آنچه که برای اخذ ویزای کار کانادا باید دانست

اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت به کشور کانادا از طریق دریافت ویزای کار یکی از روشهای محبوب مهاجرت به کشور کانادا است. و برای اینکه بتوانید ویزای کار کانادا را دریافت کنید باید از شرایط خاصی برخوردار باشید اگر بتوانید پیشنهاد از کشور کانادا را دریافت کنید میتوانید ویزای این کشور را کسب نمایید.

کشور کانادا از سال 1867 به طور مستقل مشغول به فعالیت میباشد و جمعیت آن حدود 37 میلیون نفر است و زبان رسمی آن انگلیسی و فرانسوی میباشد. وجه رایج آن دلار کانادا میباشد به علت داشتن یک سیستم اقتصادی و سیاسی پایدار از کشورهای محبوب برای مهاجرت است و به طور کلی کانادا با کمبود نیروی کار ماهر مواجه میباشد.

از دو طریق می توان ویزای کار کشور کانادا را کسب کرد: 

برنامه اسکیل ورکر کانادا یا گرفتن جاب آفر از کانادا پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کانادا باید در این کشور به کاریابی بپردازد و طبق مشاغل مورد نیاز که اعلام میشود شغل مورد نظر

خود را بیابید و افرادی که پیشنهاد کار دریافت میکنند اقامت کاری کسب میکنند و با توجه به تجربه کار کانادایی که کسب میکنند میتوانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

انتقال و نرخ بیکاری در کانادا

مهم ترین معیار برای افرادی که قصد اخذ ویزای کاری کانادا را دارند و میخواهند در این مسیر قدم بردارند نرخ بیکاری است. با توجه به نوع اقلیم و مردم کشور کانادا که اکثریت از ثروتمندان یا افرادی هستند که علم بالایی دارند این نرخ بیکاری معیار خوبی به حساب می آید و کارجویان میتوانند برای پیدا کردن شغل به دریافت ویزاهای مختلف اقدام نمایند و در سال 2019 نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده است و میتوان گفت که کشور کانادا مناسب ترین کشور برای مهاجرت از طریق کار میباشد.

 

اخذ ویزای کار کانادا

برای اخذ ویزای کار کانادا ابتدا باید از طریق سیستم ویزای کاری این کشور یعنی اسکیل ورکر کانادا اقدام کنید و سپس اقدام به اخذ ویزای کار نمایید این سیستم همچون سن سطح تحصیلات و سابق کار تمکن مالی در واقع یک امتیاز در نظر گرفته میشود.

عنصر تاثیر گذار بعدی برای اخذ ویزای کار کانادا داشتن سطح زبان مناسب است اخذ ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست و در صورت پیشنهاد کار مدرک زبان ارائه دهید و دانستن زبان انگلیسی و فرانسه در امتیاز بندی اسکیلد ورکراست و مدرک آیلتس زبان باید آیتلس 5 باشد .عنصر بعدی در سیستم اسکیلد ورکر تحصیلات است و 25 امتیاز میتوان کسب کرد. عنصر بعدی سابقه کار است سابقه کاری باید در طول 10 سال گذشته با حقوق و به صورت تمام وقت باید باشد و امتیازی که میتوان در این مرحله کسب کرد 15 امتیاز است. و عنصر بعدی در اسکیلد ورکر مقدار انعطاف پذیری در کشور کانادا است

ویزای کار کانادا از طریق برنامه کوتاه مدت

متقاضیان بسیاری سالیانه با داشتن اجازه کار موقت وارد کشور کانادا میشوند .برای اخذ ویزای کوتاه مدت کاری کانادا نیاز به اجاره کار موقت خواهد بود که دریافت  این مجوز با دعوتنامه کاری از یک کارفرما در کانادا میسر خواهد بود .لازم به ذکر است که این نوع از ویزای کاری کانادا به متقاضیان با ملیت های خاص ارائه میگردد.از جمله مطالبی که اطلاع از آن الزامی خواهد بود این است که مجوز کاری برای چند سال هم قابلیت تمدید خواهد داشت .

و این نکته مهم است که در ابتدای امر کارفرما باید اجازه استخدام از اتباع خارج از کشور کانادا را داشته باشد تا بتواند برای اخذ مجوز کاری متقاضی اقدام کند و متقاضی کار در کانادا باید شرایط ذیل را داشته باشد:

کار فرمای کانادایی به تخصص و توانایی متقاضی کار در کانادا نیاز داشته باشد که این امر نیاز بازار کار را نشان خواهد داد در صورت مشغول به کار شدن امکان تمدید مجوز کاری توسط درخواست کارفرما وجود خواهد داشت مجوز کاری باید با در دست داشتن دعوتنامه و یا پیشنهاد کاری اخذ گردد

هزینه ویزای کار کانادا و مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا

علاوه بر پرداخت هزینه ویزای کار کانادا مدارک دیگری نیز باید به جهت اخذ ویزای کاری این کشور به سفارت کانادا ارائه داده شود مانند پاسپورت عکس مدارک کامل تحصیلی و نامه سوابق کاری همراه با بیمه و ارائه فرم تکمیل شده و …

هزینه ویزای کار کانادا و میزان حقوق برای کار در کشور کانادا

متقاضیانی که اقدام به پرداخت هزینه ویزای کار کانادا و در نهایت اخذ ویزای کاری کانادا میکنند علاقه دارند قبل از ورود به این کشور از این مطلب مطلع شوند که چه تخصص ها و مشاغلی دارای جه میزان حقوقی در ماه و سال هستند؟ رشته ها و مشاغل مختلف با توجه به نیاز آن جوامع و کشورها دارای حقوق و مزایای متفاوتی هستند.

مقالات مرتبط :

رضا گلچین
9/ دسامبر/ 2020

مهاجرت

مهاجرت به آمریکا با خرید ملک
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
22/ آگوست/ 2023
مهاجرت به کانادا جوشکاری
مهاجرت مهاجرت به کانادا
30/ اکتبر/ 2023
جالب و کوتاه در مورد آلمان
مهاجرت
19/ ژانویه/ 2019