معرفی دانشگاه کلمبیا آمریکا

یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان دانشگاه کلمبیا آمریکا است که در نیویورک قرار دارد. بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از شخیصت‌های مشهور و موفق جهان هستند. کسانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند بالاترین سطح آموزشی را دریافت خواهند کرد. به همین خاطر این دانشگاه را می‌توان از رقابتی‌ترین مراکز تحصیلی در آمریکا دانست. در این مطلب از گروه افق نیکان با مشخصات و شرایط تحصیل در دانشگاه کلمبیا آشنا می‌شویم.

نگاهی کلی به دانشگاه کلمبیا آمریکا

تحصیل در دانشگاه کلمبیا آرزوی بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است. چرا که با تحصیل در این دانشگاه دریچه‌های جدید از زندگی به روی افراد باز خواهد شد. بهترین جایگاه‌های شغلی منتظر فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است. اما کسب پذیرش از آن کار دشواری بوده و تنها افراد مستعد موفق به تحصیل در این دانشگاه می‌شوند. این مرکز تحصیلی در شهر نیویورک جزو 5 دانشگاه قدیمی آمریکا محسوب می‌گردد. تاکنون 82 جایزه نوبل توسط افرادی که در این دانشگاه درس خوانده‌اند دریافت شده است. همچنین سه تن از روسای جمهور ایالات متحده آمریکا نیز از فارغ‌التحصیلان دانشگاه کلمبیا هستند. در کتابخانه این دانشگاه بیشتر از 9 میلیون جلد کتاب وجود دارد که دانشجویان از آن استفاده می‌کنند. شعار اصلی این دانشگاه “در پرتوی نور تو نور را خواهیم یافت” می‌باشد. 
نوع دانشگاه کلمبیاتحقیقاتی- خصوصی
تعداد کل دانشجویان32429 نفر
تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه کلمبیا18 هزار نفر
نرخ پذیرش6 درصد
مقاطع تحصیلی در دانشگاهکارشناسی- ارشد و دکتری
 همانطور که در جدول پیداست نرخ پذیرش در این دانشگاه تحقیقاتی- خصوصی بسیار پایین است. 

رتبه علمی دانشگاه کلمبیا آمریکا

این دانشگاه از نظر سطح علمی جایگاه بسیار بالایی در بین دانشگاه‌های آمریکا و جهان دارد. به همین دلیل تحصیل در آن یک هدف بزرگ و مهم برای بسیاری از دانشجویان محسوب می‌شود. دانشگاه کلمبیا قدمت بسیار زیادی دارد و تقریبا 250 سال از زمان تاسیسش می‌گذرد. رتبه‌بندی‌های علمی این دانشگاه معتبر و بزرگ آمریکا در جدول زیر درج شده است.  
نظام رتبه‌بندی دانشگاهرتبه
رتبه QS20
رتبه ARWU9
رتبه Times16
 تحصیل در این دانشگاه علاوه بر پایه‌های علمی قوی، شما در معرض دیدگاه‌های بسیار گسترده از طیف‌های مختلف قرار می‌دهد. دانشگاه کلمبیا علاوه بر تحصیل مهارت‌های لازم برای موفقیت در دنیای واقعی را نیز به دانشجویان آموزش می‌دهد. 

امکانات دانشگاه کلمبیا آمریکا

این دانشگاه تلاش کرده تا بهترین امکانات تحصیلی و زندگی را در اختیار دانشجویان خود قرار دهد. در سال اول تحصیل دانشجویان می‌توانند در مسکن‌های محوطه دانشگاه ساکن شوند. این مسکن‌ها برای سال اول تحصیل دانشجویان به صورت تضمین شده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. علاوه بر خوابگاه‌ها و مسکن‌های دانشجویی امکانات دیگری نیز نظیر:
  • چندین سالن غذاخوری و فروشگاه‌های مواد غذایی
  • خدمات حمل و نقل نظیر دوچرخه، کرایه ماشین و پارکینگ
  • کتابخانه‌ی بزرگ و مجهز
  • سالن‌های ورزشی مدرن و مجهز
نیز در این دانشگاه وجود دارد. خدمات آکادمیک بسیار خوبی نیز در دانشگاه کلمبیا ارائه میی‌شود که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:
  • پشتیبانی تدریس خصوصی برای دوره‌های خاص
  • کارگاه‌های آموزشی
  • جلسات هفتگی برای ایجاد مهارت‌های آکادمیک
تنوع رشته‌های تحصیلی نیز در دانشگاه کلمبیا آمریکا بسیار بالا است. 

