وقت سفارت آمریکا

وقت سفارت آمریکا
برای سفر به آمریکا به ویزا نیاز دارید و برای دریافت ویزا باید در مصاحبه سفارت حاضر شوید. این بخش از مهم‌ترین قسمت‌های پروسه مهاجرت و سفر به کشور آمریکا محسوب می‌شود. ایالات متحده به راحتی به متقاضیان ویزا نمی‌دهد و باید تمام شرایط فرد به ویژه در مصاحبه بررسی شود. گرفتن وقت سفارت آمریکا هم به صورت آنلاین و هم حضوری انجام می‌گیرد. با ما در ادامه این مطلب از افق نیکان همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. 

برای دریافت وقت از سفارت آمریکا چه باید کرد؟

در روند تعیین وقت سفارت فرقی بین انواع ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی وجود ندارد. برای اینکه بصورت آنلاین وقت سفارت خود را دریافت کنید باید به سایت مربوطه مراجعه کنید. نشانی این سایت http://ais.usvisa-info.com می‌باشد. با توجه به اینکه آمریکا در ایران هیچ سفارتی ندارد متقاضیان باید به کشورهای همسایه سفر کنند. ایالات متحده سه سفارت در کشورهای:
  • ترکیه
  • دوبی
  • امارات
را برای مصاحبه ایرانیان در نظر گرفته است. در این سه سفارت علاوه بر زبان انگلیسی به زبان فارسی نیز مصاحبه انجام می‌شود. در سایر کشورها اگر مایل به مصاحبه با زبان فارسی باشید احتمالا با تاخیر بیشتری مواجه خواهید شد. توجه داشته باشید که مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا اصلی‌ترین بخش دریافت ویزا به شمار می‌رود. 

مراحل درخواست وقت سفارت آمریکا چیست؟

برای اولین گام باید مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه را آماده کنید. سپس باید مراحل و گام‌های مختلفی را طبق روند زیر طی نمایید.
  • در ابتدا باید در سایت مربوطه از بین ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی یکی را انتخاب کنید. سپس از طریق گزینه Nonimmigrant Visa ملیت خود را انتخاب نمایید. 
  • در این مرحله باید از طریق لینک http://ceac.state.gov/CEAC قوانین مصاحبه در سفارت آمریکا را مطالعه کنید.
  • بعد از مطالعه قوانین از طریق لینک ذکر شده باید سفارت مورد نظر خود برای انجام مصاحبه را انتخاب نمایید. اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید سفارت‌هایی که به زبان فارسی مصاحبه می‌کنند را انتخاب کنید. 
  • در این مرحله باید به صفحه فرم درخواست آنلاین ویزا با نام DS-160 شوید. برای این کار باید یک اکانت اختصاصی برای خود بسازید. اطلاعات مختلفی شامل نام و نام خانوادگی و تاریخ تولدتان را باید در این فرم وارد کنید. نتیجه روند تقاضای ویزا از طریق یک ایمیل به اطلاع شما می‌رسد. 
  • گام بعدی پرداخت هزینه‌ههای درخواست ویزا به شماره حساب اعلام شده است.
  • در نهایت نیز نزدیک‌ترین زمان آزاد سفارت مورد نظر شما روی صفحه نمایش داده می‌شود.  
 

مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت آمریکا

بر اساس آخرین آپدیت از سایت رسمی دولت آمریکا برای رزرو وقت مصاحبه در سفارت به مدارک زیر نیاز است:
  • کپی از صفحه اول پاسپورت ( پاسپورت باید دست کم 6 ماه اعتبار داشته باشد)
  • اسکن عکس تمام رخ متقاضی به صورت رنگی، جدید و با زمینه سفید رنگ
  • پرینت صفحه تاییدیه فرم DS-160
  • ایمیل و آدرس و شماره تلفن معتبر از متقاضی
  • اسکن از صفحه ویزا در صورتی که قبلا ویزای این کشور را داشته‌اید.
این مدارک برای تعین وقت در کنسولگری آمریکا الزامی می‌باشد. البته همیشه احتمال آپدیت‌های جدید و تغییراتی در مدارک لازم برای این منظر هست. مشاوران ما در گروه مهاجرتی افق نیکان راهنمایی‌هایی لازم برای طی این پروسه را ارائه می‌کنند. 

برای تعیین وقت سفارت آمریکا چقدر هزینه باید پرداخت کرد؟

یکی از مباحث مهم در تعیین وقت کنسولگری آمریکا جهت اخذ ویزا هزینه آن است. هزینه تعیین وقت مصاحبه در سفارت در بازه‌های زمانی مختلف با هم فرق دارند. همچنین در هر سفارت‌خانه تعرفه و نرخ جداگانه‌ای اعمال می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان یک عدد مشخص و دقیق برای تعیین وقت سفارت آمریکا ارائه نمود. با این همه کمتری میزان هزینه‌ای که لازم است برای این منظور بپردازید در حدود 600 دلار خواهد بود. این هزینه چه با درخواست ویزا موافقت شود چه مخالفت بازگردانده نمی‌شود. 

