ویزای مولتی آمریکا + شرایط دریافت، هزینه و مدارک

ویزای مولتی آمریکا یکی از انواع توریستی ویزا محسوب می‌شود. ویزاهای توریستی به کسانی اعطا می‌گرد که قصد ماندن در کشور مقصد را نداشته باشند. در واقع ویزای مولتی در گروه ویزاهای غیر مهاجرتی به شمار می‌رود. بسیاری از افراد در بازه‌های زمانی مشخص چندین بار به آمریکا سفر می‌کنند. دریافت ویزاهای جداگانه در این شرایط می‌تواند سخت و هزینه‌بر باشد. ویزای مولتی برای این گروه از افراد مناسب است. با ما در افق نیکان همراه باشید تا در با شرایط، مدارک و هزینه این ویزا آشنا شوید. 

ویزای مولتی آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

این ویزا که با نام ویزای مالتیپل نیز شناخته می‌شود یکی از انواع مختلف ویزاهای آمریکا می‌باشد. برای ورود به ایالات متحده آمریکا نیاز به دریافت ویزا هایی متناسب با هدف سفر است. به عنوان مثال اگر برای تحصیل به آمریکا می‌روید باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. اشخاصی که برای اهداف توریستی به آمریکا می‌روند نیز باید ویزای توریستی دریافت کنند. ویزای مولتی مخصوص اشخاص غیر مهاجری است که مایل به سفرهای متناوب در دوره‌های زمانی مشخص به آمریکا هستند. این ویزا افراد را از دریافت چند باره‌ی ویزای آمریکا بی‌نیاز می‌کند. بیشترین کسانی که برای این ویزا درخواست می‌دهند برای دیدار آشنایان یا پروژه‌های کاری به آمریکا می‌روند. در نتیجه می‌توانند در زمان‌های تعیین شده با همان ویزا به خاک آمریکا وارد شوند. البته این ویزا در بسیاری از کشورهای جهان به متقاضیان داده می‌شود و مختص آمریکا نیست. با این همه ما در این مقاله به شرایط و مراحل دریافت آن در کشور آمریکا اشاره می‌کنیم. 

مدت اعتبار ویزای مولتی آمریکا چقدر است؟

ویزای مولتی یا مالتیپل در آمریکا بسته به شرایط پرونده افراد مختلف زمان انقضای متفاوتی دارد. با این همه در بیشتر پرونده‌ها اعتبار این ویزا 10 یا 5 ساله تعیین می‌شود. توجه کنید که مدت اعتبار این ویزا به معنای اقامت 5 یا 10 ساله در آمریکا نیست. مدت زمانی که فرد در هر بار ورود به آمریکا می‌تواند در خاک این کشور داشته باشد در زمان ورود وی تعیین می‌شود. افسر اداره مهاجرت در محل ورود فرد با توجه به شرایط سفر او مدت اقامت آن دوره را تعیین می‌کند. افسر اداره مهاجرت سندی با نام I-94 به فرد می‌دهد که نشان دهنده زمان قانونی اقامت وی می‌باشد. این فرم باید همیشه در کنار پاسپورت و ویزای فرد باشد تا در صورت لزوم به مراجع قانونی ارائه شود. اگر فرد به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد برای تمدید این زمان می‌تواند اقدام کند. پس بسته به هدف سفر زمان اقامت و تاریخ انقضای ویزای مالتیپل تعیین می‌شود. در ادامه کارشناسان ما در افق نیکان در خصوص شرایط دریافت ویزای مالتیپل آمریکا توضیحاتی را ارائه می‌کنند. 

شرایط دریافت ویزای مولتی آمریکا چیست؟

اولین و مهم‌ترین شرط برای دریافت این ویزا اثبات نیاز فرد به ورودهای مکرر به آمریکا است. به عنوان مثال باید قراردادها و اسناد برگزاری جلسات کاری در آمریکا را به اداره مهاجرت این کشور ارائه کنید. همچین می‌توانید حضور اقوام نزدیک خود در این کشور را با اسنادی اثبات کنید. چنانچه نیاز شما برای رفت و آمدهای مکرر به آمریکا اثبات شود با درخواست ویزای مولتی شما موافقت خواهد شد. از دیگر شرایط لازم برای اخذ ویزای مالتیپل آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- فواصل زمانی بین سفرها

اشخاص باید فواصل زمانی معینی را بین سفرهای خود در کشور مبداء بمانند. این بازه‌ی زمانی به فاصله دو کشور و شرایط پرونده متفاوت خواهد بود. 

