معایب زندگی در آمریکا

آمریکا کشوری است که میزبان فرهنگ‌ها و ملیت‌های بسیار متنوعی می‌باشد. با وجود همه امکانات و پیشرفت‌های موجود باز هم زندگی در آمریکا از هر لحاظ ایده‌آل نیست. اینکه با همه جنبه‌های زندگی در کشوری که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید آشنا باشید اهمیت دارد. بنابراین برای طی موفقیت آمیز پروسه مهاجرت به این کشور باید نسبت به معایب زندگی در آمریکا آگاه باشید. ما در این مطلب از افق نیکان تلاش کرده‌ایم برخی از جنبه‌های منفی زندگی در آمریکا را شرح دهیم.

شرایط کلی زندگی در آمریکا چگونه است؟

در تمام دنیا به جرات می‌توان گفت که آمریکا یکی از مهاجرپذیرترین کشورها به شمار می‌رود. تنوع نژادی و فرهنگی بسیار زیادی در ایالت‌های مختلف آمریکا به چشم می‌خورد. همین امر زندگی برای مهاجران و به ویژه تازه واردها را ساده‌تر می‌کند. اقتصاد پویا و قدرتمند این کشور کیفیت زندگی و اشتغال در آن را در شرایط مناسبی قرار داده است. آمریکا به مهاجران و فرزندانشان این امکان که در جامعه ادغام شوند را داده است. مهاجران در حدود 13.1 درصد از جمعیت این کشور پهناور را تشکیل می‌دهند. رفاه و سطح زندگی مهاجران در این کشور بستگی زیاد به نقطه شروع آن‌ها و تلاششان دارد. تسلط به مهارت‌های زبان از فاکتورهای مهم موفقیت پروسه مهاجرت در ابعاد مختلف در این کشور محسوب می‌شود. در مجموع اگر مراحل مهاجرت به آمریکا به درستی انجام شود می‌تواند خواسته‌های فرد مهاجر را برآورده کند. به همین خاطر توصیه می‌شود با همکاری تیم‌های حرفه‌ای مهاجرتی نظیر افق نیکان اقدام کنید. 

معایب زندگی در آمریکا چیست؟

با وجود همه امتیازات زندگی در این کشور پهناور مشکلات و معایبی نیز برای آن وجود دارد. در ادامه این بخش به صورت کامل تمام آنچه برای مهاجرها زندگی در آمریکا را ناخوشایند می‌کند بیان خواهیم کرد.

1- دشواری دریافت گرین کارت

یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه مهاجران در کشور آمریکا دریافت گرین کارت است. گرین کارت و ویزای کار از جمله مجوزهای مهم برای زندگی در این کشور هستند که به سختی اعطا می‌شوند. البته با داشتن تحصیلات خوب و رزومه کاری مناسب شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار و گرین کارت آمریکا دارید. به این همه پروسه دریافت گرین کارت و اخذ شهروندی آمریکا همچنان پیچیده و سخت و زمان‌بر است. این دشواری موجب بلاتکلیفی مهاجران در این کشور شده و آزاردهنده است. 

2- رایگان نبودن خدمات درمانی و سلامتی

آمریکا کشوری است که سیستم بهداشت ملی ندارد. افراد باید برای خودشان و افراد خانواده خود بیمه سلامت تهیه کنند. البته در بسیاری از شرکت‌های آمریکایی ارائه بیمه سلامت جزوی از مزایای کار به شمار می‌رود. با این همه نبود خدمات و سرویس‌های بهداشتی رایگان از معایب زندگی در آمریکا می‌باشد. بنابراین برای آرامش خیال از خدمات درمانی در آمریکا هنگام مهاجرت باید از عهده هزینه‌های آن بر آیید. بدون بیمه درمانی هزینه‌های دریافت خدمات پزشکی در آمریکا بسیار بالا است. به همین خاطر در بین کشورهای پیشرفته جهان آمریکا یکی از نامناسب‌ترین سیستم‌های بهداشتی و درمانی را دارد.

3- مالیات بر فروش پنهان

در بسیاری از کشورها مالیات بر فروش روی قیمت محصولات در فروشگاه نشان داده می‌شود. اما در آمریکا این عدد روی محصولات درج نمی‌شود و احتمالا موفق حساب کردن سوپرایز بدی خواهید شد. البته کسانی که به این سیستم عادت کرده‌اند به راحتی برآوردهای مناسبی از قیمت اصلی اجناس خواهند داشت. اما برای مهاجران تازه وارد به آمریکا حسب مبلغ اصلی اقلام فروشگاهی ساده نیست. با این همه مالیات بر درآمد در آمریکا نسبت به بسیاری از کشورهای غربی نظیر انگلستان پایین‌تر است. 

4- رفتارهای خشونت آمیز با اسلحه

یکی از مشکلات جدی در جامعه آمریکا وجود رفتارهای خشونت آمیز با اسلحه در آمریکا است. این رفتارها نیز به عنوان معایب زندگی در آمریکا محسوب می‌شوند. هر ساله اخبارهای مختلفی از کشتارهای رخ داده در این کشور توسط افراد مسلح منتشر می‌شود. البته اکثر محله‌ها و شهرهای آمریکا امنیت بالایی دارند. اما نسبت به کشور کانادا که حمل و خرید و فروش اسلحه مجاز نیست آمار این دست خشونت‌ها بالاست. 

