معرفی دانشگاه پرینستون آمریکا

اگر علاقه‌مند به دریافت پذیرش از دانشگاه پرینستون آمریکا هستید این مطلب از افق نیکان را از دست ندهید. این دانشگاه چهارمین دانشگاه قدیمی آمریکاست که عضو لیگ آیوی هم هست. بسیاری دانشگاه پرینستون را خانه فیزیکدان‌های بزرگ جهان می‌دانند. به همین خاطر نام این مرکز تحصیلی به گوش بسیاری از علاقه مندان تحصیل در آمریکا خورده است. با ما همراه شوید تا با ویژگی‌ها و شرایط تحصیل در این دانشگاه خصوص آمریکا بیشتر آشنا شوید. 

آشنایی با تاریخچه دانشگاه پرینستون 

این دانشگاه در ابتدا فعالیت خود را به عنوان کالج سرمایه‌های آموزشی و مذهبی اسکاتلندی- ایرلندی شروع کرد. سال تاسیس این کالج در آمریکا 1746 است که توسط شورای پروتستان بنیانگذاری شد. البته این کالج بعدها به به نیوجرسی منتقل شد و دیگر در پرینستون فعالیتی نداشتند. 10 هکتار زمین نیز در سال 1753 به این کالج واگذار شد و کالج پرینستون رسما کار خود را آغاز نمود. سال 1876 میلادی بود که این کالج تبدیل به دانشگاه شد و نام پرینستون را روی آن گذاشتند. دانشگاه پرینستون در زمینه فیزیک دارای امکانات و جایگاه بسیار ویژه‌ای است. در ادامه بیشتر با فعالیت‌ها و رشته‌های تحصیلی این مرکز تحصیلی در پرینستون آشنا می‌شویم. 

معرفی کلی دانشگاه پرینستون آمریکا

ساختمان این دانشگاه معروف در حومه آرام شهر پرینستون در نیوجرسی قرار گرفته است. امروزه تقریبا 500 هکتار زمین به این دانشگاه و پردیس‌های آن اختصاص یافته است. بین پردیس این دانشگاه و مکان‌های تفریحی تاریخی مانند موزه‌ها و پارک‌ها فاصله زیادی نیست. کیفیت بالای آموزش و اساتید بسیار توانمند از شاخصه‌های بسیار برجسته‌ی این دانشگاه هستند. مقاطع تحصیلی و رشته‌های بسیار متنوعی در این مرکز تحصیلی در پرینستون ارائه می‌گردد. کیفیت و سطح علمی بالای این دانشگاه باعث شده تا بسیار آرزوی تحصیل در آن را داشته باشند. در جدول زیر نگاهی به مشخصه‌های مهم این دانشگاه در نیوجرسی آمریکا خواهیم کرد. 
نوع دانشگاه پرینستونتحقیقاتی- خصوصی
ایالت و شهر دانشگاهنیوجرسی- پرینستون
تعداد کل دانشجویان تقریبا 8 هزار دانشجو
دانشجویان بین‌امللینزدیک به 2 هزار نفر
نرخ پذیرش 5 درصد
 این نرخ پذیرش نشان می‌دهد که قبولی و تحصیل در دانشگاه پرینستون آمریکا کار بسیار دشواری است. بنابراین برای ورود به این دانشگاه باید رزومه تحصیلی و سطح علمی و توصیه نامه‌های خوبی داشته باشید.

رنکینگ و رتبه علمی دانشگاه پرینستون

یکی از فاکتورهای مهم در تشخیص سطح علمی و کیفی یک دانشگاه رنکینگ‌های آن می‌باشد. چندین رتبه‌بندی و رنکینگ مختلف وجود دارند که به ارزیابی دانشگاه‌ها می‌پردازند. در رتبه‌بندی علمی دانشگاه پرینستون دارای امتیاز و جایگاه خوبی می‌باشد. این نشان دهنده موثر بودن روش‌ها و سطح آموزشی در این دانشگاه است. در جدول زیر به رنکینگ‌های مهم این دانشگاه اشاره کرده‌ایم. 
رنکینگ و رتبه‌بندیرتبه دانشگاه
رنکینگ جهانی QS16
رنکینگ جهانی تایمز7
رنکینگ جهانی U.S16
 همانطور که مشاهده می‌کنید رتبه‌های علمی کسب شده توسط این دانشگاه بسیار عالی هستند. 

پردیس و دانشکده‌های دانشگاه پرینستون آمریکا 

پردیس اصلی این دانشگاه شامل بیشتر از 200 ساختمان مختلف است. پردیس جیمز فارستال یکی از پردیس‌های فرعی این دانشگاه و مرکز تحقیقاتی آن به شمار می‌رود. پردیس‌های دانشگاه پرینستون از فیلادلفیا تنها یک ساعت فاصله دارند. فاصله این پردیس تا شهر نیویورک هم تقریبا دو ساعت است. بنابراین دانشجویان به راحتی و با قطار می‌توانند به این شهر نزدیک دانشگاه رفت و آمد کنند. دانشکده‌های مختلفی در این پردیس دانشگاهی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:
  • دانشکده هنرهای خلاق
  • دانشکده میان رشته‌ای
  • معماری
  • دانشکده علوم کاربردی و مهندسی
  • دانشکده روابط عمومی و  روابط بین المللی وودرو ویلسون 
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم زیستی
می‌باشند. رشته‌های تحصیلی این دانشگاه بسیار متنوع بوده و در سطح مقطع‌های مختلفی ارائه می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که آلبرت انیشتین دانشمند معروف عضو مادام العمر موسسه مطالعات این دانشگاه بود. چهره‌های مطرح و بزرگ این دانشگاه محدود به همین یک مورد نبوده و اندیشمندان زیادی در دانشگاه پرینستون تربیت شده‌اند. 

خوابگاه و زندگی دانشجویی در دانشگاه پرینستون آمریکا

در این دانشگاه خوابگاه و مسکن دانشجویی درون محوطه قرار گرفته است. به همین دلیل شرایط بسیار جالبی برای زندگی دانشجویان در یک محیط علمی ایجاد شده است. آمارها نشان می‌دهد که بیشتر از 90 درصد دانشجویان دانشگاه پرینستون از دوران اقامت خود در این خوابگاه‌ها لذت برده‌اند. اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه پرینستون برای مدت 4 سال تضمین شده است. با این همه گزینه‌های اقامت در خارج از محیط دانشگاه نیز برای دانشجویان در دسترس می‌باشد. امکاناتی که در خوابگاه‌های این دانشگاه خصوصی به دانشجویان داده می‌شود عبارتند از:
  • اتاق‌های تمرین موسیقی
  • استودیو
  • ایستگاه رادیویی
  • خشک‌شویی
  • خوشه‌های چاپگر
  • گالری
و چندین مورد دیگر است. همچنین رستوران و کافه‌های بسیار زیادی نیز در این محوطه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. باشگاه‌های دانشجویی زیادی نیز در دانشگاه پرینستون برای فعالیت دانشجویان فعال می‌باشد. 

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه پرینستون آمریکا

این دانشگاه خصوص آمریکا از نظر شهریه و هزینه تحصیل از گران‌ترین دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه به طور متوسط باید مبلغ 57500 دلار سالانه پرداخت کرد. این شهریه از بیشتر دانشگاه‌های خصوصی آمریکا بالاتر محسوب می‌شود. با این همه دانشگاه پرینستون آمریکا سیاست‌های مالی شگفت انگیزی را در پیش گرفته است. این دانشگاه پیش از پذیرش تمکن مالی دانشجویان خود را در نظر نمی‌گیرد. در پذیرش دانشجو تنها استحقاق و توانایی‌های علمی متقاضی مورد ارزیابی می‌گیرند. سپس در صورت عدم توانایی وی در پرداخت هزینه‌ها کمک‌های مالی قابل توجهی به وی برای تحصیل در این دانشگاه ارائه می‌شود. نکته جالب توجه اینکه هیچ بورسیه و کمک هزینه ورزشی در این دانشگاه به دانشجویان ارائه نمی‌شود. بنابراین اگر در مسیر مهاجرت تحصیلی علیرغم شایستگی نگران مسائل مالی هستید این دانشگاه گزینه‌ی بسیار مناسبی است. 

سخن پایانی

برای دریافت پذیرش در دانشگاه پرینستون آمریکا باید شایستگی و توانایی علمی لازم را داشته باشید. در غیر این صورت با وجود نرخ پذیرش پایین، در این دانشگاه پذیرفته نمی‌شوید. امکانات و سطح آموزش در دانشگاه پرینستون بسیار بالا است. این مرکز تحصیلی در آمریکا و جهان از بهترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. کمک‌های مالی و بورسیه‌های متنوع امکان تحصیل برای همه اقشار را در این دانشگاه فراهم کرده است. برای مشاوره‌های تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا و پذیرش از این دانشگاه با کارشناسان افق نیکان تماس بگیرید.

سوالات متداول

1- نرخ پذیرش در دانشگاه پرینستون آمریکا چقدر است؟

دانشگاه پرینستون یکی از پایین‌ترین نرخ‌های پذیرش را دارد. نرخ پذیرش در این دانشگاه خصوص تنها 5 درصد بوده و نشان از رقابتی سنگین دارد. تنها کسانی که واقعا در سطح علمی و تحصیلی ممتازی قرار دارند موفق به تحصیل در دانشگاه پرینستون می‌شوند. 

2- متوسط شهریه برای تحصیل در دانشگاه پرینستون چقدر است؟

به طور میانگین برای درس خواندن در این دانشگاه باید سالانه مبلغ 57 هزار دلار آمریکا پرداخت کنید.

3- برای دریافت مشاوره مهاجرت تحصیلی به آمریکا به کجا مراجعه کنیم؟

کارشناسان گروه مهاجرتی افق نیکان آماده ارائه مشاوره‌های حرفه‌ای و تخصصی هستند.   
ghannadsh04@gmail.com
24/ آوریل/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی موسسه فناوری کالیفرنیا
دسته بندی نشده
29/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا
دسته بندی نشده
16/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه کرنل آمریکا
دسته بندی نشده
23/ آوریل/ 2024