پرداخت هزینه گرین کارت آمریکا ( USCIS IMMIGRANT FEE)

در پروسه مهاجرت به آمریکا دریافت گرین کارت این کشور یک دست آورد بزرگ و مهم محسوب می‌شود. اما برای دریافت گرین کارت باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنید. بنابراین اگر قصد دارید برای این مجوز اقامتی اقدام کنید باید ابتدا فکری برای تامین هزینه گرین کارت آمریکا بکنید. هزینه‌های گرین کارت یکی از موضوعات پر ابهام برای مهاجرین محسوب می‌گردد. به همین خاطر در این مطلب از افق نیکان به آن پرداخته‌ایم. 

گرین کارت آمریکا چیست و انواع آن کدام است؟

ابتدا باید کمی درباره خود گرین کارت آمریکا و انواع مختلف آن بدانیم. برخی از افراد تصور می‌کنند که گرین کارت مجوزی برای کار در ایالات متحده است. در حالی که حق اشتغال تنها یکی از ویژگی‌های گرین کارت آمریکا به شمار می‌رود. دارنده گرین کارت به صورت قانونی مقیم کشور آمریکا محسوب می‌شود و در واقع آمریکا خانه دائمی او می‌گردد. نکته جالب اینکه این مجوز اقامتی برای مدت‌های مدیدی به رنگ سبز بود اما امروزه به رنگ سفید تغییر کرده است. گرین کارت توسط اداره مهاجرت آمریکا صادر می‌گردد. GREEN CARD نوعی کارت شناسایی برای اتباع بیگانه در آمریکا است که وضعیت اقامتی آن‌ها را مشخص می‌کند. هزینه گرین کارت آمریکا تا حد به نوع آن بستگی دارد. بنابراین باید در ابتدا با انواع مختلف این کارت شناسایی اقامتی در آمریکا آشنا شویم. 

1- گرین کارت خویشاوندی

برای مهاجرانی که وابستگی نسبتی نزدیک با شهروندان آمریکا داشته باشند این نوع گرین کارت صادر می‌شود. برای شهروندان آمریکا این امکان که بدون محدودیت برای خویشاوندان نزدیک خود گرین کارت دریافت کنند وجود دارد. همسر- پدر و مادر و فرزندان جزو خویشاوندان نزدیک در آمریکا به شمار می‌روند. 

2- گرین کارت استخدامی

تمام کسانی که به واسطه اشتغال وارد آمریکا شده‌اند و ویزا دریافت نموده‌اند شامل این نوع گرین کارت می‌شوند. 

3- گرین کارت مهاجران ویژه

پرسنل مذهبی- کودک مهاجر و برخی از افراد با ملیت افغانستانی و عراقی شامل این نوع کارت سبز آمریکا می‌شوند. این گروه در اغلب حالات هزینه گرین کارت آمریکا را پرداخت نمی‌کنند. زیرا شرایط خاص و ویژه‌ی آن‌ها برای سازمان مهاجرت آمریکا مشخص شده است. 

4- گرین کارت لاتاری آمریکا

نوع دیگری از کارت سبز نیز مربوط به افراد خوش شانسی است که موفق با لاتاری به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.  

5- گرین کارت پناهندگان

تعدادی از افراد هر سالانه با دلایل مختلف سیاسی برای پناهندگی آمریکا اقدام می‌کنند. در این بین برخی از متقاضیان پناهندگی موفق به دریافت گرین کارت ایالات متحده آمریکا می‌شوند.

6- گرین کارت مقیم‌های طولانی مدت

دولت آمریکا به افرادی که به صورت غیر قانونی در خاک آمریکا زندگی می‌کنند فرصت 10 ساله‌ای داده است. آن‌ها باید حداکثر ظرف این 10 سال برای طی کردن پروسه قانونی دریافت گرین کارت خود اقدام کنند. برای اقدام در این کیس حتما با وکلای مجرب مشورت کنید. زیرا احتمال دیپورت شدن متقاضیان با چنین شرایطی زیاد است. 

هزینه‌های اجباری برای دریافت گرین کارت

هزینه گرین کارت آمریکا شامل هزینه‌هایی دولتی نیز می‌شود که پرداخت آن‌ها الزامی است. این هزینه برای کسانی که در خاک آمریکا زندگی می‌کنند 1760 دلار می‌باشد. همچنین برای اشخاصی که خارج از خاک این کشور هستند پرداخت مبلغ 1200 دلار الزامی است. توجه داشته باشید که این هزینه شامل هزینه معاینات پزشکی نمی‌گردد. چرا که هزینه معاینات پزشکی توسط پزشک مشخص می‌شود. اکثر هزینه‌های اجباری دولتی برای دریافت گرین کارت مربوط به سرویس‌های شهروندی می‌باشد.  
نوع هزینه دولتی ( به دلار)هزینه برای متقاضیان ساکن آمریکاهزینه برای متقاضیان خارج از آمریکا
فرم اسپانسری خانوادگی 535535
فرم درخواست گرین کارت آمریکا1140
فرم حمایت مالی0120
فرم درخواست مجوز کار ( اختیاری است)0
فرم درخواست مجوز سفر ( اختیاری است)0
بیومتریک ( اثر انگشت و عکس)850
هزینه مهاجرت USCIS220
   جدول فوق بخشی از هزینه‌های دولتی اجباری برای دریافت کارت سبز آمریکا را نشان می‌دهد. علاوه بر موارد فوق هزینه معاینات پزشکی به صورت معمول 200 دلار برآورد می‌گردد. البته این هزینه برای برخی از افراد در رنج 100 الی 500 دلار نیز تمام شده است. این هزینه گرین کارت آمریکا مخصوص کسانی است که بستگان نزدیکی در آمریکا دارند.  

