بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی

آمریکا سومین کشور پهناور جهان است که 6 منطقه زمانی مختلف در آن وجود دارد. این کشور با 50 ایالت مختلف میزبان تعداد بسیار زیادی از مهاجرین می‌باشد. گستردگی و وسعت ایالات متحده گاهی کار انتخاب محل زندگی را برای مهاجران سخت می‌کند. در این مقاله از گروه افق نیکان به شما خواهیم گفت که بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی کجاست. پس با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسش مهم که در پروسه مهاجرت نقش جدی دارد را بیابید.  

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین شهر آمریکا

اینکه بر اساس چه فاکتورها و پارامترهای یک شهر را بهترین شهر آمریکا بدانیم مهم است. در پروسه مهاجرت افراد به دنبال چیزهای مختلفی در محیط زندگی خود هستند. ارزش‌ها و تمایلات افراد مختلف در انتخاب مکان مهاجرت یکسان نیست. برای عده‌ای وجود تنوع فرهنگی در شهر محل اقامتشان در آمریکا اهمیت دارد. برای گروه دیگری از مهاجران موقعیت‌های شغلی خوب با میزان درآمد بالا حائز اهمیت است. بنابراین در انتخاب بهترین شهر و استان در پروسه مهاجرت به آمریکا باید ملاک‌های فردی را در نظر گرفت.  سازمان میراث یونسکو فاکتورهای مختلفی را برای کیفیت زندگی در یک شهر اعلام کرده که شامل:
  • همنوع دوستی
  • کیفیت مدارس
  • سرعت اینترنت
  • فرصت‌های شغلی
  • ساعات وجود نور خورشید
و غیره می‌باشد. با این همه ممکن است برای افراد مختلف همه این فاکتورها در انتخاب شهر محل زندگی اهمیت نداشته باشد. در ادامه به معرفی بهترین شهرها بر اساس مولفه‌ی شاخص آن‌ها می‌پردازیم. 

دنور کلرادو شهری با شاخص درآمد بالا

اگر به دنبال بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی و کسب درآمد بالا هستید دنور کلرادو گزینه مناسبی است. در این شهر تجربه یک زندگی شهری- کوهستانی را خواهید داشت. از نظر آب و هوایی شرایط نسبتا متعادلی داشته و سرمایی شدیدی را در آن تجربه نمی‌کنید. اما سرانه درآمد در دنور نسبت به بسیاری از شهرهای آمریکا بالاتر است. در سال 2020 درآمد ساعتی در این شهر حدود 13 دلار آمریکا ارزیابی شد. بیشتر بزرگسالان در دنور کلرادو دارای تحصیلات عالیه هستند. این شهر تمام مولفه‌های شهرهای بزرگ و پر هیاهوی آمریکا را دارد. اقتصاد قوی در کنار سیستم حمل و نقل عمومی بسیار قوی از ویژگی‌های این شهر آمریکا محسوب می‌شود. به همین خاطر زندگی در دنور کلرادو برای بسیاری از مهاجران مناسب و ایده‌آل ارزیابی می‌شود. صنایع مختلفی که در این شهر واقع شده فرصت‌های شغلی بی‌نظیری برای مهاجران ایجاد کرده است.  

رالی در کالیفرنیای شمالی شهر پر از فرصت‌های کاری

اگر به دنبال فرصت کار در آمریکا هستید شهر رالی در کالیفرنیای شمالی را انتخاب کنید. این شهر پر از فرصت‌های شغلی مناسب برای تازه واردها و مهاجرین است. به همین خاطر یکی از بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی به ویژه برای مهاجران است. این شهر در رشد و پیشرفت ایالات خود کالیفرنیای شمالی نقش مهمی ایفا می‌کند. دانشگاه ایالتی کارولینا نیز یکی از جاذبه‌های مهم در مهاجرت به این منطقه محسوب می‌شود. با دریافت ویزای کار آمریکا و مهاجرت به این شهر از مزایای آن بهره‌مند شوید. البته کارولینا از جمله شهرهای گران در هزینه مسکن به شمار می‌رود. گران بودن مسکن در این شهر را می‌توان یکی از معایب زندگی در آن دانست.  

آستین در تگزاس شهری که شاخص کیفیت زندگی بالایی دارد

برای عده‌ای از افراد هدف از مهاجرت به آمریکا زندگی با شاخص‌های کیفی بالاست. به این گروه شهر آستین در ایالت تگزاس را توصیه می‌کنیم. این شهر به نوعی پایتخت موسیقی زنده جهان محسوب می‌شود. نرخ بیکاری در آستین آمریکا پایین‌تر از میانگین آمریکا قرار دارد و در حدود 6.3 درصد است. افراد زیادی در آمریکا علاقه‌مند هستند در این شهر زندگی کنند. به علاوه آستین دارای شرایط آب و هوایی مساعدی بوده و به ندرت هوا خیلی سرد می‌شود. هزینه زندگی پایین در این شهر آستین را به محل مناسبی برای مهاجرت تبدیل کرده است. میانگین خرید و اجاره مسکن در این منطقه جزو ارزان‌ترین شهرهای آمریکا قرار دارد.  

