مهاجرت به کانادا از اروپا

کانادا بعد از آمریکا به عنوان کشور فرصت‌ها در جهان شناخته می‌شود. به همین دلیل مقصد سفر بسیاری از مهاجران در سراسر دنیا می‌باشد. افراد به علل مختلفی از جمله تحصیل و کار و سرمایه‌گذاری وارد خاک کانادا می‌شوند. در این مقاله از افق نیکان درباره مهاجرت به کانادا از اروپا توضیح خواهیم داد. زندگی در کانادا نسبت به اروپا مزایایی دارد که می‌تواند محرک اصلی در مهاجرت باشد. با این همه باید به تمام جوانب این تصمیم مهاجرتی اندیشید. مطالعه این مقاله می‌تواند دید بهتر و کامل‌تری در خصوص مهاجرت از اروپا به کانادا ایجاد نماید.

مهاجرت به کانادا از اروپا چه مزایایی دارد؟

یکی از محرک‌ها و انگیزه‌های اصلی در مهاجرت به سمت کانادا از اروپا مزیت‌های این کشور است. این امتیازات باعث می‌شود تا بسیاری از اروپایی‌ها و یا مهاجرین ساکن در اروپا مایل به زندگی در کانادا باشند. مزایایی نظیر:
  • در سال‌های پساکرونا اقتصاد اروپا دستخوش بحران‌‌های زیادی شده است. این در حالی است که اقتصاد کانادا توانسته ثبات خود را به خوبی حفظ نماید. در نتیجه دلار کانادا همچنان ارزشمند بوده و اعتبار زیادی دارد.
  • کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر شناخته می‌شود. از این رو استقبال خوبی از مهاجرین و غیرکانادایی‌ها در این کشور به عمل می‌آید. دلیل این استقبال را می‌توان کمک بزرگ مهاجرها به اقتصاد کانادا دانست.
  • کانادا هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. این توریستی بودن کانادا موجب ایجاد زمینه‌های کاری فراوانی می‌گردد.
  • در کانادا این امکان برای مهاجرین وجود دارد که ویزای خانوادگی دریافت کنند. این موضوع که افراد می‌توانند به همراه خانواده‌ی خود مهاجرت کنند یک امتیاز بسیار خوب به شمار می‌رود.
  • رفتار خوب و دوستانه مردم کانادا نیز از دیگر علل رفتن از اروپا به کانادا است.

مهاجرت به کانادا از اروپا چه معایبی دارد؟

در کنار مزیت‌های بسیار زیادی که مهاجرت و زندگی در کانادا به همراه دارد عیوبی نیز قابل بیان است. در این بخش به چند مورد از عیوب مهاجرت از اروپا به کانادا اشاره می‌کنیم.1- شرایط آب و هوایی کانادا می‌تواند یکی از مشکلات مهاجرت کسانی باشد که در اروپا زندگی کرده‌اند. زیرا زمستان‌های این کشور به نسبت اروپا بسیار سردتر و سخت‌تر است. از این رو کسانی که به های اروپا عادت دارند به راحتی با این شرایط آب و هوایی کنار نمی‌آیند.2- مدت زمان طولانی برای دریافت ویزا یکی دیگر از ایرادات مهاجرت به کانادا از قاره‌ی اروپا ست. این بازه‌ی زمانی طولانی به دلیل حجم بالای پرونده‌های مهاجرتی کانادا است.3- مالیات‌های نسبتا سنگین از دیگر معایب مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. میزان مالیات در کانادا بیشتر از مالیاتی است که در اروپا دریافت می‌شود. این مورد نیز به عنوان عیب مهاجرت به کانادا از اروپا محسوب می‌گردد. البته مبالغ دریافتی از مالیات برای امکاناتی که در اختیار مردم گذاشته می‌شود صرف می‌گردد.4- مورد بعدی که برای مهاجرین نگران کننده است تاثیر قیمت نفت بر اقتصاد کانادا است. به ویژه برای ایرانیانی که با این فراز و فرودها در اقتصاد کشور خود آشنا هستیم نگرانی بیشتری در پی دارد.

