مهاجرت به کانادا جوشکاری

مهاجرت به کانادا از اهداف و آرزوهای افراد زیادی محسوب می‌شود. این تصور وجود دارد که تنها افراد تحصیل کرده با مدرک دانشگاهی دارد می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. این در حالی است که افراد دارای تخصص فنی نیز به راحتی امکان مهاجرت و زندگی در کانادا را دارند. مهاجرت به کانادا از طریق جوشکاری یکی از این موارد می‌باشد. با ما در افق نیکان همراه باشید تا در خصوص این راه مهاجرت و اقامت کانادا بیشتر بدانید.

حرفه‌ی جوشکاری در کانادا:

کشور کانادا یکی از بهترین و توسعه یافته‌ترین اقتصادهای جهان را دارد. در نتیجه مشاغل فنی نظیر جوشکاری در این کشور به شدت مورد نیاز است. از نظر درآمد نیز این حرفه در کشور کانادا از سطح درآمد خوبی برخوردار بوده و امنیت شغلی مناسبی دارد. بر اساس آمارها شغل جوشکاری در لیست بهترین مشاغل مهاجرت به کانادا جای گرفته است. از طریق این حرفه امکان کار کردن و دریافت ویزای کانادا را خواهید داشت. مهاجرت به کانادا از طریق جوشکاری می‌تواند به اخذ اقامت دائم در این کشور نیز منتهی گردد.

بازار کار جوشکاری در کانادا چطور است؟

برای بسیاری از افراد این مسئله که بعد از مهاجرت چه بازار کاری دارند حائز اهمیت است. به همین خاطر در این بخش در خصوص بازار کار حرفه جوشکاری در کشور کانادا توضیح می‌دهیم. جوشکاری جزو مشاغلی است که گرایش‌ها و شاخه‌های مختلفی دارد. خوشبختانه تمام شاخه‌های جوشکاری در کانادا مورد نیاز است. بنابراین در هر شاخه‌ای از جوشکاری که تخصص داشته باشید به راحتی می‌توانید کارفرما پیدا کنید. کانادا یک کشور توسعه یافته بوده و بیشتر کارها و مشاغل فنی در آن جایگاه و بازار کار خوبی دارند. از این رو تعداد بسیار زیادی از مهاجرین کانادا را افرادی که تخصص فنی دارند تشکیل می‌دهند. البته باید اشاره کنیم که هرچه مهارت و تخصص فرد در جوشکاری بیشتر باشد موقعیت‌های بهتری کسب می‌کند. در نتیجه توصیه می‌شود تا با یک رزومه و تخصص قوی در جوشکاری برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایید. انواع گرایش‌های جوشکاری که می‌توانند در بازار کار کانادا برای خود جایگاه خوبی پیدا کنند عبارتند از:
  • جوشکاری ساخت
  • جوشکاری خط لوله
  • جوشکاری دقیق
  • جوشکاری فشار
  • ساخت و ساز کشتی
  • جوشکاری قوس
  • جوشکاری ماشین آلات
  • تعمیر تجهیزات جوشکاری
می‌باشد.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق جوشکاری چیست؟

دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا یکی از بهترین راه‌های مهاجرت جوشکارها به کانادا است. این ویزا به افرادی داده می‌شود که در یک زمینه خاص مهارت و دانش منحصر به فردی داشته باشند. بنابراین اگر در زمینه جوشکاری توانایی بالا و منحصر به فردی دارید این ویزا پروسه مهاجرتی شما را ساده‌تر می‌کند. علاوه بر آن از طریق برنامه‌های مهاجرتی استانی در کانادا نیز می‌توانید اقدام کنید. در این شیوه مهاجرتی در استانی مه مایل به اقامت هستید باید پیشنهاد کار داشته باشید. سپس در همان استان مشغول به کار و زندگی شده و بعد از مدتی اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. از دیگر شروط لازم برای مهاجرت به کانادا به عنوان جوشکار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • داشتن دست کم دو سال سابقه کاری در زمینه جوشکاری
  • توانایی حرف زدن به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • وجود کد شغل و تخصص شما در لیست NOC
  • داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری در کانادا برای دست کم یکسال آینده
  • ارائه مدارک عدم سوء پیشینه در دست کم 5 سال گذشته
توصیه می‌شود در زمینه دریافت ویزای کانادا حتما با مشاوران مهاجرتی حرفه‌ای مشورت کنید. چرا که نداشتن اطلاعات کامل و صحیح می‌تواند باعث دور شدن از اهداف مهاجرتی متقاضیان شود. کارشناسان ما در گروه افق نیکان آماده پاسخگویی به سوالات مهاجرتی شما عزیزان هستند.