واشنگتن شهری پویا و پر از فرصت‌های شغلی

یکی دیگر از بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی طرفداران زیادی دارد واشنگتن است. این شهر در منطقه خودمختار کلمبیا با آب و هوایی تقریبا معتدل قرار گرفته است. البته شرایط آب و هوایی در غرب و شرق واشنگتن با هم کمی متفاوت است. در این شرایط قوانین بسیار جذابی نظیر معافیت از پرداخت درآمد بر مالیات حاکم است.  البته زندگی در این شهر به هیچ وجه ارزان نبوده و مستلزم پرداخت هزینه‌های زیادی است. اولین مورد هزینه بالای اجاره مسکن در این شهر است که 500 دلار بیشتر از میانگین آمریکا می‌باشد. با این همه جاذبه‌های تفریحی و گردشگری در واشنگتن موجب شده تا زندگی در این شهر علاقه‌مندان زیادی داشته باشد. واشنگتن از نظر موقعیت و فرصت‌های شغلی موقعیت بسیار خوبی برای مهاجران دارد. مشاغلی نظیر جنگل‌بانی- ماهیگیری و کشاورزی اغلب توسط مهاجرها در این شهر انجام می‌شود.   

سیاتل شهری با موقعیت‌های شغلی زیاد

یکی دیگر از شهرهای خوب آمریکا برای زندگی سیاتل است. در این شهر موقعیت‌های شغلی و کاری بسیار زیادی به ویژه برای مهاجرها وجود دارد. شرکت‌های بزرگ و مشهوری مانند آمازون و مایکروسافت و استارباکس در این شهر مستقر هستند. به همین خاطر بعد از مهاجرت به سیاتل برای پیدا کردن شغل مناسب زمان زیادی نیاز ندارید. آب و هوای این شهر نیز مساعد بوده و تعداد روزهای خیلی سرد یا خیلی گرم کمی دارد. این مولفه‌ها و ویژگی‌های جذاب سیاتل را به یکی از بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی تبدیل کرده است. با توجه به هزینه‌های زندگی در سیاتل خرید خانه چندان سخت و دور از دسترس نیست. 

بوستون در ماساچوست بهترین مقصد مهاجرت تحصیلی 

البته که بوستون برای کار و زندگی هم یکی از شهرهای بسیار محبوب در آمریکا می‌باشد. با این همه وجود دانشگاه‌های معتبری نظیر هاروارد و MIT این شهر را به مقصد بسیاری از دانشجوها بدل کرده است. با وجودی که هزینه زندگی در ماساچوست بالاست اما درآمدها نیز به همان نسبت بالاست. در نتیجه امکان ساختن یک زندگی خوب و پس‌انداز در بوستون ماساچوست وجود دارد.  

سان‌ فرانسیسکو شهری برای تفریح

این شهر به عنوان قلب زندگی بوهمیایی در آمریکا شناخته می‌شود. به گفته بسیاری سان فرانسیسکو نقطه شروع عصر فناوری در دنیای مدرن است. مخارج زندگی در این شهر بالاست اما همچنان بسیاری زندگی در این شهر را ترجیح می‌دهند. 

سخن نهایی

در این مطلب از گروه مهاجرتی افق نیکان به معرفی بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی پرداختیم. اولویت‌های افراد تعیین می‌کنند که کدام شهر آمریکا برای آن‌ها بهترین به شمار می‌رود. برای مشاوره در خصوص انتخاب شهر مناسب با توجه به پرونده مهاجرتی شما با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

سوالات متداول

1- فاکتورهای مهم در دسته‌بندی بهترین شهرهای آمریکا کدام است؟

موقعیت شغلی- سطح کیفی زندگی – شرایط آب و هوایی و ده‌ها فاکتور دیگر در انتخاب شهر مناسب مهاجرت در آمریکا دخیل هستند.

2- نام چند مورد از بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی مهاجران چیست؟

دنور کلرادو- رالی- آستین- واشنگتن . سیاتل از جمله شهرهای مناسب برای زندگی مهاجران به شمار می‌روند. 

3- برای مهاجرت تحصیلی کدام شهر آمریکا توصیه می‌شود؟

در این نوع مهاجرت، شهر دانشگاهی که مایل به تحصیل در آن هستید اهمیت دارد. با این حال شهر بوستون با وجود دانشگاه هاروارد محل مناسبی برای مهاجرت تحصیلی است. بیشتر:
ghannadsh04@gmail.com
17/ فوریه/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا