دلایل ریجکت ویزای آمریکا و نحوه اعتراض به آن

سالانه تعداد بسیار زیادی از متقاضیان مهاجرت و سفر به آمریکا به اداره مهاجرت این کشور درخواست ویزا می‌دهند. در این بین درخواست ویزای همه متقاضیان مورد قبول واقع نمی‌شود. کسانی که درخواست آن‌ها رد شده یا به اصطلاح با ریجکت ویزای آمریکا مواجه شدند می‌توانند اعتراض کنند. در این مطلب از گروه مهاجرتی افق نیکان به مبحث ریجکت ویزا و اعتراض به آن پرداخته‌ایم.

منظور از ریجکت ویزا چیست؟

یکی از بدترین اتفاقاتی که در پروسه سفر و مهاجرت به کشورهای دیگر می‌افتد رد شدن درخواست ویزا است. ریجکت ( Reject) در لغت به معنای رد درخواست است. وقتی اداره مهاجرت یک کشور ویزای کسی را ریجکت می‌کند یعنی با آن موافقت نکرده است. رد شدن درخواست ویزا به دلایل مختلفی مانند نقص در مدارک رخ می‌دهد. بعضی از ریجکت شدن‌ها با رفع دلیل آن قابل حل و فصل می‌باشند. بنابراین در پروسه ریجکت ویزا دلیل رد درخواست ویزا اهمیت بسیار زیادی دارد. توصیه می‌شود در زمینه رفع ریجکت ویزا با گروه‌های مهاجرتی معتبر و موفق مشورت کنید. چرا که بر اساس تجربه و دانش مهاجرتی بالا می‌توانند بهترین شیوه عمل در این شرایط را به شما پیشنهاد دهند. تیم مهاجرتی افق نیکان آماده ارائه کلیه خدمات مهاجرتی برای دریافت ویزای آمریکا می‌باشد. همچنین در زمینه رد درخواست ویزا و اعتراض به آن نیز همراه شما هستیم. 

 دلایل رایج ریجکت ویزای آمریکا چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که اداره مهاجرت آمریکا با درخواست ویزای شما مخالف کند. نداشتن هدفی مشخص از سفر به /امریکا یکی از اصلی‌ترین دلایل ریجکت درخواست ویزا می‌باشد. در این بخش به تعدادی از رایج‌ترین دلایل رد شدن درخواست ویزای آمریکا اشاره خواهیم کرد. 
  • اعتبار نداشتن گذرنامه برای سفر به آمریکا
  • نقص در مدارک ارائه شده به سفارت‌خانه آمریکا
  • ارائه مدارک جعلی به سفارت آمریکا ( توصیه می‌شود هرگز چنین اشتباهی را مرتکب نشوید.)
  • سوء پیشینه فرد متقاضی ویزای آمریکا
  • نامشخص بودن شغل و درآمد فرد متقاضی ویزای آمریکا
  • نداشتن تمکن مالی لازم برای دریافت ویزای درخواستی
  • عدم اثبات بازگشت به کشور مبداء بعد از اتمام مهلت ویزا
  • اقدام نکردن با برنامه تحصیلی و کاری مشخص برای ویزای کاری و تحصیلی
برخی از این دلایل قابل اعتراض کردن و درخواست تجدید نظر برای صدور ویزا هستند. این علل اگرچه رایج‌ترین دلایل ریجکت ویزای آمریکا هستند اما تنها دلایل آن محسوب نمی‌شوند. 

تخلف مهاجرتی در گذشته

یکی از دلایل جدی رد درخواست ویزای آمریکا وجود تخلفات مهاجرتی در پرونده فرد متقاضی است. به عنوان مثال اگر متقاضی سابقه نقض ویزای قبلی خود را داشته باشد درخواست وی رد خواهد شد. در این شرایط معمولا قانع کردن افسر اداره مهاجرت برای عدم تکرار اشتباه قبلی سخت است.  

ارائه مدارک جعلی به سفارت آمریکا

یکی از دلایل بسیار مهم و اصلی در ریجکت ویزای ایالات متحده آمریکا ارائه مدارک جعلی است. این تخلف از نظر دولت آمریکا بسیار جدی بوده و قطعا به ریجکت ویزا منتهی می‌شود. متاسفانه برخی از اوقات افراد برای تسریع رونده پرونده خود حقایقی را کتمان کرده یا وارونه جلوه می‌دهند. اگر بعد از بررسی‌های انجام گرفته توسط اداره مهاجرت این حقایق برملا شود درخواست ویزای شما ببی‌شک رد می‌گردد. 

نداشتن تمکن مالی مناسب برای ویزا

گاهی افسر اداره مهاجرت در سفارت امریکا قانع می‌شود که شما از پس هزینه‌های خود در آمریکا بر نخواهید آمد. در این شرایط درخواست ویزای شما ریجکت خواهد شد. برای رفع این ریجکت ویزای آمریکا می‌توانید اسنادی را ارائه کنید.  به عنوان مثال یک چک مسافرتی که به نام خود متقاضی نباشد ارائه کنید. یا اینکه اسناد رزروهای مسافرتی خود را نشان دهید. 