برای مهاجرت به کانادا از طریق جوشکاری چه مهارت‌هایی لازم است؟

اشاره کردیم که کانادا نیاز زیادی به جوشکارها و دیگر تخصص‌های فنی دارد. اما برای اینکه در حرفه جوشکاری مورد تایید کانادا باشید باید مهارت‌هایی داشته باشید. در واقع بدون داشتن مهارت‌های مورد تایید کانادا قادر نیستید به عنوان جوشکار به کانادا مهاجرت کنید. در این بخش به بعضی از این تخصص‌ها و مهارت‌های مورد نیاز اشاره می‌کنیم:
  • آشنایی و شناخت تجهیزات و دستگاه‌های جوشکاری دستی- نیمه اتومات و اتوماتیک
  • تفسیر و اطلاع از مشخصات فرآیند جوشکاری
  • تغییر شکل در فلزهای مختلف با شعله
  • شناخت و آشنایی کامل با تجهیزات مربوط به برش قوس اکسیژن
  • تعیین میزان قابلیت جوشکاری مواد
  • توانایی و قابلیت کار با تجهیزات بالابر
  • مهارت در استفاده از دستگاه‌های لحیم‌کاری جهت اتصال فلز- پر کردن سوراخ و تورها
  • آشنایی با خط تولید جوش رباتیک ( راه اندازی- تنظیم و نظارت بر این خط )
داشتن این توانایی‌ها و مهارت‌ها پروسه مهاجرت به کانادا از طریق جوشکاری را آسان‌تر می‌کند.

اقامت کانادا برای جوشکارها:

یکی از اهداف مهاجرت در کانادا دریافت اقامت دائم این کشور می‌باشد. درخواست اقامت دائم کانادا در شغل جوشکاری به 3 تا 5 سال سابقه کار در این کشور نیاز دارد. البته در شرایط خاصی بعد از گذشت یکسال از تاریخ شروع کار جوشکاری در کانادا نیز می‌توانید اقدام کنید. کانادا یکی از سریع‌ترین روندهای اقامت مهاجران را دارد. از این رو پروسه دریافت اقامت دائم این کشور بیشتر از 5 سال به طول نمی‌انجامد. مدت دقیق آن نیز بسته به روشی که جوشکاران برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده‌اند بستگی دارد.

درآمد جوشکاری در کانادا چقدر است؟

فاکتورهای زیادی در این شغل وجود دارد که بر روی میزان درآمد افراد اثرگذار است. سابقه کار- مدرک تحصیلی- جنسیت از جمله این فاکتورهای موثر در درآمد جوشکاران هستند. جوشکارانی که کمتر از دو سال سابقه کار داشته باشند در حدود 17 هزار دلار کانادا در سال درآمد خواهند داشت. اما جوشکاران حرفه با سابقه 10 سال به بالا در حدود 40 هزار دلار کانادا درآمد سالانه دارند. البته این ارقام تقریبی بوده و به پارامترهای مختلف دیگری نیز بستگی دارد.

سخن پایانی:

مهاجرت به کانادا از طریق جوشکاری با توجه به نیاز صنایع این کشور امکان‌پذیر است. کانادا کشوری صنعتی با اقتصادی شکوفا است که در آن برای مشاغل فنی جایگاه خوبی وجود دارد. نظرات و سوالات خود را با کارشناسان افق نیکان در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید :

ghannadsh04@gmail.com
30/ اکتبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به کانادا

مهاجرت به آمریکا با پاسپورت دومینیکا
مهاجرت به آمریکا با پاسپورت دومینیکا
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
17/ آگوست/ 2023
مهاجرت به آمریکا از طریق کار
مهاجرت به آمریکا از طریق کار
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
6/ آگوست/ 2023
معادل‌سازی مدرک تحصیلی در آمریکا
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
10/ فوریه/ 2024