مهاجرت به کانادا با ویزای شینگن

در پروسه مهاجرت به کانادا فاکتورهای زیادی روی درصد موفقیت شما موثر هستند. قدرت پاسپورت و اعتبار آن از جمله عوامل مهم در این زمینه به شمار می‌روند. متاسفانه پاسپورت ایران از اعتبار و قدرت چندانی در بین کشورهای مختلف جهان از جمله کانادا برخوردار نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد در فکر مهاجرت به کانادا با ویزای شینگن هستند. کشورهای عضو شینگن بهترین گزینه برای بالا بردن شانس افراد در دریافت ویزای کانادا به شمار می‌روند. اما سوالات و ابهامات زیادی در این راستا وجود دارد که کارشناسان ما در افق نیکان آن‌ها را پاسخ می‌دهند.

آیا داشتن ویزای شینگن در دریافت ویزای کانادا اثر مثبت دارد؟

تا به امروز هیچ منبع رسمی در کانادا اعلام نکرده که ویزای شینگن برای مهاجرت به این کشور ضروری است. اما این موضوع به معنای بی‌اثر بودن این ویزا روی دریافت ویزای کانادا نیست. در پروسه مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای این کشور یک فاکتور مهم به نام سابقه سفر وجود دارد. در واقع با افزایش تعداد مهرهای پاسپورت فرد احتمال دریافت ویزای کانادا برای او نیز افزایش می‌یابد. با توجه به این فاکتور اهمیت ویزای شینگن برای مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای این کشور مشخص می‌شود. البته بدون اینکه وجود سابقه مسافرت خارج از کشور نیز می‌توان برای ویزای کانادا اقدام کرد. یا این همه درصد ریجکت شدن درخواست ویزا در این صورت بیشتر است.

  چه فاکتورهای روی دریافت ویزای کانادا موثر هستند؟

اشاره کردیم که برای مهاجرت به کانادا با ویزای شینگن شانس دریافت ویزای کانادا افزایش می‌یابد. زیرا به عنوان یک هیستوری تراول یا سابقه سفر قوی در نظر گرفته می‌شود. در این بخش خواهیم گفت که فاکتورهای موثر روی ویزای کانادا کدام‌اند. عوامل متعددی وجود دارند که بر روی شانس دریافت ویزای کانادا موثر هستند ز جمله:
  • تمکن مالی فرد متقاضی مهاجرت
  • برنامه دقیق سفر به کانادا
  • داشتن سابقه سفر قوی
  • شفاف بودن فرم مربوط به ویزای کانادا
  • وجود پیوندهای خانوادگی در کشور مبدا فرد متقاضی مهاجرت
  • شغل فرد درخواست کننده ویزا
  • نظر افسر اداره مهاجرت و روند پیشروی جلسه مصاحبه
توجه داشته باشید که در نهایت آفیسر اداره مهاجرت کانادا سرنوشت پرونده و ویزای متقاضی را تعیین می‌کند. اما قطعا سایر موارد ذکر شده در بالا روی تصمیم آفسیر کانادایی پرونده موثر خواهد بود.

اهمیت تراول هیستوری یا سابقه سفر در دریافت ویزای کانادا:

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که داشتن سابقه سفر و تعدد مهرهای پاسپورت مهم است. زیرا نشان دهنده سابقه سفرهای خارجی زیاد متقاضی ویزای کانادا است. در نتیجه مهاجرت به کانادا با ویزای شینگن ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود. پاسپورت سفید یکی از پوئن‌های منفی در پروسه دریافت ویزای بیشتر کشورها از جمله کانادا محسوب می‌شود. منظور از پاسپورت سفید، پاسپورتی است که در آن هیچ مهر و برچسب ویزایی وجود ندارد. نکته مهم این است که برچسب ویزای بعضی از کشورها در پاسپورت ارزش بیشتری دارد. کشورهای عضو شینگن و مهر و برچسب آن‌ها در پاسپورت اعتبار زیادی به همراه دارد. در نتیجه احتمال دریافت ویزای کانادا با وجود ویزای شینگن برای فرد بیشتر می‌شود. با ویزای شینگن ورود به کشورهای اروپایی هم ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

ویزای شینگن و اعتبار آن:

در این بخش به معرفی کوتاه ویزای شینگن خواهیم پرداخت. این ویزا مربوط به 22 کشور از اتحادیه اروپا و 4 کشور از انجمن تجارت آزاد اروپا می‌باشد. در واقع در یک پیمانه مشترک این کشورها محدودیت‌های پاسپورت و ویزا برای سفر رااز مرزهای خود برداشتند. توابع این کشورها بدون اینکه به ویزا نیاز داشته باشند می‌توانند وارد تمام کشورهای امضا کننده پیمان شینگن شوند. به همین خاطر ویزای شینگن از قدرتمندترین ویزاها محسوب می‌شود. در نتیجه مهاجرت به کانادا باویزای شینگن به تعداد مهرهای این ویزا در پاسپورت فرد مرتبط است. ویزاهای بعد از شینگن اغلب با مدت بیشتری همراه خواهند بود و از نوع مولتیپل صادر می‌شوند.

آیا برای مهاجرت به کانادا ویزای شینگن الزامی است؟

اگر بنا را بر وب سایت رسمی سفارت کانادا بگذاریم ویزای شینگن جزو مدارک مورد نیاز نیست. در نتیجه این تصور که برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا باید حتما ویزای شینگن داشت صحیح نمی‌باشد. اما همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم این فاکتور روی سابقه سفر فرد اثر مثبت زیادی به جای می‌گذارد. سابقه سفر هم یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که روی نظر آفیسر اداره مهاجرت اثر مثبت دارد. در نتیجه ویزای شینگن برای جلب نظر هر چه بیشتر افسر و صدور ویزای کانادا موثر می‌باشد. به بیان دیگر ویزای شینگن اگر چه برای مهاجرت به کانادا الزامی نیست اما شانس دریافت ویزا را بالا می‌برد. به همین خاطر بسیاری از کارشناسان مهاجرتی پیشنهاد می‌کنند قبل از اقدام به مهاجرت برای دریافت ویزای شینگن اقدام شود. البته سایر سفرهای خارجی متقاضی نیز روی ضرورت ویزای شینگن اثرگذار هستند. به عنوان مثال شخصی که قبلا به انگلیس و هند سفر کرده باشد چندان به ویزای شینگن نیاز ندارد.

مهاجرت به کانادا بدون ویزای شینگن:

تا اینجا درباره چگونگی مهاجرت به کانادا با ویزای شینگن و دریافت ویزای این کشور گفته شد. در این بخش به شرایط مهاجرت به کانادا بدون ویزای شینگن می‌پردازیم.  اگر مهر ویزاهای ارزشمند دیگری در پاسپورت شما باشد دیگر داشتن ویزا شینگن چندان ضروری نیست. ویزاهای نظیر:
  • انگلیس
  • آمریکا
  • استرالیا
  • ژاپن
اعتبار کافی را برای پاسپورت شما به همراه می‌آورند. اما اگر مهر ویزای این کشورها در پاسپورت شما وجود ندارد احتمال پذیرش درخواست ویزای مولتی کانادا بسیار پایین است.  با این همه منعی به لحاظ قانونی برای اقدام و دریافت ویزای کانادا نخواهید داشت. برای اینکه درباره شرایط دقیق مهاجرتی خود به کانادا بدانید با مشاوران افق نیکان تماس حاصل فرمایید. کارشناسان مجموعه شرایط پرونده مهاجرتی شما را به دقت بررسی کرده و راهنمایی‌های مناسبی ارائه می‌کنند. همین الان فرم ارزیابی در سایت افق نیکان را تکمیل کرده و ارسال کنید.

سخن پایانی:

مهاجرت به کانادا با ویزای شینگن با توجه به اعتباری که برای پاسپورت به همراه می‌آورد راحت‌تر است. با این همه از نظر قانونی الزامی برای داشتن ویزای شینگن جهت اخذ ویزای کانادا وجود ندارد. سوالات خود در مورد این شیوه مهاجرت به کانادا را از مشاوران افق نیکان بپرسید.
ghannadsh04@gmail.com
6/ دسامبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی دانشگاه میشیگان آمریکا
دسته بندی نشده
15/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه کرنل آمریکا
دسته بندی نشده
23/ آوریل/ 2024
تحصیل در مدارس شبانه روزی آمریکا
دسته بندی نشده
30/ آوریل/ 2024