نداشتن اعتبار کافی گذرنامه

برخی از پاسپورت‌ها از اعتبار کافی برای دریافت ویزای آمریکا برخوردار نیستند. به همین خاطر افسر سفارت آمریکا ویزای متقاضی را ریجکت می‌کند. مشکلات مربوط به عدم اعتبار پاسپورت شامل موارد زیر می‌باشند:
  • ارائه گذرنامه‌ای با کمتر از سه ماه اعتبار
  • نبود دو صفحه خالی ویزا در پاسپورت ارائه شده 
  • ارائه نمودن دفترچه اسناد مسافرتی به جای پاسپورت 
  • ارائه پاسپورتی که 5 سال از صدور آن گذشته است.

نداشتن هدف مشخص از سفر به آمریکا

چنانچه برای دریافت ویزا و سفر به آمریکا هدف مشخصی نداشته باشید باید منتظر ریجکت ویزای آمریکا باشید. چرا که احتمال داده می‌شود شما برای اهداف غیر مجازی قصد سفر و ورود به آمریکا را دارید. در هر نوع ویزا باید قادر به اثبات هدف سفر خود به آمریکا باشید. در سفرهای توریستی هم باید مدارکی از پیوند خانوادگی قوی و دلایل کافی برای بازگشت به کشورتان ارائه کنید. افسر اداره مهاجرت در سفارت آمریکا باید قانع شود که شما بعد از اتمام مهلت ویزا به کشورتان بر می‌گردید. 

چگونه به ریجکت ویزای آمریکا اعتراض کنیم؟

در گام نخست باید به بندهای مربوط به رد درخواست ویزای خود توجه کنیم. در این بندها علل اصلی رد شدن درخواست ویزای فرد ذکر می‌شود. بعد از دریافت نامه ریجکت ویزا باید نسبت به رفع مشکل مطرح شده در آن اقدام گردد. گاهی اوقات درخواست ویزای آمریکای متقاضی به دلایل نادرستی رد می‌شود. در این شرایط با ارائه مستندات کافی به منظور اصلاح اشتباه پیش آمده درخواست تجدید نظر می‌دهید. برای اعتراض به ریجکت ویزا باید یک ایمیل به سفارت آمریکا که در آن مصاحبه را انجام داده‌اید بزنید. در این ایمیل دلایل و مستندات کافی به همراه درخواست تجدید نظر را ارسال نمایید. از آنجایی که رد درخواست ویزای آمریکا موضوع جدی و مهمی محسوب می‌شود کمک حرفه‌ای دریافت کنید. موسسه مهاجرتی افق نیکان در خصوص رفع ریجکت ویزای آمریکا به شما کمک و راهنمایی‌های حرفه‌ای ارائه می‌کند.

نکات مهم برای درخواست تجدید نظر ویزای آمریکا

مهم‌ترین نکته این است که باید به همان سفارتی که در برای مصاحبه اولیه مراجعه کردید بروید. بنابراین برای سایر سفارت‌خانه‌های آمریکا نامه تجدید نظر ارسال نکنید. فراموش نکنید که قوانین مهاجرت و سفر به آمریکا در تمام دنیا یکسان اعمال می‌شود. هزینه‌ای که به سفارت برای وقت مصاحبه پرداخت کرده‌اید بعد از رد درخواست ویزا پس داده نمی‌شود. رسیدگی مجدد پرونده نیز مستلزم پرداخت هزینه‌ای دوباره است.

کلام آخر

در صورت ریجکت ویزای آمریکا برای درخواست تجدید نظر با افراد حرفه‌ای مشورت کنید. بعضی از دلایل ریجکت شانس موفقیت در تجدید نظر را به شدت کاهش می‌دهند. به عنوان مثال ارائه مدارک جعلی شانس شما را برای دریافت ویزای این کشور به شدت کاهش می‌دهد. با کارشناسان افق نیکان تماس گرفته و با توجه به شرایط پرونده خود مشاوره دریافت کنید. 

سوالات متداول

1- رد شدن ویزای آمریکا به چه معناست؟

ریجکت ویزا یا رد شدن آن به معنای عدم موافقت دولت آمریکا برای ورود فرد به این کشور است.

2- برای اعتراض به ریجکت ویزای آمریکا چه باید کرد؟

ابتدا باید دلایلی که موجب ریجکت ویزا شده را حل و فصل نمود. سپس با مستندات کافی ایمیلی مبنی برای درخواست تجدید نظر به سفارت آمریکا ارسال کرد.  بیشتر بدانید:   
ghannadsh04@gmail.com
26/ فوریه/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا با مدرک فنی و حرفه‌ای
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
13/ سپتامبر/ 2023
مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار
مهاجرت مهاجرت به کانادا
7/ اکتبر/ 2023