قانون جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

قانون جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان
کشور کانادا در راستای تحقق اهداف اقتصادی خود فرصت‌های زیادی را در اختیار مهاجرین قرار می‌‌دهد. برای تحقق این هدف نیز قوانین مهاجرتی بسیار دقیق و برنامه‌ریزی شده‌ای دارد. دولت کانادا اخیرا یک سری قوانین مهاجرتی ویژه ایرانیان را به تصویب رسانده که به آن خواهیم پرداخت. قانون جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان با توجه به پتانسیل‌های موجود به تصویب رسیده است. در ادامه این مطلب از افق نیکان با بخش‌های مختلف این قانون آشنا خواهیم شد.

قانون جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان:

دولت کانادا از تاریخ 1 مارس 2023 اقدامات جدیدی به منظور حمایت بیشتر از مهاجرین ایرانی نموده است. این قانون تا 28 فوریه 2024 معادل 9 اسفند 1402 دارای اعتبار بوده و بعد از دوباره بازبینی می‌شود. بر اساس این قانون ایرانیان این امکان را پیدا می‌کنند که وضعیت اقامتی خود را تغییر دهند. این تغییر وضعیت اقامت ایرانیان در کانادا نیز به صورت رایگان انجام خواهد گرفت. به عنوان مثال این امکان برای ایرانیان فراهم شده که ویزای توریستی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. یک امتیاز ویژه و جالب دیگر در قانون جدید مهاجرت ایرانیان به کانادا مجوز کار باز است. به کمک این مجوز ایرانیان مقیم کانادا امکان کار برای هر کارفرما و در هر سمت شغلی را پیدا می‌کنند. در واقع متقاضی ایرانی با این مجوز می‌تواند در بخش‌های مختلف کانادا و برای کارفرماهای متعددی کار کند. این قانون روی شرایط برنامه استارتاپ ایرانیان نیز موثر بوده و شرایط را بهبود بخشیده است. در ادامه با ابعاد و زوایای مختلف این قانون جدید مهاجرتی بیشتر آشنا می‌شویم.

مجوز کار باز چه مزایای دارد؟

مجوز کار باز در کانادا برای ایرانیان برتری زیادی نسبت به دیگر مجوزهای کار در این کشور دارد. چرا که دارندگان این مجوز امکان تصمیم‌گیری آزادانه درباره موقعیت کاری خود را دارند. این در حالی است که بیشتر مجوزهای کار در کانادا برای ایرانیان به تایید یک کارفرمای خاص نیاز دارد. با این مجوز کار آزاد ایرانیان مهاجر به کانادا می‌توانند برای هر کارفرمای کانادایی در هر منطقه‌ای کار کنند. در نتیجه به یک کارفرما یا استان و منطقه خاص از کانادا وابسته و متعهد نخواهند بود. مهاجران ایرانی می‌توانند با صلاحدید خود محل کار و کارفرمای خود را تغییر دهند و برای شخص دیگری کار کنند. این بخش از قانون جدید مهاجرت به کانادا بسیار به نفع مهاجرین به ویژه ایرانیان می‌باشد.

قانون جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان چه مزیت‌هایی دارد؟

دولت کانادا در خبرهای رسمی خود اعلام نموده که نیاز ایرانیان مهاجر را به دقت بررسی کرده است. بعد از بررسی کامل به نیازها و خواسته‌های مهاجرین ایرانی پاسخ مناسبی داده می‌شود که با نیاز آن‌ها مطابق باشد. از این رو این قانون جدید مزایای و امتیازات زیادی برای ایرانیان به همراه دارد که عبارتند از:
  • هزینه‌ها برای ایرانیانی که ساکن کانادا هستند Waive شده است. به این معنا که دیگر هزینه‌ای برای اپلیکیشن فی از آن‌ها دریافت نخواهد شد.
  • هزینه‌ای برای پاسپورت کانادایی با اعتبار محدود از ایرانیانی که شهروند کانادا هستند دریافت نمی‌گردد. همچنین برای ایرانیانی که اقامت دائم کانادا دارند اما در ایران هستند هزینه در این مورد دریافت نگردد.
می‌باشد.