5- ترافیک و کثیف بودن بعضی از شهرها

یکی دیگر از معضلاتی که در امریکا با آن دست وپنجه نرم می‌کنید ترافیک است. ترافیکم‌های سنگین به ویژه در شهرهای بزرگ این کشور باعث آلودگی هوا نیز می‌شود. این نقطه ضعف بسیاری از شهرهای بزرگ در سراسر جهان و آمریکا است. در برخی از شهرهای بزرگ آمریکا مانند نیویورک بوی بد زباله در بعضی محله‌ها به مشام می‌رسد. همچنین در بعضی از خیابان‌ها امکان مشاهده موش نیز وجود دارد که واقعا مشمئز کننده است. این معضل بیشتر در مناطق فقیر نشین شهرهای آمریکا مشاهده می‌شود.               

6- وجود افکار نژادپرستانه

با وجودی که رفتارهای نژادپرستانه در آمریکا منع قانونی دارد اما همچنان وجود دارد. نژادپرستی یکی از بزرگ‌ترین معایب زندگی در آمریکا محسوب می‌شود. ریشه این تبعیض‌ها نیز در سال‌های برده‌داری این کشور علبه سیاه‌پوست‌ها نهفته است. البته شدت نژادپرستی در آمریکا از یک ایالت به ایالت دیگر متفاوت است. ایالت‌هایی که مهاجر پذیرتر هستند به دلیل تقابل فرهنگی نژادپرستی کمتری دارند. بنابراین می‌توان ایالاتی را برای زندگی و مهاجرت انتخاب کرد که از نظر نژاد پرستی وضع بهتری داشته باشند.   

7- نقش مهم پول در زندگی

بسیاری از جامعه شناسان معتقد هستند که پول در آمریکا پادشاه است. در نتیجه افراد ثروتمند از احترام و موقعیت اجتماعی بالاتری برخوردار هستند. همچنین افراد پولدارتر شانس بیشتری برای کسب موفقیت در بسترهای مختلف را دارند. البته این مشکل نه تنها در ایالات متحده آمریکا که در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد. با این همه اگر جزو افراد ثروتمند نیستید همچنان این کشور موقعیت‌های ایده‌آل زیادی برای شما دارد. پس نمی‌توان گفت که فقط افراد ثروتمند در آمریکا خوشبخت و موفق هستند. 

مزایای زندگی در آمریکا 

در کنار معایب زندگی در آمریکا این کشور مزیت‌های بسیاری هم دارد که انگیزه اصلی مهاجرها محسوب می‌شود. در این بخش به صورت فهرست‌وار به برخی از مزایای زندگی در ایالات متحده آمریکا اشاره می‌کنیم:
  • موقعیت شغلی مناسب با درآمد کافی
  • تحصیل در بهترین سیستم‌های آموزشی جهان
  • امکان بهره‌مندی از بهترین تجهیزات و امکانات درمانی
  • کمتر بودن میزان مالیات نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته جهان
با در نظر گرفتن تمام جوانب مثبت و منفی مهاجرت به آمریکا باید نسبت اخذ تصمیم مناسب اقدام کنید. 

سخن پایانی

زندگی مهاجران در آمریکا معایب و مزایای به همراه دارد. در این مطلب از افق نیکان تلاش کردیم با بیان معایب زندگی در آمریکا دید کامل‌تری در خوانندگان ایجاد کنیم. این اطلاعات بخشی از شناخت لازم برای مهاجرت به هر کشوری از جمله آمریکا می‌باشد.

سوالات متداول

1- اولین عیب زندگی در آمریکا برای مهاجران چیست؟

دشواری پروسه دریافت گرین کارت و شهروندی آمریکا را شاید بتوان سخت‌ترین بخش آن دانست. 

2- سیستم درمانی در آمریکا چگونه است؟

سیستم درمانی آمریکا ملی نیست و برای دریافت خدمات باید هزینه‌ها را شخصا پرداخت کنید. در بیشتر اوقات هزینه‌های درمانی در آمریکا بسیار سنگین و بالا می‌باشد. بنابراین باید از خدمات بیمه‌های مختلف درمانی در این کشور استفاده کنید. 

3- سطح امنیت در آمریکا چگونه است؟

آمریکا کشوری است که از نظر سطح امنیت در رتبه خوبی در جهان قرار دارد. با این همه حمل و خرید و فروش اسلحه در آن کاملا آزاد می‌باشد. این موضوع گاهی مخاطرات و خشونت‌هایی را در سطح جامعه ایجاد می‌کند که ناخوشایند است. 

4- آیا رفتارهای نژادپرستانه در آمریکا هنوز وجود دارد؟

متاسفانه هنوز شاهد برخی از رفتارهای نژادپرستانه در مناطق مختلف آمریکا هستیم. با این وجود برخوردهای قانونی موثری بر علیه افرادی که نژادپرستانه رفتار می‌کنند اعمال می‌شود.    بیشتر:
ghannadsh04@gmail.com
6/ مارس/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا با مدرک پزشکی
مهاجرت به آمریکا با مدرک پزشکی
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
27/ آگوست/ 2023
مهاجرت به کانادا جوشکاری
مهاجرت مهاجرت به کانادا
30/ اکتبر/ 2023