10 دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل ایرانیان

 یکی از اهداف مهاجرت ایرانیان به آمریکا ادامه تحصیل در این کشور است. به همین خاطر آشنایی با دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل برای این گروه اهمیت زیادی دارد. در سال‌های اخیر مهاجرت دانشجویان به کشور آمریکا افزایش داشته است. این نشان دهنده علاقه‌مندی بیشتر دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا است. همچنین تحصیل در آمریکا شانس پیدا کردن کار و دریافت اقامت دائم این کشور را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به آمریکا انتخاب هوشمندانه‌ای می‌باشد.

تحصیل در آمریکا چه مزیت‌هایی دارد؟

در این بخش می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که تحصیل در آمریکا چه امتیازاتی دارد. این امتیازات در واقع مشوق‌های اصلی و انگیزیه‌ی تصمیم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور هستند. برخی از مزیت‌های تحصیل در ایالات متحده آمریکا عبارتند از:
  • درس خواندن در دانشگاه‌های برتر
  • کیفیت آموزشی بسیار بالا
  • امکان به دست آوردن تجربه کاری در دوره تحصیل
  • تنوع بسیار زیاد در رشته‌های تحصیلی دانشگاهی
  • ارائه امکانات رفاهی مناسب به دانشجوها
  • امکان برخورداری از انواع بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی
می‌باشد. البته این را هم در نظر داشته باشید که درس خواندن در دانشگاه‌های آمریکا هزینه بالایی دارد. این هزینه به ویژه برای دانشجویان خارجی بیشتر هم خواهد بود. به این همه مزیت‌ها و امتیازات تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور ارزش پرداخت این هزینه را دارد.    

آشنایی با 10 دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل ایرانیان

در آمریکا بیشتر از 5 هزار دانشگاه مختلف وجود دارد که دانشجویان خارجی می‌توانند در آن‌ها ثبت‌نام کنند. این مراکز تحصیلی و دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده وجود دارند و دانشجو می‌پذیرند. با این همه تمام دانشگاه‌ها در این کشور از نظر سطح علمی و کیفیت در یک سطح نیستند. در ادامه به بهترین گزینه‌ها بین شمار بالای دانشگاه‌های آمریکا برای ایرانیان اشاره می‌کنیم. 

1- دانشگاه نیویورک

در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکا دانشگاه نیویورک در جایگاه 28 قرار می‌‌گیرد. تنوع نژاد و ملیت دانشجویان در این مرکز بسیار بالا است. در نتیجه برای تحصیل دانشجویان خارجی مانند ایرانیان دانشگاه مناسبی محسوب می‌شود. بیشتر از 50 هزار دانشجو از 133 کشور مختلف در سراسر جهان در دانشگاه نیویورک تحصیل می‌کنند. در این دانشگاه امکان تحصیل در بیش از 400 رشته و گرایش تحصیلی وجود دارد. این دانشگاه در قلب نیویورک و در محله‌ی منهتن واقع شده است. منهتن یکی از مراکز فرهنگی در شهر نیویورک محسوب می‌شود و مورد توجه قرار دارد. رشته‌های مختلفی همچون:
  • هنرهای آزاد
  • علوم انسانی
  • اقتصاد
  • بیزینس
  • پرستاری
در این دانشگاه تدریس می‌شوند. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا این مرکز تحصیلی به عنوان دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل به شمار آید.   
تعداد دانشجویان بین‌المللی دانشگاه نیویورک17050
کل دانشجویان53576
میانگین معدل 3.7
نرخ پذیرش 12.8 درصد
 

2- دانشگاه کلمبیا

این دانشگاه از جمله ممتازترین دانشگتاه‌های آمریکا و جهان محسوب می‌شود. رتبه این دانشگاه 2 بوده و جزء 8 دانشگاه اصلی لیست آیوی لیگ به شمار می‌رود. از امتیازات دانشگاه کلمبیای آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • زیرساخت‌های پیشرفته
  • امکانات رفاهی بسیار زیاد
  • تنوع رشته‌های بالا
  • بورسیه‌های تحصیلی جذاب
دانشجویان می‌توانند از تمام این مزاایا در زمان تحصیل خود در دانشگاه کلمبیا بهره‌مند شوند. این دانشگاه میزان دانشجویان از 100 کشور مختلف جهان می‌باشد. به همین خاطر تنوع نژادی و ملیتی در آن نیز مانند دانشگاه نیویورک بالا بوده و برای تحصیل ایرانیان مناسب است. توجه داشته باشید که برای دریافت پذیرش از این دانشگاه باید سوابق تحصیلی ممتازی داشته باشید.  
تعداد دانشجویان بین‌المللی15015
تعداد کل دانشجویان31455
میانگین معدل4.1
نرخ پذیرش3.67 درصد
 دانشگاه کلمبیا بدون شک دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل محسوب می‌شود. 

