بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان 

متقاضیان اخذ ویزای آمریکا می‌دانند که یکی از مراحل کار انجام مصاحبه در سفارت آمریکا است. اما این کشور در ایران سفارت‌خانه ندارد و ناگزیر باید برای این منظور به کشور دیگری سفر کرد. از این رو انتخاب سفارت آمریکا برای ایرانیان از تصمیمات چالش برانگیز بوده است. در این مطلب تصمیم داریم بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان را معرفی کنیم. چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره‌های حرفه‌ای و تخصصی دارید با کارشناسان ما در گروه افق نیکان تماس بگیرید.

 مراحلی که برای دریافت ویزای آمریکا باید طی کرد

برای اینکه بتوانید ویزای کشور امریکا را دریافت کنید باید مراحلی را طی نمایید. این مراحل به دو بخش مهم اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند. مرحله اول تکمیل و ارسال فرم ویزای آمریکا معروف به DS-160 می‌باشد. این فرم باید کاملا دقیق و حرفه‌ای تکمیل گردد. زیرا روی پروسه دریافت یا رد ویزای فرد متقاضی اثر زیادی دارد. مدارک و فرم مربوطه باید به زبان انگلیسی تکمیل و تنظیم گردد. از این بهتر است با متخصصین و گروه‌های مهاجرتی مشورت کنید. اما گام دوم برای دریافت ویزای آمریکا شرکت در مصاحبه حضوری است. این مصاحبه در محل سفارت آمریکا و در حضور افسر اداره مهاجرت انجام می‌گیرد. موفقیت در این دو مرحله به صدور ویزای آمریکا در نهایت امر منتهی می‌گردد. 

نکات مهم در انتخاب بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان 

ما قصد نداریم از یک سفارت به خصوص به عنوان بهترین سفارت‌خانه برای ایرانیان نام ببریم. به صورت کلی ایرانیان به دلیل نزدیکی به یکی از سفارت‌های آمریکا در:
  • آنکارا
  • ایروان
  • ابوظبی
  • دبی
  • باکو
  • گرجستان
  • پاکستان
مراجعه می‌کنند. اما این به معنای وجود الزام برای انتخاب این سفارت‌های آمریکا جهت مصاحبه ایرانیان نیست. در واقع باید با ویژگی‌ها و معایب و مزایای حضور در هر کدام از سفارت‌های آمریکا آشنا شوید. سپس با برآورد تماماین فاکتورها و مولفه‌های بهترین سفارت آمریکا برای مصاحبه حضوری را انتخاب کنید. نکته مهم اینکه بهترین سفارت آمریکا برای مصاحبه برای هر شخص می‌تواند تا حدی متفاوت باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از افق نیکان را تا انتها مطالعه کنید.

1- زبان مصاحبه در سفارت امریکا

یکی از مسائل مهم در انتخاب سفارت آمریکا زبانی است که با آن مصاحبه انجام می‌شود. زبان مصاحبه در سفارت‌های آمریکا یا به زبان انگلیسی یا زبان محلی انجام می‌گیرد. پس اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید به هر کدام از سفارت‌های آمریکا می‌توانید بروید. نکته جالب توجه اینکه در سفارت آنکارا- ایروان و دبی مصاحبه به زبان فارسی نیز انجام می‌گیرد. پس بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان اگر مسلط به زبان انگلیسی نیستند این سه شهر است. 

2- دریافت زمان مصاحبه در سفارت

بعضی از سفارت‌خانه‌های آمریکا ظرفیت مصاحبه بیشتری نسبت به سایرین دارند. به همین خاطر در بازه‌های زمانی کوتاهی وقت مصاحبه اعلام می‌کنند. بنابراین اگر مدت زمان انتظار جهت دریافت مصاحبه برایتان حائز اهمیت است باید به سراغ سفارت مناسبی بروید. مثلا برای ویزاهای تحصیلی بهتر است از سفارت آمریکا در پاکستان و یا عمان نوبت بگیرید. کارشناسان افق نیکان به شما خواهند گفت که برای پرونده شما سریع‌ترین نوبت در کدام سفارت آمریکا خواهد بود. 

3- سفر خارجی برای حضور در سفارت آمریکا

اشاره کردیم که ایرانیان برای انجام مصاحبه در سفارت آمریکا باید به سایر کشورها بروند. بنابراین راحتی رفت و آمد و سفر خارجی برای انجام مصاحبه باید مد نظر قرار بگیرد. فاکتورهای مختلفی برای راحتی سفر به منظور مصاحبه ویزای آمریکا وجود دارد اعم از:
  • نزدیکی به ایران
  • ارزان بودن سفر
  • نیاز نداشتن به ویزا
بنابراین باید کشوری را انتخاب کنید که راحت‌تر می‌توانید به آن سفر نمایید. ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه و ارمنستان نیاز به ویزا ندارند. بنابراین این دو کشور می‌توانند انتخاب خوبی جهت انجام مصاحبه ویزا باشند. 

بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان کجاست؟

با توجه به ویژگی‌های گفته شده در بالا نمی‌توان از یک سفارت مشخص به عنوان بهترین آن‌ها یاد کرد. در این بخش به صورت مختصر شرایط چند سفارت آمریکا که محبوبیت زیادی بین ایرانیان دارند را بین می‌کنیم. 

1- سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان

در وهله اول باید بدانید که سفارت آمریکا در ایروان کوچک و با ظرفیت محدود می‌باشد. بنابراین خدمات ارائه شده در این سفارت امریکا متناسب با ظرفیت آن می‌باشد. همچنین تعداد پروازها و اقامتگاه‌های کمتری نیز در این شهر وجود دارد که نوعی محدودیت محسوب می‌شود. با این همه مصاحبه در سفارت ایروان ارمنستان مزایایی نیز به همراه دارد. اولین مزیت اینکه برای رفتن به ارمنستان به ویزا نیاز ندارید. همچنین نزدیکی ایروان به ایران موجب می‌شود تا با خودروی شخصی خودتان نیز بتوانید به این کشور سفر کنید.  هزینه سفر به ارمنستان نیز به نسبت سایر کشورهای همسایه ایران کمتر می‌باشد. مزیت بعدی اینکه در این سفارت امکان مصاحبه به زبان فارسی نیز برای ایرانیان فراهم است.

2- سفارت آمریکا در ترکیه

سفر به ترکیه با توجه به نزدیکی به ایران و عدم نیاز به ویزا کار راحتی است. همچنین می‌توانید در بازه‌ی زمانی سفر گشت و گذاری هم در مناطق توریستی ترکیه داشته باشید. به همین خاطر بسیاری معتقد هستند بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان در ترکیه است. سفارت‌خانه آمریکا در ترکیه و در شهر آنکارا از ظرفیت خوبی برخوردار است. نکته مهم اینکه این سفارت بیشترین تمرکز را بر روی پرونده‌های مهاجرتی دارد. بنابراین در کیس‌های غیر مهاجرتی بنابر اعلام سفارت می‌توانید اقدام نمایید. در این سفارت نیز مانند ایروان ارمنستان امکان مصاحبه به زبان فارسی وجود دارد. 3-  سفارت آمریکا در اماراتدر کشور امارات دو سفرات در شهرهای ابوظبی و دبی وجود دارد. بیشتر متقاضیان ویزای تحصیلی و توریستی از طریق این دو سفارت آمریکا در امارات اقدام می‌کنند. توجه داشته باشید که برای ویزاهای مهاجرتی به سفارت ابوظبی نباید مراجعه شود. برای سفر به امارات نیاز به ویزای توریستی دارید و هزینه سفر به این کشور به ویژه دبی نسبتا زیاد است. 

5- سفارت آمریکا در عمان

یکی دیگر از سفارت‌های آمریکا که هدف بسیاری از مصاحبه‌های ایرانیان است در عمان قرار دارد. توجه داشته باشید که تعدادی زیادی از ایرانیان این سفارت را برای مصاحبه ویزای خود انتخاب می‌کنند. در نتیجه پیگیری پرونده‌ها در سفارت آمریکا در عمان زمان زیادی به طول می‌انجامد. از طرفی برخورد و خدمات ارائه شده در این سفرات بسیار مناسب و ایده‌آل می‌باشد. ایرانیان می‌توانند با پروازهای زیادی و بدون ویزای توریستی به عمان سفر کنند. 

سخن پایانی

انتخاب بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان موضوع مهم و چالش‌برانگیزی می‌باشد. به همین خاطر در این مطلب از افق نیکان تلاش کردیم اطلاعات سودمندی در این رابطه ارائه کنیم. به نظر شما کدام سفارت آمریکا برای مصاحبه ویزای ایرانیان بهتر است؟!

سوالات متداول

1- در کدام سفرات‌ها امکان مصاحبه به زبان فارسی وجود دارد؟

در ایروان ارمنستان و آنکارا و دبی امکان مصاحبه به زبان فارسی برای مراجعین ایرانی وجود دارد. 

2- بهترین سفارت برای ویزاهای تحصیلی و توریستی کجاست؟

سفارت آمریکا در پاکستان و عمان معمولا بهترین سفارت‌ها برای مصاحبه ویزای تحصیلی محسوب می‌شوند.

3- کیفیت خدمات در کدام سفارت‌های آمریکا بیشتر است؟

در بین سفارت‌هایی که اغلب ایرانیان انتخاب می‌کنند در سفارت عمان خدمات بهتری دریافت خواهید کرد. به همین خاطر مورد استقبال بسیاری از ایرانیان برای مصاحبه ویزای آمریکا قرار گرفته است.  

4- هزینه سفر به کدام کشور برای حضور در سفارت آمریکا کمتر است؟

ایروان ارمنستان در بین کشورهای دیگر امکان سفر با هزینه کمتری جهت مصاحبه سفارت را دارد. چرا که به ویزای توریستی نیاز نداشته و حتی می‌توان  با خودروی شخصی به این کشور سفر کرد.بیشتر:
ghannadsh04@gmail.com
24/ فوریه/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا با برنامه‌نویسی
مهاجرت به آمریکا با برنامه‌نویسی
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
23/ آگوست/ 2023
مهاجرت به آمریکا از طریق ترکیه
مهاجرت به آمریکا از طریق ترکیه
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
12/ آگوست/ 2023
مهاجرت به کانادا جوشکاری
مهاجرت مهاجرت به کانادا
30/ اکتبر/ 2023