معرفی دانشگاه براون آمریکا

در این مطلب از افق نیکان به معرفی یکی از دانشگاه‌های خصوص آمریکا بپردازیم. دانشگاه براون آمریکا یکی از بهترین مراکز تحصیل در این کشور به شمار می‌رود که متقاضیان زیادی دارد. شناخت این دانشگاه و شرایط آن می‌تواند برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا مفید باشد. در این مطلب از افق نیکان درباره تاریخچه، شرایط و هزینه تحصیل در این دانشگاه خواهیم گفت. 

نگاهی کلی به دانشگاه براون

این دانشگاه خصوص در گروه آیوی لیگ آمریکا قرار دارد که به به دلیل برتری علمی مشهور هستند. از نظر قدمت نیز این دانشگاه در گروه 7 مرکز تحصیلی قدیمی در این کشور قرار می گیرد. در این دانشگاه رویکرد تحصیلی منعطف و برنامه‌های درسی بسیار قوی تنظیم شده است. به همین دلیل پتانسیل و چشم انداز کاری فارغ التحصیلان این دانشگاه بسیار روشن ارزیابی می‌شود. اولین زنی که به عنوان رئیس دانشگاه در ایالات متحده آمریکا مشغول به کار شد در این مرکز منصوب شد. دانشجویان در این مرکز می‌توانند بر اساس علایق خود واحدهای درسی را انتخاب کنند. در این سیستم آموزشی 5 استاد و 2 فارغ التحصیل موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌اند. اغلب ساختمان‌های دانشگاه براون آمریکا طی قرون 18 تا 20 میلادی ساخته‌ شده‌اند. به همین دلیل از نظر سبک معماری ویژگی های خاص این دوران را دارد. شعاری که برای این دانشگاه انتخاب شده ” امیدمان به خداست” می‌باشد. 

نگاهی کوتاه به تاریخچه دانشگاه براون آمریکا

این دانشگاه یکی از کالج‌های مستعمراتی در کشور آمریکا است که در سال 1764 تاسیس شد. این کالج اولین مرکز تحصیلی بود که بدون توجه به مذهب همه دانشجویان را پذیرش می‌کرد. این روحیه منعطف و غیر نژادپرستانه در دیگر بخش‌های کاری دانشگاه نیز به وضوح قابل مشاهده بود.در ابتدا براون بر روی رودخانه آیلند قرار داشت اما در سال  1770 به مکان فعلی خود منتقل شد. برای اولین بار و در سال 1891 بانوان در این دانشگاه اجازه تحصیل پیدا کردند. در سال 1804 نامگذاری فعلی این دانشگاه به دلیل قدردانی از نیکولاس براون انجام شد. در حال حاضر این دانشگاه در حدود 230 ساختمان در مساحت 150 هکتاری خود دارد. 

رتبه و رنکینگ‌های دانشگاه براون

بر اساس رتبه‌بندی‌های جهانی و معتبر نظام دانشگاهی این دانشگاه در رتبه 63 QS جهان قرار دارد. رتبه‌ی US NEWS جهانی این دانشگاه 129 و همین رتبه در سطح ملی 13 است. به همین خاطر می‌توان این دانشگاه‌ها را از برجسته‌ترین دانشگاه‌های علمی در امریکا و جهان دانست. سایر اطلاعات کلی دانشگاه براون آمریکا عبارتند از موارد ذکر شده در جدول ذیل می‌باشد. 
تاریخ تاسیس دانشگاه1764
نوع دانشگاهپژوهشی خصوصی
تعداد کل دانشجوها10696
تعداد دانشجویان خارجی1500
نرخ پذیرش در دانشگاه6 درصد
مقاطع تحصیلیکارشناسی- ارشد و دکترا
 دوره‌های تحصیلی برتر دانشگاه براون در این دانشگاه رشته‌های بسیار متنوعی به ویژه در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود. با این همه برخی از رشته‌های تحصیلی در این مقطع محبوب‌تر و البته برتر از سایرین هستند. این رشته‌های برتر تحصیلی در این دانشگاه عبارتند از:
  • ستاره شناسی
  • زیست شناسی
  • علوم شیمی
  • علوم کامپیوتر
  • اقتصاد
می‌باشد. همچنین در مقطع ارشد دانشگاه براون آمریکا رشته‌هایی نظیر:
  • مهندسی پزشکی
  • علوم کامپیوتر
  • امنیت سایبری
  • علم داده
برترین رشته‌های این دانشگاه محسوب می‌شوند. بنابراین رقابت برای کسب صندلی در این رشته‌ها و مقاطع تحصیلی سخت‌تر می‌باشد. در ادامه با مراحل ثبت درخواست پذیرش در این دانشگاه و شرایط آن بیشتر آشنا می‌شویم.