 هزینه‌های جانبی گرین کارت آمریکا

علاوه بر هزینه‌هایی که باید به صورت مستقیم به حساب دولت آمریکا واریز کرد هزینه‌های جانبی هم وجود دارد. این هزینه‌های جانبی و مورد نیاز در پروسه اخذ کارت سبز آمریکا عبارتند از:

1- هزینه واکسیناسیون

انجام واکسیناسیون قبل از دریافت گزارشات پزشکی در آمریکا الزامی است. بنابراین باید مستندات مربوط به واکسیناسیون خود را در روز آزمایشات و معاینه به پزشک تحویل دهید. هزینه انجام واکسیناسیون بر عهده فرد متقاضی می‌باشد.

2- هزینه خدمات ترجمه

یکی دیگر از آیتم‌های جانبی که در گروه هزینه گرین کارت آمریکا قرار می‌گیرد مربوط به ترجمه مدارک است. این هزینه بستگی به کشوری که ترجمه در آن انجام شده دارد. 

3- هزینه تهیه برخی از مدارک و مستندات

در جریان دریافت گرین کارت آمریکا باید نسخه‌های فیزیکی یا دیجیتالی برخی از مدارک را ارائه نمایید. برای دریافت برخی از این اسناد نظیر گواهی ازدواج- پاسپورت و شناسنامه باید مبالغی به سازمان‌های دولتی بپردازید. 

4- هزینه سفر برای انجام مصاحبه

همانطور که می‌دانید در ایران سفارت خانه آمریکا وجود ندارد. به همین خاطر برای انجام معاینات و آزمایشات پزشکی و مصاحبه باید به کشور دیگری سفر کنید. 

5- هزینه پست مدارک

ارسال مدارک به سفارت خانه آمریکا نیز مشمول پرداخت هزینه هایی می‌باشد. بسته به حجم مدارک و سایر شرایط این هزینه می‌تواند برای افراد مختلف فرق داشته باشد. 

چگونگی پرداخت هزینه گرین کارت آمریکا

بخش اصلی این هزینه‌ها که هزینه‌های اجباری دولتی هستند باید به صورت آنلاین پرداخت شود. برای این کار باید به سراغ وب‌سایت سرویس‌های شهروندی و مهاجرتی با عنوان USCIS بروید. سپس به صورت آنلاین و در لحظه این هزینه را پرداخت نمایید. کارت‌های مختلفی نظیر:
  • کارت اعتباری
  • کارت بانکی با لوگوی VISA
  • مسترکارت
  • دبیت کارت
برای پرداخت هزینه‌های کارت سبز آمریکا استفاده می‌شوند. نکته بسیار مهم در این حوزه پرداخت فوری این مبالغ به محض دریافت ویزای آمریکا است. این موضوع به سرعت ورود شما به خاک آمریکا و دریافت خدمات مهاجرتی کمک زیادی خواهد کرد. برای کسانی که در ایران زندگی می‌کنند به دلیل محدودیت‌های موجود امکان پرداخت اینترنتی این هزینه وجود ندارد. در این شرایط یا باید به سراغ آشنایان و وکلای خود در آمریکا بروید یا از موسسات مهاجرتی کمک بگیرید. برای دریافت خدمات مورد نیاز خود در پروسه مهاجرت به آمریکا با مشاوران افق نیکان تماس بگیرید.  

سخن پایانی

گرین کارت آمریکا برای بسیاری از مهاجران یک هدف بزرگ و مهم به حساب می‌آید.  در این بین پرداخت هزینه گرین کارت آمریکا بخش الزامی و ضروری این پروسه مهاجرتی می‌باشد. دریافت اطلاعات کامل‌تر در این حوزه با مشاوره‌های کارشناسان افق نیکان به دست می‌آید.  

سوالات متداول

1- آیا هزینه گرین کارت آمریکا قابل استرداد می‌باسد؟

خیر هزینه‌ای که برای دریافت گرین کارت آمریکا پرداخت می‌کنید قابل استرداد نیست. 

2- در صورت عدم پرداخت USCIS IMMIGRANT چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در صورت عدم پرداخت این هزینه گرین کارت شما صادر نمی‌شود. البته این عدم پرداخت مشکلات اقامتی برای شما به همراه ندارد. توجه داشته باشید که تا یکسال بعد از ورود به آمریکا زمان دارید تا مسئله اقامت خود را حل کنید. 

3- هزینه‌های جانبی گرین کارت آمریکا شامل چه مواردی می‌باشد؟

هزینه واکسیناسیون- هزینه ترجمه مدارک و هزینه دریافت برخی از مدارک از جمله هزینه‌های جانبی گرین کارت آمریکا هستند. بیشتر:
ghannadsh04@gmail.com
7/ فوریه/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به آمریکا