دلایل مهاجرت افراد از اروپا به کانادا چیست؟

تا اینجا با مزیت‌ها و معایب مهاجرت کردن از اروپا به کانادا آشنا شدیم. در این بخش به شما خواهیم گفت که چرا افراد از اروپا اقدام به مهاجرت کانادا می‌کنند. بیشتر افرادی که اروپا را پشت سر گذاشته و به کانادا می‌روند رویای مهاجرت به آمریکا را در سر دارند. زیرا بیشتر این گروه از افراد معتقد هستند که آمریکا برای زندگی بهتر است. اما انتخاب کانادا به عنوان مقصد مهاجرت به دلیل وسعت و اقتصاد خوب آن است. با وجودی که اروپا نیز نسبت به ایران اقتصاد پویاتری دارد اما نسبت به کانادا در سطح پایین‌تری است. همچنین کانادا قوانین حمایتی زیادی برای کارگران خود دارد و برنامه‌های متعددی برای آن‌ها اجرا می‌کند. تمام این موارد از جمله دلایل مهاجرت به کانادا از اروپا محسوب می‌شوند.

انواع مختلف ویزاهای مهاجرتی از اروپا به کانادا:

برای مهاجرت و ورود به خاک کانادا باید ویزای این کشور را دریافت کنید. هر شخص بسته به شرایطی که دارد نوع خاصی از ویزا را دریافت خواهد کرد. انواع ویزاهای کشور کانادا شامل موارد زیر می‌باشد:
  • ویزای سرمایه‌گذاری کانادا
  • ویزای کاری استان کبک
  • ویزای طرح‌های ایالتی کانادا
  • ویزای مخصوص نیروی فدرال کار در کانادا
  • ویزای اسپانسرشیپ در کانادا
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای تولد فرزند در کانادا
هر فرد بسته به شرایطی که دارد باید بهترین و سازگارترین نوع ویزا را کیس مهاجرتی خود را انتخاب کند. زیرا شانس پذیرش در هر یک از این ویزاها برای افراد مختلف یکسان نیست. اطلاع از زبان انگلیسی یکی از امتیازات مهم در مهاجرت به کانادا می‌باشد. به این ترتیب کسانی که از اروپا به کانادا مهاجرت می‌کنند شانس بیشتری برای موفقیت در پروسه مهاجرتی خود دارند.

نکاتی برای مهاجرت به کانادا از اروپا:

برای اینکه در کانادا یک زندگی راحت و آسان را تجربه کنید به نکات این بخش توجه نمایید.
  • مهارت زبانی: تسلط داشتن به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی برای زندگی در کانادا ضروری است. بنابراین قبل از اقدام به مهاجرت حتما روی توانایی‌هایی زبانی خود کار کرده و آن را ارتقا دهید. خوشبختانه در چندین کشور اروپایی به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. در نتیجه کار کسانی که در اروپا ساکن هستند در این مورد راحت‌تر است.
  • مسکن و اقامتگاه: قبل از اینکه وارد خاک کانادا شوید در خصوص بازار مسکن و شرایط تهیه آن تحقیقات کاملی انجام دهید. در کانادا امکان اجاره کردن خانه به صورت کوتاه مدت نیز وجود دارد.
  • استخدام شدن و کار: با متخصصان در حوزه کاری خود شبکه ایجاد کرده تا موقعیت‌های کاری بهتری در کانادا پیدا کنید.
  • هماهنگی اجتماعی: برای داشتن یک زندگی راحت در کانادا باید ارتباطات جدیدی در جامعه ایجاد کنید. پس به گروه‌ها و سازمان‌های اجتماعی نظیر باشگاه‌ها بپیوندید.

کلام آخر:

مهاجرت به کانادا از اروپا یک تصمیم بسیار مهم محسوب می‌شود که به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد. استانداردهای بالای زندگی در کشور کانادا انگیزه‌ی مهاجرتی قوی محسوب می‌شود. برای دستیابی به اهداف مهاجرتی خود حتما با کارشناسان و مشاورهای حرفه‌ای مشورت کرده و راهنمایی بگیرید.

بیشتر بخوانید :

ghannadsh04@gmail.com
2/ اکتبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار
مهاجرت مهاجرت به کانادا
7/ اکتبر/ 2023
مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
29/ آگوست/ 2023