2- رعایت حداکثر زمان اقامت با ویزای مولتی آمریکا

اشخاص باید بازه‌ی زمانی که برای اقامت آن‌ها در آمریکا تعیین می‌شود را رعایت کنند. این بازه‌ی زمانی هم مانند فاصله بین سفرها متغیر می‌باشد. کشور مبداء و هدف سفر از فاکتورهای تعیین کننده آن هستند. 

3- نداشتن سوء سابقه

نداشتن سوء سابقه علاوه بر استانداردهای قانونی دیگر از شروط لازم دریافت ویزای مالتیپل محسوب می‌شود.نداشتن سابقه تبعید و اخراج و داشتن حسن سابقه شامل این شرط از پرونده دریافت ویزای مالتیپل آمریکا می‌گردد. فراموش نکنید که قوانین ویزا هر ساله تغییر می‌کند و باید در این زمینه کاملا به روز بود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مولتی آمریکا

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که اخذ این ویزا برای ایرانی‌ها امکان پذیر نیست. در نتیجه به عنوان یک ایرانی تنها می‌توانید برای دریافت ویزای سینگل اقدام کنید. مدارک مورد برای این دو ویزا نیز به جز فرم مربوطه تقریبا یکسان هستند.
  • تکمیل فرم مربوطه
  • عکس پرسنلی
  • فیش پرداختی هزینه ویزا
  • برگه وقت مصاحبه سفارت
  • مدارک شغلی 
  • ترجمه و اصل مدارک هویتی
  • اسناد اثبات تمکن مالی
از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا می‌باشند. 

هزینه ویزای مالتیپل آمریکا چقدر است؟

در این ویزا هزینه پرداختی به مدت زمان اخذ آن بستگی دارد. در واقع اگر شما خواستار رسیدگی سریع‌تر به پرونده درخواست ویزا باشید باید هزینه بیشتری را بپردازید. همچنین با توجه به شرایط پرونده امکان دریافت هزینه‌های اضافی در این پروسه نیز وجود دارد. در جدول زیر به طور اجمالی به هزینه دریافت ویزای مولتی آمریکا اشاره کرده‌ایم.  
مدت زمان صدور ویزای مولتیهزینه
9 روز200 دلار آمریکا
7 روز230 دلار
5 روز250 دلار
 هزینه مصاحبه و خدمات نیز به صورت جداگانه محاسبه و دریافت می‌گردد. علاوه بر آن هزینه‌های جانبی مانند معاینات پزشکی نیز برای دریافت این ویزا بر عهده شخص متقاضی می‌باشد. 

دریافت ویزای مولتی برای ایرانیان

بسیاری از ایرانیان به دلایل مختلفی مایل هستند تا ویزای مالتیپل آمریکا را دریافت کنند. اما در حال حاضر به دلیل مناسبت‌های سیاسی بین دو کشور چنین امکانی برای شهروندان ایرانی فراهم نیست. بهترین نوع ویزای توریستی برای ایرانیان در حال حاضر ویزای سینگل با اعتبار 6 ماه است. برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر و تخصصی با کارشناسان ما در گروه مهاجرتی افق نیکان تماس بگیرید. 

سخن پایانی

افراد مختلف با اهداف و دلایل متفاوتی به آمریکا سفر می‌کنند. در هر یک از این سفرها باید ویزاهایی متناسب با علت ورود خود به این کشور دریافت نمایند. ویزای مولتی آمریکا یکی از انواع ویزاهای توریستی به شمار می‌رود که برای سفرهای متعدد به این کشور کاربرد دارد. این ویزا شرایط و هزینه‌های خاص خود را در پی دارد. با کارشناسان افق نیکان تماس بگیرید تا بهترین نوع ویزا، متناسب با هدف سفر شما به آمریکا را معرفی کنند. 

سوالات متداول

1- ویزای مولتی به چه معناست؟

این ویزا در گروه انواع ویزاهای توریستی قرار می‌گیرد. از این ویزا برای سفرهای چند باره در فواصل زمانی مشخص به خاک آمریکا استفاده می‌کنند. این نوع ویزا مختص آمریکا نبوده و در بسیاری از کشورها جهان ارائه می‌شود.

2- مهم‌ترین شرط دریافت ویزای مولتی آمریکا چیست؟

هدف سفر به آمریکا و اثبات ضرورت تکرار آن از اصلی‌ترین شروط دریافت این ویزا به شمار می‌رود. البته ایرانی‌ها در حال حاضر قادر به دریافت ویزای مالتیپل نیستند.     بیشتر بدانید:
ghannadsh04@gmail.com
8/ فوریه/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا