مهاجرت به کانادا بدون سربازی

مهاجرت به کانادا برای بسیاری از افراد یکی از برنامه‌های مهم و جدی زندگی به شمار می‌رود. اما گاهی موانعی بر سر راه اجرایی شدن این تصمیم به عزیمت قرار می‌گیرد. یکی از این موانع خدمت سربازی برای آقایان می‌باشد که موضوع بسیار مهم محسوب می‌شود. در این مقاله از گروه مهاجرتی افق نیکان به شرایط مهاجرت به کانادا بدون سربازی می‌پردازیم. چنانچه شما نیز برای عملی کردن تصمیم به مهاجرت با مانع سربازی مواجه هستید با ما همراه شوید.

اهمیت داشتن کارت پایان خدمت برای مهاجرت:

کارت پایان خدمت مدرکی رسمی و نشان دهنده انجام خدمت سربازی توسط فرد است. در بسیاری از انواع مهاجرت ارائه کارت پایان خدمت به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز در نظر گرفته می‌شود. در واقع بدون داشتن کارت پایان خدمت پروسه مهاجرتی به سایر کشورها با مشکلات جدی همراه می‌شود. در ایران اقدام برای دریافت پاسپورت بدون داشتن کارت پایان خدمت امکان‌پذیر نیست. البته شرایطی وجود دارد که در صورت صدق می‌توان هم پاسپورت ایران و هم ویزای کشور مقصد را دریافت نمود. در ادامه با تمام شرایط و جنبه2های مهاجرت بدون کارت پایان خدمت آشنا خواهیم شد.

شرایط مهاجرت به کانادا بدون کارت پایان خدمت:

مهم‌ترین مسئله در زمینه مهاجرت بدون داشتن کارت پایان اطلاع دقیق از قوانین است. برخی از اوقات به دلایلی نظیر ادامه تحصیل و کار می‌توان بدون داشتن کارت پایان خدمت پاسپورت دریافت کرد. بنابراین باید بتوان با مدارک و مستنداتی این موارد را به اثبات رساند. در اغلب اوقات برای دریافت پاسپورت بدون داشتن کارت پایان خدمت باید وثیقه و ضمانت نامه ارائه کرد. بعد از تایید مدارک و قبول وثیقه پاسپورت فرد متقاضی بدون داشتن کارت پایان خدمت ارائه می‌شود.

مراحل صدور پاسپورت بدون داشتن کارت پایان خدمت:

در ایران داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان یک مسئله مهم و جدی به حساب می‌آید. قوانین و ضوابط حاکم در این مورد نیز بستگی زیادی به زمان اقدام فرد برای پاسپورت دارد. چرا که این سری از قوانین با توجه به دوره‌های مختلف ریاست جمهوری در ایران تغییر می‌کنند. برای اینکه بتوانید پاسپورت خود را برای مهاجرت به کانادا بدون سربازی دریافت کنید باید:
  • غیبت در دوران سربازی خود نداشته باشید.
  • وضعیت تحصیلی شما کاملا مشخص باشد.
  • در بخش سنوات مجاز تحصیلی ارفاقی مازاد نباشید.
  • وثیقه‌ی تعیین شده و مورد نیاز را به سازمان نظام وظیفه ارائه کرده باشید.
  • درخواست مجوز برای خروج از کشور و گواهی اشتغال به تحصیل را داشته باشید.
در این صورت می‌توانید به صورت کاملا قانونی پاسپورت خود را برای مهاجرت به کانادا اخذ کنید. قوانین خدمت سربازی در کشور نیز از سال 1399 تا به امروز تغییر خاصی نداشته است. بنابراین فعلا امکان خرید این دوره برای مشمولین آن وجود ندارد. چنانچه مجددا قانون خرید خدمت سربازی تصویب و اجرایی شود از طریق رسانه‌های عمومی اعلام می‌گردد.

مهاجرت به کانادا بدون سربازی از چه روش‌هایی ممکن است؟

در این بخش خواهیم گفت که کدام نوع از برنامه‌های مهاجرتی به کانادا بدون کارت پایان خدمت امکان‌پذیر است.

1- مهاجرت تحصیلی:

یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرت به کانادا بدون داشتن کارت پایان خدمت مهاجرت تحصیلی است. به کمک این شیوه مهاجرتی هر ساله دانش آموزان و دانشجویان زیادی برای تحصیل به کانادا می‌روند. افراد زیر 18 سال برای ادامه تحصیل بدون هیچ مشکل خاصی می‌توانند پاسپورت دریافت کنند. همچنین با داشتن دعوتنامه از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا می‌توان برای پاسپورت بالای 18 سال نیز اقدام کرد.

2- مهاجرت کاری:

نوع بعدی مهاجرت به کانادا که بدون داشتن کارت پایان خدمت می‌توان برای آن اقدام کرد نوع کاری است.  مهاجرت کاری را می‌توان از انواع کم هزینه مهاجرتی به شمار آورد. نیروهای متخصص با داشتن پیشنهاد کاری در کانادا برای دوره‌های 6 ماهه نیز قادر به دریافت پاسپورت هستند. البته باید تضمین‌های لازم برای بازگشت بعد از اتمام دوره و مدارک معافیت تحصیلی را نیز ارائه کنید.

وثیقه لازم برای خروج از کشور بدون داشت کارت پایان خدمت:

وقتی برای دریافت پاسپورت جهت مهاجرت به کانادا بدون سربازی اقدام کنید از شما وثیقه مالی دریافت می‌شود. در واقع بدون دادن وثیقه‌های مالی مورد نیاز امکان دریافت پاسپورت بدون کارت پایان خدمت وجود ندارد. میزان این وثیقه‌ها نیز توسط دولت و سازمان امور مهاجرتی تعیین خواهد شد. بنابراین در دوره‌های زمانی مختلف مبالغ متفاوتی به عنوان وثیقه اعلام می‌شود. وضعیت مالی افراد- شرایط سیاسی و اقتصادی کشور از فاکتورهای مهم در تعیین میزان وثیقه هستند. تا سپتامبر سال 2021 وثیقه برای دریافت پاسپورت بدون سربازی 1 تا 3 سال حقوق متوسط افراد شاغل بود. این عدد می‌تواند در آینده تغییر کرده و بیشتر یا کمتر گردد. ارزشگذاری روی وثیقه نیز در ادوار مختلف زمان متفاوت انجام می‌گیرد. در نتیجه باید وثیقه مورد نظر درست در زمان اقدام ارزشگذاری شده و برآورد گردد.

مدارک مورد نیاز برای پاسپورت بدون سربازی در مهاجرت تحصیلی:

اگر مهاجرت به کانادا بدون سربازی تحصیلی باشد باید مدارک زیر را برای دریافت پاسپورت ارائه کنید:
  • تمام مدارک تحصیلی اعم از ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی جهت اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه مورد نظر
  • ارائه نمودن دعوتنامه دانشگاه کانادایی به سازمان نظام وظیفه کشور
  • اقدام به ثبت نام در سامانه‌ای به نام نشا ( این سامانه زیر نظر وزارت علوم کشور است.)
  • ارائه نمودن نامه پذیرش از دانشگاه کانادایی به سازمان امور دانشجویان
  • ارائه معرفی نامه از سازمان امور دانشجویان به سازمان نظام وظیفه
  • سپردن وثیقه برای دریافت پاسپورت و خروج از کشور
طی این روند برای مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها نیز الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کانادا بدون سربازی:

اول اینکه دوره کاری مورد نظر باید کوتاه مدت و 6 ماهه باشد. همچنین ارائه کردن جاب آفر از طرف کارفرمای کانادایی برای اخذ پاسپورت بدون کارت پایان خدمت ضروری است. سپس می‌توانید با در دست داشتن پاسپورت برای دریافت ویزای کانادا نیز اقدام نمایید.

سخن پایانی:

مهاجرت به کانادا بدون سربازی کمی پیچیده‌تر از سایر انواع مهاجرت است. با این همه همچنان راه‌هایی برای مهاجرت بدون کارت پایان خدمت به کانادا وجود دارد. در این مطلب از افق نیکان به چند روش عملی برای این منظور اشاره کردیم.
ghannadsh04@gmail.com
6/ دسامبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی دانشگاه دوک آمریکا
دسته بندی نشده
9/ آوریل/ 2024
معرفی دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا
دسته بندی نشده
28/ آوریل/ 2024
معرفی موسسه فناوری کالیفرنیا
دسته بندی نشده
29/ آوریل/ 2024