معرفی دانشگاه کرنل آمریکا

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا برای بسیاری از افراد یک هدف مهم در زندگی به حساب می‌آید. آشنایی با دانشگاه‌های مختلف این کشور می‌تواند نقش مهمی در مهاجرت تحصیلی به آمریکا ایفا کنند. کارشناسان ما در افق نیکان برخی از معروف‌ترین دانشگاه این کشور نظیر دانشگاه کرنل آمریکا به شما معرفی می‌کنند. این  معرفی می‌تواند در انتخاب و شکل‌گیری مسیر مهاجرت به آمریکا نقش مهمی داشته باشد. 

نگاهی کلی به دانشگاه کرنل آمریکا 

این دانشگاه به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی خصوص در آمریکا شناخته می‌شود. هدف بنیانگذاران این دانشگاه ساخت مرکزی برای آموزش در تمام زمینه‌های مطالعاتی است. همین استراتژی و عقیده موجب شده تا دانشگاه کرنل در بین برترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان قرار بگیرد. این رویکرد نوین در 7 دانشکده در مقطع کارشناسی و 7 دانشکده در مقطع ارشد پیگیری می‌شود. مساحتی که برای آموزش در اختیار این دانشگاه خصوص قرار دارد در حدود 17 کیلومتر می‌باشد. بنابراین از نظر امکاناتی که در اختیار دانشجویان رشته‌های مختلف خود قرار می‌دهد بسیار مناسب است. ساختمان و پردیس اصلی دانشگاه در شهر ایتاکا در نیویورک واقع شده است. این شهر به دلیل زیبایی‌های طبیعی بسیار خاص و جذاب خود در بین مردم آمریکا مشهور است. بنابراین زندگی دانشجویان در شهر ایتاکای نیویورک بسیار لذت‌بخش خواهد بود. 4 هزار دوره تحصیلی مختلف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کرنل آمریکا تدریس می‌شود. بنابراین دست متقاضیان برای انتخاب رشته مورد علاقه خود جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه باز است.  
شهر و ایالت دانشگاهایتاکا- نیویورک
تعداد کل دانشجویان مشغول به تحصیل23620 نفر
تعداد دانشجویان بین‌المللی5146 نفر
نرخ پذیرش 10 درصد
مقاطع تحصیلیکارشناسی- ارشد و مقطع دکترا
 

رتبه علمی دانشگاه کرنل

برای انتخاب هر دانشگاهی باید به رتبه و جایگاه علمی آن توجه کرد. این موضوع به ویژه در مهاجرت تحصیلی به آمریکا و دیگر کشورها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. دانشگاه کرنل با تلاش‌های علمی و تحقیقاتی خود موفق شده تا بین 20 موسسه برتر علمی جهان جای بگیرد. برای سهولت بیشتر رتبه‌های علمی این دانشگاه را در جدول زیر درج کرده‌ایم. 
نوع دانشگاه خصوصی
رتبه علمی QS20 جهانی
رتبه جهانی تایمز 20
رتبه جهانی Us NEWS17
رتبه‌بندی در آمریکا9
 این اعداد و رتبه‌ها به خوبی نشان می‌دهند که جایگاه این دانشگاه در رنکینگ جهانی تا حد بالاست. 

دانشکده‌های دانشگاه کرنل آمریکا

اولین نکته اینکه دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید به دانشکده مورد نظر خود درخواست دهند. چرا که هر دانشکده تعاملات و البته شرایط پذیرش مخصوص به خود را دارد. تحصیل در این دانشگاه از طریق ثبت‌نام در دانشکده‌های مختلفی نظیر:
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده علوم زیستی و کشاورزی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده روابط صنعتی و کار
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مدیریت چارلز اچ دایسون
  • دانشکده بازرگانی کرنل اس سی جانسون
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده تکنولوژی
امکان پذیر می‌باشد. در دانشگاه کرنل امکان تحصیل همزمان در دو دانشکده مختلف و اخذ مدرک وجود دارد. البته دوره‌های تحصیلی همزمان در مقطع تحصیلی کارشناسی معمولا 5 ساله خواهد بود. دانشکده پزشکی دانشگاه کرنل از شهرت بسیار زیادی برخوردار بوده و قبولی در آن سخت‌تر است.