شرایط پذیرش در دانشگاه براون چیست؟

برای اینکه متقاضیان بتوانند به عنوان دانشجو در این مرکز تحصیل کنند شرایط و مدارکی مورد نیاز است. این شرایط عبارتند از:
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش از طریق پورتال دانشگاه
  • شرط معدل ( 3.9 تا 4)
  • نمره آزمون استاندارد برای مقطع تحصیلی کارشناسی
  • گواهینامه‌های معتبر مهارت‌های زبان آیلتس و تافل
  • مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله به همراه ریز نمرات آن
  • پاسپورت معتبر
  • توصیه نامه‌ها و انگیزه نامه مناسب
می‌باشند. اما قبل از ارسال مدارک باید تصمیم بگیرید در کدام رشته و مقطع تحصیلی این دانشگاه ثبت نام کنید. روند ثبت درخواست در این مرکز تحصیلی خصوص در آمریکا کار ساده ای است که به راحتی می‌توانید انجام دهید. هزینه ای که برای بررسی درخواست خود باید پرداخت کنید در 75 دلار آمریکا می‌باشد. بعد از دریافت پذیرش از این دانشگاه می‌توانید جهت اخذ ویزا اقدام فرمایید. دریافت مشاوره های تخصصی از گروه مهاجرتی افق نیکان شانس پذیرش گرفتن شما را افزایش می‌دهد. 

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه براون آمریکا چقدر است؟

شهریه به خصوص در دانشگاه‌های خصوص آمریکا از فاکتورهای مهم انتخاب دانشجویان محسوب می‌شود. در این دانشگاه امکانات آموزشی بدون در نظر گرفتن پیشینه مالی افراد در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. رشته‌های مختلف و مقاطع تحصیلی متفاوت از نظر شهریه باهم تفاوت‌های زیادی دارند. در نتیجه این که در چه رشته و مقطعی در این دانشگاه درس می‌خوانید روی شهریه شما موثر است. علاوه بر شهریه هزینه خرید کتاب، اقامت و غذا نیز روی مبالغ شهریه افزوده می‌شود. بنابراین برای تعیین و برآورد مقدار دقیق هزینه تحصیل در دانشگاه براون باید همه این آیتم‌ها را در نظر بگیرید. شهریه سالانه در این مرکز تحصیلی در حدود 62680 دلار آمریکا می‌باشد. 

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه براون

این دانشگاه امریکا بورسیه‌های تحصیلی بسیار مناسبی به دانشجویان خود ارائه می‌کنند. به طوری برخی از این بورسیه‌ها 100 درصد هزینه دانشجویان را پوشش می‌دهند. این دانشگاه در سال جاری میلادی در حدود 186 میلیون دلار برای اعطای بورسیه به دانشجویان در نظر گرفته است. در حدود 50 درصد از دانشجویان این دانشگاه بورسیه‌های متناسب با شرایط مالی و نیاز خود دریافت می‌کنند. از مشهورترین بورسیه‌های دانشگاه براون آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • بورسیه بین المللی بنجامین گیلمن
  • بورسیه گیلمن- مک کین
  • بورسیه تحصیلی بورن
این بورسیه‌ها در بخش‌های مختلفی مانند شهریه، خوابگاه و غذا به دانشجویان پرداخت می‌شود.

سخن پایانی

بی تردید دانشگاه براون آمریکا از معتبرترین دانشگاه‌های ایالات متحده است. در این دانشگاه امکانات آموزشی بسیار مناسبی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. برای پذیرش در این دانشگاه باید شرایط علمی و مدارک مورد نیاز را داشته باشید. همچنین تمکن مالی کافی برای پرداخت شهریه این دانشگاه هم از الزامات اولیه کار به حساب می‌آید. البته این شانس برای همه دانشجویان وجود دارد که از بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه براون استفاده کنند. برای مشاوره‌ی جامع و تخصصی برای پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های آمریکا با گروه مهاجرتی افق نیکان تماس بگیرید.  

سوالات متداول

1- نرخ پذیرش در دانشگاه براون چقدر می‌باشد؟

نرخ پذیرش در این دانشگاه چیزی در حدود 6 درصد برآورد می‌شود. این نرخ پذیرش مخصوص دانشجویان بین المللی در آمریکا است.  

2- شهریه دانشگاه براون به صورت متوسط چقدر است؟

در خصوص شهریه این دانشگاه خصوص مقطع و رشته تحصیلی از فاکتورهای مهم به شمار می‌آیند. در حالت کلی سالانه در حدود 30 الی 40 هزار دلار آمریکا باید به عنوان شهریه پرداخت کنید..بیشتر:  
ghannadsh04@gmail.com
18/ مارس/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

مهاجرت به کانادا از ترکیه
مهاجرت مهاجرت به کانادا
18/ سپتامبر/ 2023
مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار
مهاجرت مهاجرت به کانادا
7/ اکتبر/ 2023