3- دانشگاه نورث ایسترن

این دانشگاه موفق شده تا از 148 کشور مختلف در جهان دانشجو جذب کند. به همین دلیل در حدود 20.5 درصد از بدنه این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. رتبه دانشگاه نورث ایسترن 49 بوده و رشته‌های متنوعی در آن تدریس می‌شود. در این دانشگاه این امکان فراهم است که دانشجویان از پردیس آنلاین استفاده کنند. علاوه بر آن در دو شهر ونکوور و تورنتو نیز پردیس‌های ماهواره‌ای نورث ایسترن برگزار می‌گردد. محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه محبوب عبارتند از:
  • بیزینس
  • بازاریابی
  • مدیریت 
  • مهندسی
می‌باشند. به همین خاطر انتخاب این دانشگاه برای تحصیل ایرانیان می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد.  
تعداد دانشجویان بین‌المللی15880
تعداد کل دانشجویان37825
میانگین معدل4
نرخ پذیرش دانشجو20.5
 نرخ پذیرش در این دانشگاه نشان می‌دهد که شانس بیشتری برای دریافت پذیرش دارید. 

4- دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

یکی از پرجنب و جوش‌ترین شهرهای امریکا با تنوع نژادی کالیفرنیا می‌باشد. ایرانیان زیادی در این شهر زندگی می‌کنند و فضا برای دانشجویان ایرانی در آن مناسب است. بسیاری از دانشجویان مهاجر معتقدند دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل خارجی‌ها است. یکی از امتیازات تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا امکان بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی آن می‌باشد. سالانه 640 میلیون دلار در این دانشگاه بورسیه و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان پرداخت می‌شود. رتبه این دانشگاه 27 است و انتخاب خوبی برای دانشجویان خارجی از جمله ایرانی محسوب می‌شود. 
تعداد دانشجویان بین‌المللی14992
تعداد کل دانشجویان49500
میانگین معدل3.75
نرخ پذیرش12 درصد
 

5- دانشگاه ایالتی آریزونا

با وجودی که رتبه این دانشگاه 117 است اما از نوآورترین داشنگاه‌های آمریکا محسوب می‌شود. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه فرصت یادگیری آنلاین و حضوری را در کنار هم خواهند داشت. بیش از 136 ملیت مختلف به عنوان دانشجو در این مرکز در حال تحصیل هستند. 5 نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه آمریکا تحصیل کرده‌اند. 
تعداد دانشجویان بین المللی13015
تعداد کل دانشجویان11951
میانگین معدل3.5
نرخ پذیرش88.40
      نرخ پذیرش در این دانشگاه به نسبت سایر مراکز تحصیلی آمریکا بالاتر است. در نتیجه دانشگاه ایالتی آریزونا دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل خارجی‌ها می‌باشد.6- دانشگاه کالیفرنیا سن دیگواین دانشگاه با رتبه 34 یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پردیس‌های دانشگاهی را دارد. دانشکده پزشکی و مهندسی جاکوبز در دانشگاه سن دیگو شهرت بسیار زیادی دارند. این دانشگاه چشم انداز بسیار زیبایی از سواحل کالیفرنیا را به خود اختصاص داده است.  
تعداد دانشجویان بین المللی10824
کل دانشجوها42875
میانگین معدل4.1
نرخ پذیرش38 درصد
 

7- دانشگاه ایلینوی اوربانا

این دانشگاه که در جایگاه 47 قرار دارد به دنبال ایجاد تجربه‌های متحول کننده در دانشجویان خود است. در نتیجه پردیس دانشگاهی ایلینوی اوربانا لبریز از تنوع آموزشی و فرهنگی می‌باشد. از مزیت‌های این دانشگاه امکان بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی و برنامه‌های حمایتی از دانشجویان بین‌المللی است.  
تعداد دانشجویان بین المللی12838
تعداد کل دانشجویان56257
میانگین معدل3.78
نرخ پذیرش63 درصد
 