دریافت وقت مصاحبه از کنسولگری آمریکا چقدر طول می‌کشد؟

یکی از سوالات پرتکرار از مشاوران افق نیکان بازه‌ی زمانی است که تعیین وقت مصاحبه طول می‌کشد. بازه‌ی زمانی که متقاضی باید منتظر بماند تا نوبت مصاحبه وی فرا رسد کاملا متغیر است. این بازه می‌تواند از چند ماه تا حتی یکسال نیز به طول انجامد و فرد در نوبت بماند. در برخی از اوقات نیز در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه در حد چند روز به فرد نوبت مصاحبه در سفارت داده می‌شود. فاکتورهای مختلفی در تعیین وقت سفارت آمریکا موثر هستند اعم از:
  • ظرفیت پذیرش کنسولگری که انتخاب کرده‌اید
  • تعداد متقاضیان سفارت مورد نظر برای دریافت ویزا
  • فصلی که برای وقت سفارت درخواست داده‌اید.
می‌باشند. در این شرایط توصیه می‌شود از کارشناسان امور مهاجرتی برای انجام سریع‌تر و راحت‌تر این پروسه مهم کمک بگیرید.   

وقت فوری سفارت آمریکا

در حالت کلی در سفارت‌های آمریکا چیزی تحت عنوان وقت فوری سفارت وجود ندارد. تمام تایم‌های آزاد سفارت‌ها بر اساس یک برنامه آنلاین مشخص می‌شوند. متغیر بودن زمان برنامه آزاد در سفارت‌های مختلف نیز به حجم درخواست‌ها و ظرفیت کنسولگری بستگی دارد. اما برخی از متقاضیان به دلایل مختلفی نظیر مشکلات پزشکی نیاز به وقت زود هنگام برای مصاحبه دارند. متقاضی می‌تواند از طریق یک ایمیل درخواست وقت فوری سفارت خود را با ارائه دلایل و مستندات آن اعلام کند. چنین ایمیل‌هایی مورد بررسی قرار گرفته و اگر مستندات منطقی باشد در تسریع وقت مصاحبه موثر هستند. 

منظور از تقویم وقت سفارت آمریکا چیست؟

این تقویم توسط هر سفارت‌های مختلف آمریکا تدوین و اعلام می‌شوند. در این تقویم روزها و ساعاتی که می‌توانید برای مصاحبه خود رزرو نمایید ذکر شده است. متقاضیان می‌توانند بعد از پرداخت هزینه مصاحبه در سفارت آمریکا یکی از تایم‌های آزاد این تقویم را انتخاب کنند. این تقویم که مرتبا آپدیت و به روز رسانی می‌شود توسط کارشناسان افق نیکان رصد می‌گردد. بنابراین برای اطلاع از وقت‌های آزاد سفارت‌های مختلف آمریکا و رزرو تایم مصاحبه با مشاوران مجموعه تماس بگیرید. 

کلام آخر

مصاحبه در کنسولگری‌های آمریکا همیشه از حساس‌ترین قسمت‌های دریافت ویزا می‌باشد. برای تعیین وقت سفارت آمریکا باید مراحل مختلفی را به ترتیب طی نمود. اگر تجربه کافی در زمینه دریافت وقت مصاحبه در سفارت آمریکا را ندارید با کارشناسان افق نیکان تماس بگیرید. راهنمایی‌هایی تخصصی در این زمینه با در نظر گرفتن نوع ویزای متقاضیان انجام می‌گیرد.   

سوالات متداول

1- کدام سفارت‌ها از طرف آمریکا برای شهروندان ایرانی در نظر گرفته شده است؟

سفارت‌های دوبی- امارات و ترکیه برای تعیین وقت سفارت ایرانیان در نظر گرفته شده است. در این سفارت‌خانه‌ها امکان انجام مصاحبه به زبان فارسی نیز برای متقاضیان وجود دارد. 

2- هزینه مورد نیاز برای رزرو وقت مصاحبه در سفارت آمریکا چقدر است؟

سقف مشخصی برای هزینه مصاحبه در سفارت وجود ندارد. زیرا این تعرفه‌ها در خود سفارت‌های آمریکا تعیین می‌شوند. اما کف هزینه لازم برای تعیین وقت سفارت آمریکا در حدود 600 دلار می‌باشد. 
ghannadsh04@gmail.com
3/ مارس/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

مهاجرت به کانادا با خرید بیزینس
مهاجرت مهاجرت به کانادا
1/ نوامبر/ 2023
مهاجرت به کانادا بدون پول
مهاجرت مهاجرت به کانادا
7/ اکتبر/ 2023