معرفی دانشگاه ییل آمریکا

دانشگاه ییل آمریکا یکی از دانشگاه‌هایی است که هدف مهاجرت تحصیلی بسیاری از دانشجویان ایرانی محسوب می‌شود. این دانشگاه از موسسات آموزشی عالی معتبر در ایالات متحده برای ادامه تحصیلات آکادمیک است. از این دانشگاه به عنوان فرصتی برای زندگی و تحصیل در آمریکا می‌توان یاد کرد. نام این دانشگاه در کنار بهترین مراکز تحصیلی آمریکا قرار نمی‌گیرد. از این رو برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا گزینه‌ی در دسترس‌تری به شمار می‌رود. با ما در گروه مهاجرتی افق نیکان همراه شوید تا درباره این دانشگاه خصوصی آمریکا اطلاعات بیشتری پیدا کنید. 

معرفی کلی دانشگاه ییل 

این دانشگاه در ایالت کنتیکت و شهر نیوهیون آمریکا واقع شده است. سال تاسیس دانشگاه ییل نیز به 1701 میلادی و قبل از انقلاب آمریکا باز می‌گردد. در ابتدا این مرکز تحصیلی جایی برای آموزش میراث لیبرال اروپایی به آمریکایی‌ها بود. در سال 1718 و بعد از اهدای کتاب توسط ولزی الیو ییل نام آن به نام فعلی تغییر پیدا کرد. کالج حقوق دانشگاه ییل آمریکا یکی از بهترین دانشکده‌های حقوق این کشور شناخته می‌شود. چرا که سابقه طولانی در تربیت حقوقدان‌های بزرگ و قضات و مقامات امریکا دارد.تنوع نژادی و ملیتی دانشجویان این دانشگاه بسیار زیاد است. دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه عمدتا از کشورهایی همچون:
  • کانادا
  • چین
  • هند
  • کره جنوبی
  • بریتانیا
هستند. تنوع بالای رشته و مقطع تحصیلی یکی از نقاط قوت در این دانشگاه به شمار می‌رود. در جدول زیر اطلاعات مربوط به دانشجویان دانشگاه ییل را می‌توان مشاهده کرد. 
نوع دانشگاه ییل تحقیقاتی
تعداد کل دانشجویانبیشتر از 12 هزار نفر
تعداد دانشجویان خارجی بیشتر از 2500 نفر
نرخ پذیرش دانشگاه6.3 درصد
مقاطع تحصیلیکارشناسی- ارشد و دکتری
 البته اینکه نام دانشگاه ییل را در لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا نمی‌بینید به معنای جایگاه بد علمی در آن نیست. در ادامه با جایگاه علمی این دانشگاه در بین دانشگاه‌های آمریکا و جهان آشنا خواهیم شد.

رتبه‌بندی علمی دانشگاه ییل آمریکا

یکی از فاکتورهایی که در زمان انتخاب دانشگاه باید مورد توجه قرار بگیرد رتبه علمی آن است. دانشگاه ییل هم از سطح علمی خوبی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی برخوردار می‌باشد. در رتبه‌بندی AQS این دانشگاه در سال 2023 موفق به کسب مقام 18 شد. همچنین در رتبه‌بندی THE در سال 2023 جایگاه نهم توسط این دانشگاه کسب شد. این رتبه‌بندی‌ها هر کدام نشان دهنده جایگاه علمی و آموزشی خوب دانشگاه مذکور می‌باشند. بنابراین برای مهاجرت تحصیلی می‌توانید این دانشگاه را نیز در لیست مورد نظر خود قرار دهید. 

آشنایی با پردیس و دانشکده‌های دانشگاه ییل 

از نظر پردیس دانشگاهی و امکانات آموزشی این مرکز تحصیلی در سطح بسیار خوب و مناسبی قرار گرفته است. زمینی که پردیس دانشگاه ییل در آن واقع شده مساحتی معادل 260 هکتار دارد. ساختمان‌های مختلفی از جمله ساختمان کانکتیکات در این زمین ساخته شده‌اند. این ساختمان از قدیمی‌ترین سازه‌هایی است که در پردیس دانشگاه ییل وجود دارد. موقعیت جغرافیایی پردیس این دانشگاه در مرکز شهر نیوهیون است. این شهر فاصله چندانی تا شهر نیویورک ندارد و دانشجویان به راحتی می‌توانند به نیویورک بروند. از جمله دانشکده‌های دانشگاه ییل آمریکا عبارتند از:
  • دانشکده معماری
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده بهداشت عمومی
  • دانشکده امور جهانی جکسون
  • دانشکده هنر
می‌باشد. کتابخانه کتاب‌های کمیاب، گالری هنر دانشگاه و ورزشگاه پین ویتنی از جمله امکانات این پردیس دانشگاهی هستند. 

