهان قرار داشته است. در این دانشگاه بهترین تجهیزات و امکانات در اختیار اساتید و دانشجویان قرار داده می‌شود. نرخ پذیرش دانشگاه کلتک در حدود 7 درصد می‌باشد. این عدد نشان دهنده‌ی شرایط سخت و ویژه پذیرش دانشجو در این موسسه فناوری می‌باشد. در جدول زیر به برخی از مشخصات اصلی این دانشگاه در کالیفرنیا اشاره کرده‌ایم. 
نوع دانشگاه کلتکخصوصی
استان و شهر پاسادنا- ایالت کالیفرنیا
تعداد کل دانشجویان2397 نفر
تعداد دانشجویان خارجی681 نفر
نرخ پذیرش تقریبا 7 درصد
مقاطع تحصیلی دانشگاهکارشناسی، ارشد و دکتری
 با وجودی که پذیرش در این دانشگاه بسیار دشوار است اما آینده کاری و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان آن تضمین می‌شود. 

پیشینه موسسه فناوری کالیفرنیا

آموس تروپ که یکی از چهره‌های محلی و مطرح در صنعتگری بود در سال 1891 این دانشگاه را تاسیس کرد. در سال‌های فعالیت این مرکز تحصیلی تغییر نام‌های زیادی از تروپ، موسسه پلی تکنیک تروپ و کالج تروپ داشته است. سرانجام در سال 1920 با نام موسسه فناوری یا دانشگاه کلتک نامگذاری شد. البته امروزه دانشکده پلی تکنیک تروپ به دانشگاه خصوصی کاملا مجزا از این موسسه به شمار می‌رود. در سال‌های 1921 تا 1945 میلیکان برنده جایزه نوبل به ریاست این دانشگاه انتخاب شد. نفوذ و قدرتی وی به قدری بود از این دانشگاه با نام دانشگاه میلکان یاد می‌کردند. در سال 1971 یک زلزله شدید در این ایالت موجب آسیب‌های جدی به محوطه دانشگاه شد. اما این خسارت‌ها در سال‌های بعدی فعالیت دانشگاه کلتک بازسازی شدند.  

جایگاه علمی موسسه فناوری کالیفرنیا

قطعا این مرکز تحصیلی از نظر رتبه‌های علمی جایگاه مطرحی در آمریکا و جهان دارد. نکته جالب در خصوص این دانشجو نسبت 1 به 3 اساتید به دانشجویان است. بنابراین دانشجویان به صورت نامحدود به اساتید دانشگاه دسترسی دارند. دانشجویان برای دوره‌های کارآموزی به کشورهای مختلف دنیا اعزام می‌شوند. اغلب دانشجویان این دانشگاه از تاثیرگذارترین انسان‌های جهان محسوب می‌شوند. با این توضیحات می‌توان حدس زد که موسسه فناوری مذکور چه جایگاه و رتبه علمی دارد. 
نظام رتبه‌بندیرتبه دانشگاه کلتک
رتبه‌بندی QS6
رتبه‌بندی THE9
رتبه‌بندی US NEWS9
 

پردیس و دانشکده‌های دانشگاه کلتک آمریکا

پردیس اصلی دانشگاه در زمینی به مساحت 124 هکتار ساخته شده که تنها 18 کیلومتر از مرکز لس‌انجلس فاصله دارد. فضای شهر پاسادنا برای زندگی و تفریح دانشجویان بسیار امن و جذاب است. بنابراین اغلب دانشجویان اغلب اوقات فراغت خود را در شهرهای پاسادنا و لس‌انجلس می‌گذرانند. رشته‌های تحصیلی متنوعی را می‌توان در دانشکده‌های موسسه فناوری کالیفرنیا انتخاب کرد. بنابراین از این منظر دست متقاضیان تحصیل در این دانشگاه تا حد زیادی باز است. دانشکده‌های دانشگاه کلتک آمریکا عبارتند از:
  • دانشکده زیست‌شناسی
  • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده ریاضیات و نجوم
  • دانشکده برنامه‌های میان رشته‌ای
می‌باشند. از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه می‌توان به علوم فیزیک و تکنولوژی برتر اشاره کرد. 

شرایط پذیرش در دانشگاه کلتک آمریکا

در این دانشگاه شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان اعلام نکرده‌اند. البته این به معنای سهولت پذیرش در موسسه فناوری ایالت کالیفرنیای آمریکا نیست. بلکه متقاضیان باید بالاتری سطح نمره در آزمون SAT و ACT را کسب کنند. همچنین داشتن مدارک مهارت‌های زبانی نیز از دیگر شروط لازم برای دریافت پذیرش از موسسه فناوری کالیفرنیا می‌باشد. توجه داشته باشید در این موسسه مدرک زبان آیلتس قابل قبول نیست. بنابراین باید برای دریافت گواهینامه تافل اقدام کرده و نمره‌ای متناسب با رشته تحصیلی خود دریافت کنید. 75 دلار نیز هزینه بررسی درخواست پذیرش شما در دانشگاه کلتک آمریکا می‌باشد. توصیه می‌شود قبل از اپلای کردن برای این دانشگاه به سایت رسمی آن مراجعه کنید. اطلاعات بسیار مفیدی را با مطالعه و بررسی سایت این دانشگاه به دست می‌آورید.