شرایط جدید مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ:

کانادا در زمینه جذب مهاجرین با ویزای استارتاپ موفقیت زیادی داشته است. این امر نیز به دلیل قوانین حمایت‌گرانه از کسانی است که با ایده‌های نو پا به خاک کانادا می‌گذارند. در قانون جدید مهاجرت با ویزای استارتاپ کسانی که نامه پشتیبانی دارند مجوز کار باز 3 ساله دریافت خواهند کرد. این خبر می‌تواند برای بسیاری از متقاضیان این ویزا جهت مهاجرت به کانادا بسیار مسرت‌بخش و خوشحال کننده باشد. با توجه به حمایت‌های قانونی سال‌های اخیر تعداد پرونده‌های مهاجرتی استارتاپ کانادا افزایش چشمگیری داشته است.

آیا قانون جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان اخذ اقامت را ساده‌تر می‌کند؟

دریافت اقامت دائم کانادا یکی از اهداف مشخص و مهم بیشتر مهاجرین به این کشور است. از این رو این پرسش ایجاد می‌شود که آیا قانون جدید کار را برای اقامت گرفتن در کانادا ساده‌تر می‌کند؟! بر اساس آمارهای اداره مهاجرت کانادا ایران در رتبه هشتم مهاجرین به این کشور جای دارد. آمارها اعداد بسیار جالب توجهی را در تعداد ایرانیان مهاجر در کانادا نشان می‌دهند. در حال حاضر تقریبا 200 هزار ایرانی در خاک کانادا زندگی می‌کنند. این عدد معادل 68 درصد از جمعیت تورنتو و ونکوور محسوب می‌شود. خبر خوش آن که رویکرد جدید دولت کانادا در قوانین مهاجرتی جدید این امکان را بیشتر از قبل فراهم می‌کند. بنابراین کار مهاجرین ایرانی برای دریافت اقامت دائم این کشور در پروسه مهاجرتی خود راحت‌تر خواهد شد.

شرایط قصد دوگانه در قانون جدید مهاجرتی کانادا:

اقدام همزمان فرد برای اقامت دائم کانادا و زندگی به صورت موقت در این کشور قصد دوگانه نام دارد. پیش از تصویب قانون جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان سخت‌گیری زیادی در این زمینه انجام می‌گرفت. اما بر اساس آخرین دستورالعمل‌های اجرا شده در خصوص قصد دوگانه دیگر منعی در این زمینه وجود ندارد. در نتیجه کسی که قصد اقامت دائم کانادا را دارد می‌تواند با ویزای دیگری موقتا در کانادا زندگی کند. مثلا با ویزای توریستی وارد خاک کانادا شده و سپس برای همزمان نیز برای اقامت دائم خود اقدام کند. در این فاصله این امکان فراهم است که فرد با مجوز کار آزاد در کانادا فعالیت کند. در قوانین جدید به مهاجرین ایرانی این اجازه داده شده که نسبت به تصمیم‌گیری‌های مغرضانه افسر مهاجرتی اعتراض کنند.

چرا کانادا برای مهاجران ایرانی محبوب است؟

در بین کشورهای مختلف جهان ایرانیان مهاجر بیش از هر کشوری به کانادا علاقه‌مند هستند. آمارهای مهاجرتی ایرانیان نیز موید این موضوع است. از جمله دلایلی که کانادا را برای مهاجرین ایرانی محبوب کرده روش‌های متنوع مهاجرت است. بیش از 100 شیوه مختلف مهاجرتی به کانادا وجود دارد که کار را برای متقاضیان ساده می‌کند. همچنین دولت کانادا از خانواده مهاجرین نیز حمایت‌های مناسبی به عمل می‌آورد. در نتیجه اعضای خانواده امکان می‌یابند تا در کنار هم بمانند. در نهایت نیز قوانین مهاجرتی کانادا بر پایه‌ی حمایت و جذب نخبه‌ها طراحی شده است.

کلام آخر:

قانون جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان کار را هموارتر کرده است. سوالات خود در زمینه بخش‌های مختلف این قانون از کارشناسان افق نیکان بپرسید.

بیشتر بخوانید :

ghannadsh04@gmail.com
8/ نوامبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به کانادا

اخذ ویزای کاری استرالیا
مهاجرت
9/ دسامبر/ 2020
مهاجرت به کانادا با مدرک آرایشگری
مهاجرت مهاجرت به کانادا
13/ اکتبر/ 2023
مهاجرت به آمریکا از طریق ترکیه
مهاجرت به آمریکا از طریق ترکیه
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
12/ آگوست/ 2023