معرفی دانشگاه نیویورک آمریکا

دانشگاه نیویورک آمریکا از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مراکز آموزشی خصوصی در این کشور است. در این دانشگاه‌ها فرصت‌های تحصیلی و علمی بسیار زیادی در اختیار دانشجویان قرار دارد. به همین خاطر بسیار از دانشجویان بین‌المللی مایل به ثبت‌نام در این دانشگاه هستند. در پروسه مهاجرت تحصیلی به آمریکا انتخاب دانشگاه نقش مهمی دارد. از این رو در این مطلب از افق نیکان به معرفی این مرکز تحصیلی معتبر پرداختیم. برای دریافت مشاوره‌های تخصصی و کامل با کارشناسان تیم ما از طریق سایت مجموعه تماس بگیرید. 

نگاهی به دانشگاه نیویورک آمریکا

این دانشگاه در دهکده گرینویچ در منهتن واقع شده و به عنوان دانشگاه اصلی شهر نیویورک شناخته می‌شود. از آنجایی که درخواست برای تحصیل در این دانشگاه زیاد است تنها افراد مستعد می‌توانند پذیرش بگیرند. متقاضیان از مدت‌ها قبل برای رقابت و کسب صندلی در این مرکز تحصیلی آماده می‌شوند. در این دانشگاه افراد موفق و مشهور زیادی تحصیل کرده‌اند که افتخارات جهانی زیادی داشته‌اند. 37 برنده جایزه نوبل، مخترعین مشهور و کارآفرینان مطرحی در دنیا در دانشگاه نیویورک درس خوانده‌اند. در این دانشگاه با ترکیب کردن آموزش و سرگرمی به راندمان علمی و تحصیلی بالایی دست یافته‌اند. تعداد زیادی رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می‌گردد. همچنین این مرکز تحصیلی از تمام قاره‌های جهان دانشجو دارد.  
استان- شهرنیویورک
نوع دانشگاهخصوصی
تعداد دانشجویان در حال تحصیل61724 نفر
تعداد دانشجویان بین‌المللی21 هزار نفر
نرخ پذیرش 16 درصد
 

آشنایی با تاریخچه دانشگاه نیویورک آمریکا

این دانشگاه در سال 1831 با اهداف خاصی همچون پاسخگویی به فرهنگ تجاری تاسیس شد. یکی از رهبران شورای موسسان به نام آلبرت گالاتین این دانشگاه را موسسه‌ای غیر مذهبی اعلام کرد. وی آرزو داشت که این دانشگاه آغازی برای شکل‌گیری جامعه بر پایه عقل باشد. به همین خاطر درب این دانشگاه به روی تمام ملیت‌ها با هر مذهب و دینی باز است. این دانشگاه در طول سال‌های فعالیت خود 3 پردیس در شهر نیویورک، شانگهای و ابوظبی تاسیس کرده است. 

رتبه علمی و رنکینگ دانشگاه نیویورک

این دانشگاه و مرکز تحصیلی در نیویورک موفق به کسب رتبه‌های جهانی بسیار خوبی شده است. به همین خاطر تحصیل در این دانشگاه یکی از افتخارات علمی افراد به شمار می‌رود. در رنگینک QS رتبه دانشگاه نیویورک آمریکا 39 می‌باشد. این رتبه نشان دهنده سطح علمی بسیار خوب و ایده‌آل در این دانشگاه خصوصی در نیویورک است. در رنکینگ تایمز رتبه این مرکز تحصیلی 27 و در رنکینگ شانگهای 28 رتبه به دست آمده این دانشگاه می‌باشد.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه نیویورک

در این دانشگاه 11 دانشکده و بیشتر از 230 حوزه تحقیقاتی وجود دارد. این دانشکده‌ها عبارتند از:
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • موسسه علوم ریاضی
  • مدرسه مطالعات فردی
  • مدرسه بازرگانی
  • دانشکده مددکاری 
  • دانشکده مهندسی تاندون
  • دانشکده مطالعات حرفه‌ای
  • دانشکده فرهنگ، آموزش و توسعه فرهنگی
  • دانشکده هنر
می‌باشند. دوره‌های تحصیلی حسابداری و فلسفه و روانشناسی در این دانشگاه شهرت زیادی دارد. به علاوه برای کسانی که به رشته هنر علاقه‌مند هستند این دانشگاه یک انتخاب ایده‌آل است.

هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی نیویورک

این دانشگاه یکی از گران‌ترین دانشگاه‌های کشور آمریکا محسوب می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد از نظر مالی تمکن لازم برای درس خواندن در این مرکز را ندارند. برای تحصیل در دانشگاه نیویورک آمریکا باید سالانه در حدود 53308 دلار پرداخت نمود. اگر به این رقه هزینه‌های زندگی برای تحصیل را هم اضافه کنید در حدود 75502 دلار در سال نیاز خواهید داشت. البته بورسیه‌هایی از طرف این دانشگاه به دانشجویان تعلق می‌گیرد که در حدود 3 هزار دلار است. در این صورت تا حدی هزینه تحصیل در این مرکز کاهش یافته و تقلیل می‌شود. آمارهای رسمی نشان می‌دهد در حدود 70 درصد از دانشجویان دانشگاه نیویورک از بورسیه تحصیلی استفاده می‌کنند. یکی دیگر از جذابیت‌های این دانشگاه ارائه برنامه‌های استخدامی به دانشجویان خود است. در این طرح امکان لغو هزینه‌های تحصیل در دانشگاه و دریافت کمک هزینه وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه خصوص نیورویوک

برای اینکه شرایط لازم برای پذیرش در این دانشگاه را داشته باشید باید از سطح علمی خوبی برخوردار باشید. در قسمت‌های پیشین این مقاله اشاره کردیم که ثبت‌نام در این دانشگاه بسیار رقابتی است. علاوه بر نمرات خوب باید مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام و پذیرش در دانشگاه نیویورک آمریکا را که شامل:
  • نمرات آزمون SAT و آزمون ACT
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی قوی
  • پرداخت مبلغ 80 دلار
می‌شود ارائه کنید. مبلغ 80 دلار از متقاضیان پذیرش در این دانشگاه برای بررسی درخواست آن‌ها اخذ می‌شود. این مبلغ حتی در صورت رد شدن درخواست متقاضی به وی مسترد نخواهد شد. در صورت موافقت با درخواست متقاضیان یه ایمیل برای فرد ارسال شده و به وی اطلاع داده می‌شود.

امکانات دانشگاه نیویورک 

هدف این دانشگاه پرورش رهبران موفق آینده و شخصیت‌های پیشرو جهان است. از این رو امکانات و ویژگی‌های لازم برای تربیت چنین شخصیت‌هایی در دانشگاه وجود دارد. خوابگاه‌های این دانشگاه به دو بخش داخل محوطه و بیرون آن تقسیم می‌شوند. همچنین مسکن‌هایی برای کارآموزها و یا اقامت تابستانی دانشجویان در نظر گرفته شده است. 97 درصد از خوابگاه‌های این دانشگاه به صورت مشترک در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. بنابراین چند نفر باید همزمان در اتاق‌های خوابگاه‌های دانشگاه نیویورک آمریکا زندگی کنند. از دیگر امکانات و ویژگی‌های ممتاز این دانشگاه خصوص در قلب آمریکا می‌توان به:
  • ساختمان‌های تحقیقات
  • سالن غذاخوری گسترده و سرو انواع زیادی از غذاها
  • چندین سالن ورزشی پیشرفته
  • کتابخانه‌ی مدرن و مجهز با بیش از 77 هزار جلد کتاب
اشاره نمود. در این دانشگاه تلاش شده تا همه امکانات و نیازهای دانشجویان برای تحصیل بهتر فراهم باشد. به طوری که درس خواندن در این دانشگاه بزرگ و معتبر ارزش هزینه‌ی پرداخت شده را دارد. 

سخن پایانی

بعد از مطالعه این مقاله از افق نیکان نگاه و دید مناسبی از دانشگاه نیویورک آمریکا دارید. با این دیدگاه می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین تصمیم برای مهاجرت تحصیلی خود به آمریکا را اتخاذ نمایید. امکانات و ویژگی‌های خاص این دانشگاه می‌تواند آینده شما را تضمین کند. البته به شرط آنکه شرایط لازم برای دریافت پذیرش از این دانشگاه در منهتن آمریکا را داشته باشید. نمرات تحصیلی مطلوب و تمکن مالی دو تا از مهم‌ترین شروط تحصیل در این دانشگاه به حساب می‌آیند. برای دریافت مشاوره‌های تخصصی در حوزه مهاجرت به آمریکا با ما در گروه مهاجرتی افق نیکان تماس بگیرید. همه راه‌ها و پل‌های ارتباطی بین شما و کارشناسان تیم مهاجرتی ما در سایت درج شده است. 

سوالات متداول

1- آیا دانشگاه نیویورک جزو 100 دانشگاه برتر جهان است؟

بله این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی در جایگاه 35 قرار دارد که رتبه بسیار خوبی است. 

2- معدل مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه نیویورک آمریکا چقدر است؟

برای اینکه شانس دریافت پذیرش از این دانشگاه را داشته باشید باید معدلتان از 3.7 بیشتر باشد.     
ghannadsh04@gmail.com
9/ آوریل/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی دانشگاه کارنگی ملون آمریکا
دسته بندی نشده
9/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه دوک آمریکا
دسته بندی نشده
9/ آوریل/ 2024
مهاجرت به کانادا بدون سربازی
دسته بندی نشده
6/ دسامبر/ 2023