هزینه تحصیل در دانشگاه ییل چقدر است؟

یکی از سوالات مهم متقاضیان تحصیل در دانشگاه ییل بحث هزینه‌ها است. در ابتدا باید بدانید که دانشگاه در لیست مراکز تحصیلی گران قیمت آمریکا جای دارد. بنابراین باید از تمکن و توانایی مالی خوبی برای درس خواندن در دانشگاه ییل برخوردار باشید.شهریه پرداختی در این دانشگاه به رشته تحصیلی و مقطع آن ارتباط زیادی دارد. با این همه به طور میانگین باید مبلغی معادل 51400 دلار آمریکا به عنوان شهریه پرداخت کنید. همچنین کمک‌های مالی این دانشگاه تنها مبتنی برای نیاز اعطا می‌گردد. به بیان ساده دانشگاه ییل آمریکا بورسیه تحصیلی یا ورزشی بر مبنای شایستگی اعطا نمی‌کند. با این وجود مبلغی به عنوان وام به دانشجویان پرداخت می‌شود.توجه داشته باشید که مبلغ شهریه باید هزینه‌های خوابگاه و خورد و خوراک و سایر موارد را نیز افزود. در نتیجه هزینه نهایی زندگی و تحصیل در این دانشگاه عددی بیشتر از مبلغ شهریه آن خواهد شد.

شرایط پذیرش در دانشگاه ییل 

برای پذیرش دانشجویان خارجی باید نتایج آزمون‌های SAT و ACT ارائه گردد. گزارش کامل مقاطع تحصیلی پیشین به همراه دو توصیه نامه هم از دیگر الزامات پذیرش در دانشگاه ییل است. آزمون‌های مهارت زبانی نیز برای دانشجویان خارجی الزامی می‌باشد. برای بررسی درخواست پذیرش باید مبلغ 80 دلار آمریکا به حساب دانشگاه واریز گردد. توجه داشته باشید که این مبلغ برای بررسی درخواست پذیرش به هیچ عنوان قابل استرداد نیست. میانگین معدل برای قبولی در این دانشگاه 4.13 در نظر گرفته شده است. هرچه معدل متقاضی از 4.13 بالاتر باشد شانس بیشتری برای پذیرش دارد. افسران اعطای پذیرش علاوه بر موارد فوق به استعدادهای متقاضیان هنگام اعطای پذیرش توجه می‌کنند. با در نظر گرفتن نرخ پذیرش نسبتا پایین دانشگاه ییل آمریکا پروسه پذیرش در آن بسیار رقابتی است. در نتیجه باید مقامات دانشگاه را برای استحقاق خود جهت تحصیل در این دانشگاه متقاعد کنید.

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه ییل

در این دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی بر اساس نیاز مالی دانشجویان اعطا می‌گردد. در سال گذشته میلادی بیشتر از 3 هزار دانشجو از بورسیه تحصیلی دانشگاه ییل استفاده کردند. این بورسیه‌های تحصیلی عبارتند از:
  • بورسیه تحصیلی ییل که از 70 تا 100 هزار دلار آمریکا و بر اساس نیاز دانشجویان اعطا می‌گردد.
  • بورسیه مبتنی بر شایستگی که توسط کارفرمایان و شرکت‌های خصوص خارج از دانشگاه اعطا می‌شود.
می‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه ییل به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

کلام پایانی

دریافت پذیرش از دانشگاه ییل آمریکا در پروسه مهاجرت تحصیلی افراد یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. در پروسه مهاجرت تحصیلی به آمریکا و درخواست پذیرش از این دانشگاه باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد. شرایط تحصیلی مورد نظر دانشگاه و شهریه و هزینه‌ها از جمله این فاکتورهای مهم در انتخاب دانشگاه می‌باشند. برای مشاوره‌های تخصصی جهت مهاجرت تحصیلی به آمریکا و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور با کارشناسان افق نیکان تماس بگیرید. شما درباره تحصیل در این دانشگاه و شرایط آن چه نظری دارید؟! 

سوالات متداول 

1- نرخ پذیرش در دانشگاه ییل چقدر است؟

با توجه به تعداد کل دانشجویان و تعداد دانشجویان خارجی نرخ پذیرش در حدود 6.5 درصد می‌باشد. بنابراین برای دریافت پذیرش از دانشگاه ییل آمریکا باید سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید.

2- آیا در دانشگاه ییل بورسیه مبتنی بر شایستگی داده می‌شود؟

خیر این دانشگاه کمک‌های مالی خود را بر مبنای نیاز دانشجویان اعطا می‌کند. البته امکان استفاده از وام‌های دانشجویی برای تحصیل در این دانشگاه خصوصی فراهم است.

3- شهریه سالانه دانشگاه ییل آمریکا چقدر است؟

در سال به طور میانگین باید مبلغ 50 هزار دلار به حساب دانشگاه به عنوان شهریه واریز کنید.  
ghannadsh04@gmail.com
27/ آوریل/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا
دسته بندی نشده
28/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه کرنل آمریکا
دسته بندی نشده
23/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه میشیگان آمریکا
دسته بندی نشده
15/ آوریل/ 2024