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه کرنل آمریکا

برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا نگاه درست و دقیقی به هزینه‌ها داشته باشید. شهریه و هزینه تحصیل در هر کدام از دانشکده‌های این دانشگاه متفاوت است. بنابراین اینکه در چه رشته و دانشکده‌ای مشغول به تحصیل هستید اهمیت زیادی دارد. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کرنل در حدود 60595 دلار در سال است. اما اگر قصد ادامه تحصیل در دوره ارشد در این دانشگاه را دارید باید 20800 دلار پرداخت کنید. این رقم برای تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه کرنل در حدود 114632 دلار می‌باشد. اما هزینه تحصیل در آمریکا محدود به شهریه نمی‌شود. بلکه باید برای سایر موارد نظیر مسکن، کتاب و لوازم التحریر و خورد و خوراک نیز هزینه کرد. هزینه‌های ذکر شده در هر رشته تحصیلی و برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. با این همه یک برآورد کلی نشان می‌دهد که:
  • هزینه خوابگاه در دانشگاه کرنل آمریکا در حدود 15296 دلار 
  • هزینه کتاب و لوازم التحریر 970 دلار دلار
  • سایر هزینه‌ها 2820 دلار 
است. در نتیجه قبل از ارسال درخواست پذیرش به تامین تمام این هزینه‌ها فکر کنید. 

امکانات دانشگاه کرنل 

در بخش قبل به شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه کرنل پرداختیم. در این بخش خواهیم گفت در ازای این هزینه چه امکاناتی از طرف دانشگاه در اختیار شما قرار داده می‌شود. البته تحصیل در آمریکا با توجه به اعتبار مدرک تحصیلی و آینده شغلی درخشان ارزش هزینه‌های جاری آن را دارد. در محوطه‌ی دانشگاه یک کتابخانه بسیار بزرگ و مجهز قرار دارد. همچنین فضای زیبا و دلنشینی برای استراحت دانشجویان نیز در محوطه ساخته شده است. سالن غذاخوری و خانه‌های دانشجویی نیز در محوطه دانشگاه قرار گرفته‌اند. دانشگاه برنامه‌ها و رویدادهای فصلی بسیار متنوع و جذابی برای دانشجویان در نظر می‌گیرد. از دیگر امکانات این دانشگاه خصوص در شهر ایتاکای نیویورک می‌توان به:
  • کافه
  • مرکز ورزشی
  • زمین بسکتبال و تنیس
  • فروشگاه
  • خوابگاه‌های ویژه خانم‌ها
اشاره نمود. این امکانات همگی از بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات بهره‌مند هستند. 

برندگان جایزه نوبل در دانشگاه کرنل آمریکا

یکی از افتخارات مهم هر دانشگاهی در جهان تعداد برندگان جایزه نوبل آن است. دانشگاه کرنل در این زمینه جایگاه بسیار خوبی بین دانشگاه‌های جهان دارد. زیرا تعداد زیادی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آن موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌اند. در این بخش به اسامی برخی از برندگان جایزه نوبل که از دانشجویان دانشگاه کرنل بوده‌اند اشاره می‌کنیم.
  • در فیزیک  و مهندسی اریک بتزیگ، دیوید جی تولس، جان ام کوسترلیتز، راسل آلن هالس
  • در شیمی ایسیدور اسحاق رابی
  • در نویسندگی پرل اس باک
  • در فیزیولوژی جک ژوستاک 
این افراد موفق شدند تا نام دانشگاه کرنل را در بین بهترین دانشگاه‌های جهان مطرح کنند. اغلب کالج‌های این دانشگاه بر اساس معدل و نمرات آزمون دانشجویان خود را گزینش می‌کنند. به همین خاطر بیشتر دانشجویان دانشگاه کرنل از سطح علمی بسیار خوبی برخوردار می‌باشند. 

سخن پایانی

برای تحصیل در دانشگاه کرنل آمریکا باید از رزومه تحصیلی و علمی خوبی برخوردار باشید. زیرا نرخ پذیرش در این دانشگاه پایین بوده و رقابت در آن زیاد است. مشاوره‌های تخصصی با کارشناسان تیم افق نیکان می‌تواند راهنمای خوبی برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا باشد. ما در تمام مسیر مهاجرت به آمریکا برای پیشبرد بهتر امور در کنار شما هستیم. 

سوالات متداول

نرخ پذیرش در دانشگاه کرنل آمریکا چقدر است؟

نرخ پذیرش برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه در حدود 10 درصد است. این نرخ پذیرش نشان دهنده جو رقابتی سنگین برای ورود به این دانشگاه است. 

2- شرایط پذیرش در دانشگاه کرنل چیست؟

هر دانشکده در این مرکز تحصیلی شرایط اختصاصی خود برای پذیرش دانشجو را دارد. بنابراین باید به سایت دانشکده مورد نظر خود مراجعه نموده و شرایط اختصاصی آن را مشاهده کنید. 
ghannadsh04@gmail.com
23/ آوریل/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی دانشگاه ییل آمریکا
دسته بندی نشده
27/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه نیویورک آمریکا
دسته بندی نشده
9/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه میشیگان آمریکا
دسته بندی نشده
15/ آوریل/ 2024