8- دانشگاه بوستون در آمریکا

این دانشگاه در شهر بوستون و ایالت ماساچوست آمریکا قرار گرفته است و رتبه 34 را دارد. 4 هزار عضو هیئت علمی در این دانشگاه حضور دارند. در نتیجه می‌توان گفت که دانشگاه بوستون، دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل است. دانشجویان خارجی در حدود 20 درصد از بدنه اصلی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. بالا بردن خلاقیت هنری و آموزش و عالی و کمک هزینه‌های تحصیلی از ویژگی‌های اصلی این دانشگاه است.   
تعداد دانشجوهای بین المللی10824
کل دانشجوها42875
میانگین معدل4.1
نرخ پذیرش38 درصد
 9- دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس این دانشگاه به عنوان یک مرکز تحقیقات عمومی، ترویج آزادی و نوآوری شناخته می‌شود. این دانشگاه که در رتبه 20 قرار دارد مقصد محبوب بسیاری از دانشجویان محسوب می‌گردد. در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس بیشتر از 1200 سازمان و باشگاه دانشجویی فعال می‌باشد. 
تعداد دانشجوهای بین المللی10273
تعداد کل دانشجوها45742
میانگین معدل4.34 تا 4.68
نرخ پذیرش9 درصد
 

10- دانشگاه پردو

رتبه این دانشگاه 49 بوده و در ایندیانا در ایالات متحده واقع شده است. دوره‌های مهندسی- فناوری و برنامه‌های ورزشی این داشنگاه بسیار مشهور بوده و در تمام دنیا شناخته می‌شود. 25 فضانورد در این دانشگاه تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده‌اند. به همین دلیل دانشگاه پردو را می‌توان دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل دانست. 
تعداد دانشجوهای بین المللی10500
تعداد کل دانشجوها49693
میانگین معدل3.7
نرخ پذیرش67.2
 

انتخاب بهترین دانشگاه آمریکا برای تحصیل ایرانیان

در دانشگاه‌های آمریکا فضای بسیار رقابتی وجود دارد که باید در زمان درخواست پذیرش به آن توجه کنید. در زمان انتخاب دانشگاه در آمریکا به عنوان یک دانشجوی ایرانی تنها به شهرت دانشگاه توجه نکنید. بلکه فاکتورهای مهمی دیگری نظیر:
  • امکانات رفاهی
  • برنامه‌های آکادمیک
  • تعداد و شرایط بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی
  • فرصت توسعه شغلی
  • ارزش‌های حاکم بر دانشگاه
را هم در انتخاب دانشگاه مناسب خود در آمریکا در نظر بگیرید. تحصیل در آمریکا به عنوان یک فرصت بین‌المللی برای فرد محسوب می‌شود که آینده‌ای درخشان داشته باشد. پس برای دستیابی به این هدف باید انتخاب‌های درست و مناسبی داشته باشید.

سخن پایانی

در امریکا دانشگاه معتبر و شناخته شده‌ای وجود دارند. مدارک تحصیلی در اغلب دانشگاه‌های آمریکا از درجه اعتبار بین المللی زیادی برخوردار می‌باشد. از این رو این کشور مقصد دانشجوهای بین‌المللی زیادی به شمار می‌رود. آشنایی با دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل به ویژه برای ایرانیان اهمیت زیادی دارد. چرا که کار انتخاب را برای تحصیل و گزینش بهترین دانشگاه ساده‌تر می‌کند. نظرات خود را درباره دانشگاه‌های مختلف آمریکا و تحصیل در آن‌ها با ما در افق نیکان به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول

1- بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل ایرانیان کدام‌اند؟

دانشگاه نیویورک- دانشگاه کلمبیا- دانشگاه نورث ایسترن را می‌توان معرفی نمود. تحصیل در این دانشگاه‌های آرزو و رویای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. 

2- کدام دانشگاه‌ها پذیرش راحت‌تری دارند؟

دانشگاه ایلینوی اوربانا- بوستون و پرودو از نرخ پذیرش بالاتری برخوردار هستند. در نتیجه قبولی در آن‌ها می‌تواند کمی ساده‌تر باشد.

3- ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا کدام‌اند؟

اگر به دنبال تحصیل ارزان در آمریکا هستید باید به سراغ دانشگاه‌های:
  • تگزاس جنوبی
  • دپیپل
  • دانشگاه ایالتی آرکانزاس
بروید.

4- آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های آمریکا وجود دارد؟

در حالت کلی امکان تحصیل کاملا رایگان در دانشگاه‌های آمریکا وجود ندارد. اما می‌توان با انتخاب دانشگاه‌های ارزان یا دریافت بورسیه تحصیلی هزینه‌ها را کاهش داد.  بیشتر:
ghannadsh04@gmail.com
9/ مارس/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا با برنامه‌نویسی
مهاجرت به آمریکا با برنامه‌نویسی
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
23/ آگوست/ 2023
مهاجرت به آمریکا با دعوتنامه
مهاجرت به آمریکا با دعوتنامه
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
24/ آگوست/ 2023