امکانات دانشگاه کلتک آمریکا

این موسسه آموزشی در کالیفرنیا علاوه بر امکانات معمول دانشگاه‌ها نظیر:
  • خوابگاه
  • سالن غذاخوری
  • تیم امنیتی
  • کتابخانه مجهز و مدرن
  • امکانات ورزشی آزمایشگاه‌های پیشرفته
امکانات و سرویس‌های ویژه‌ی دیگری نیز به دانشجویان خود ارائه می‌کند. از جمله امکانات خاص موسسه فناوری کالیفرنیا می‌توان به:
  • رصدخانه و تلسکوپ‌های برتر جهان
  • آزمایشگاه رانش جت با تمام امکانات
  • تلسکوپ‌های فضایی و مرکز علمی نجوم
  • برخورد دهنده‌های هادرونی در نزدیکی ژنو
  • تونل‌های شوک و باد برای رشته مکانیک سیالات 
  • آزمایشگاه‌های پیشرو برای سوخت‌های خورشیدی
  • آزمایشگاه دینامیک سطح زمین
  • آزمایشگاه مطالعه مغناطیس در موجودات زنده
اشاره کرد. این امکانات ویژه موجب می‌شود تا بهترین و خلاق‌ترین ذهن‌ها از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند. 

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه کلتک آمریکا

این دانشگاه به تناسب امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد شهریه دریافت می‌کند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت از گران‌ترین دانشگاه‌های خصوص آمریکا محسوب می‌گردد. شهریه و هزینه‌هایی که برای تحصیل در این دانشگاه باید تقبل کنید عبارتند از:
  • شهریه دانشگاه در سال 60864 دلار
  • هزینه استفاده از خوابگاه 10815 دلار
  • هزینه خورد و خوراک 7791 دلار
  • سایر هزینه‌ها 2700 دلار
می‌باشند. بنابراین در درس خواندن در موسسه فناوری کالیفرنیا سالانه در حدود 84 هزار دلار هزینه در بر دارد.

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه کلتک آمریکا

تقریبا همه کمک‌های مالی این دانشگاه از طریق موسسه گرنت به دانشجویان اعطا می‌شود. این کمک‌های مالی در قالب هدیه اعطا شده و نیازی به باز پرداخت ندارند. بورسیه‌های تحصیلی در این دانشگاه خصوصی بر اساس نیاز به افراد اعطا می‌شود. دانشجویان مقطع کارشناسی در صورت درخواست کمک مالی به صورت خودکار به سازمان کمک‌های فدرال معرفی می‌شوند. البته دسترسی به کمک‌ هزینه‌های تحصیلی ایالتی نیز در این دانشگاه وجود دارد که روند آن کمی متفاوت است.  

سخن پایانی

تحصیل در موسسه فناوری کالیفرنیا به معنای تبدیل شدن به یکی از نخبه‌های جهان می‌باشد. این دانشگاه امکانات بسیار ویژه و درخوری را در اختیار دانشجویان خود می‌گذارند. البته پذیرش در دانشگاه کلتک آمریکا به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. برای ادامه تحصیل در این دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی با کارشناسان افق نیکان تماس بگیرید. 

سوالات متداول

1- رتبه علمی دانشگاه کلتک آمریکا چند است؟

رتبه جهانی شانگهای این دانشگاه 9 و رتبه QS آن 6 می‌باشد. در نتیجه می‌توان گفت که سطح علمی دانشجویان و اساتید در این دانشگاه بسیار بالا است. 

2- متوسط شهریه سالانه برای تحصیل موسسه فناوری کالیفرنیا چقدر است؟

به طور میانگین باید سالانه مبلغ 58 هزار دلار برای تحصیل در این دانشگاه پرداخت کنید. این مبلغ تنها شامل شهریه دانشگاه می‌شود و سایر هزینه‌ها را در بر نمی‌گیرد. رشته تحصیلی و مقطع آن نیز روی عدد شهریه سالانه دانشگاه کلتک تاثیر دارد.  
ghannadsh04@gmail.com
29/ آوریل/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی دانشگاه هاروارد آمریکا
دسته بندی نشده
7/ می/ 2024
معرفی دانشگاه ییل آمریکا
دسته بندی نشده
27/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه میشیگان آمریکا
دسته بندی نشده
15/ آوریل/ 2024