پردیس و دانشکده‌های دانشگاه کلمبیا

پردیس اصلی این دانشگاه که به مورنینگ ساید مشهور است مساحتی معادل 33 هکتار دارد. تمام ساختمان‌های اصلی دانشگاه از جمله:
  • ساختمان‌های اداری
  • اغلب دانشکده‌های کارشناسی و ارشد  
در این پردیس قرار گرفته‌اند. پردیس دیگر این دانشگاه به نام منهتن ویل نیز با مساحت 17 هکتار در شمال محوطه اصلی قرار دارد. دانشکده‌های کسب و کار و هنر در این پردیس دانشگاهی دانشگاه کلمبیا واقع شده‌اند. در هر دو پردیس دانشگاهی معرفی شده نیز خوابگاه‌های دانشجویی جداگانه‌ای وجود دارد.  دانشکده‌های مهم این دانشگاه عبارتند از:
  • دانشکده پزشکی که از قدیمی‌ترین دانشکده‌های این مرکز محسوب می‌شود.
  • دانشکده حقوق که در سال 1858 در دانشگاه کلمبیا پایده‌گذاری شد.
  • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی که قدمتی 50 ساله دارد.
  • دانشکده خبرنگاری
  • دانشکده هنر و کسب و کار
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده معماری
  • دانشکده تربیت معلم
  • دانشکده پرستاری
می‌باشند. دانشگاه کلمبیا آمریکا تنوع رشته‌های تحصیلی بسیار زیادی دارد. 

شرایط پذیرش از دانشگاه کلمبیا

نرخ پذیرش در این دانشگاه خصوصی آمریکا پایین است. بعد از دانشگاه هاروارد این مرکز تحصیلی رقابتی‌ترین دانشگاه در کل آمریکا به شمار می‌رود. همچنین در برخی از رشته‌های این دانشگاه مانند حقوق شرایط رقابت سخت‌تر هم می‌شود. از این رو اگر مایل به تحصیل در دانشگاه کلمبیا هستید باید رزومه تحصیلی قوی و قابل توجهی داشته باشید. نکته مهم اینکه برای پذیرش در این دانشگاه رزومه ارسالی هر متقاضی با سایر متقاضیان مقایسه می‌شود. بنابراین ممکن است در یک رشته با شرایط راحت‌تری پذیرش داده شود و در رشته‌ تحصیلی دیگر شرایط سخت‌تر باشد. شرط معدل با سیستم GPA برای قبول شدن در این دانشگاه بالاتر از 3 می‌باشد. داشتن دو توصیه نامه از معلمان و یک توصیه نامه از مشاور تحصیلی نیز الزامی است. گاهی از اوقات نیز باید برای دریافت پذیرش نیاز به انجام مصاحبه حضوری هست.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه کلمبیا آمریکا

برای تحصیل در این دانشگاه باید مبلغی به عنوان شهریه و مبلغی برای هزینه خوابگاه و زندگی در نظر بگیرید. شهریه تحصیل در دانشگاه کلمبیا به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر شما بستگی زیادی دارد. با این همه برای مقطع کارشناسی به طور متوسط باید 60600 دلار در سال بپردازید. این مبلغ شامل هزینه خوابگاه و سایر موارد نمی‌شود. پس باید به این عدد مبلغ خرج کرد ماهانه خود برای خوابگاه و خورد و خوراک و سایر هزینه‌ها نیز اضافه کنید. این دانشگاه در شهر نیویورک واقع شده که از گران‌ترین شهرهای آمریکا است. اجاره یک سوئیت کوچک دانشجویی در حدود 600 الی 800 دلار در ماه هزینه در بر دارد. البته بسیاری از دانشجویان دانشگاه کلمبیا از بورسیه‌ها و کمک‌ هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند می‌شوند. با این همه با توجه به گران بودن هزینه‌های این دانشگاه باید تمکن مالی مناسبی داشته باشید. اما بدون تردید درس خواندن در این دانشگاه معتبر و مهم آمریکا ارزش تقبل هزینه‌های آن را دارد. 

کلام پایانی

در این مطلب از گروه مهاجرتی افق نیکان درباره شرایط تحصیل در دانشگاه کلمبیا آمریکا مطالبی را بیان کردیم. اگر برای دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه مصمم هستید حتما با مشاورهای تیم مهاجرتی ما تماس بگیرید. اطلاعات تکمیلی و بررسی دقیق پرونده مهاجرت تحصیلی شما به آمریکا توسط بهترین کارشناسان تیم انجام خواهد شد. 

سوالات متداول

1- مزیت‌های تحصیل در دانشگاه کلمبیا چیست؟

سطح علمی بالا و برخورداری از امکانات آموزشی عالی بخشی از مزایای تحصیل در این دانشگاه می‌باشند. همچنین آینده شغلی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بسیار ایده‌آل خواهد بود.

2- نرخ پذیرش در دانشگاه کلمبیا آمریکا چقدر است؟

دانشجویان خارجی بسته به رشته و مقطع تحصیلی 4 الی 6 درصد شانس ورود به دانشگاه کلمبیا را دارند. این نرخ نشان دهنده رقابت بسیار بالا برای تصاحب صندلی‌های این دانشگاه است.     
ghannadsh04@gmail.com
17/ آوریل/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی دانشگاه میشیگان آمریکا
دسته بندی نشده
15/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا
دسته بندی نشده
28/ آوریل/ 2024