معرفی دانشگاه میشیگان آمریکا

یکی از موسسات آموزشی دولتی در ایالات متحده که رتبه علمی بسیار خوبی دارد دانشگاه میشیگان آمریکا است. به دلیل پایین بودن نرخ پذیرش در این دانشگاه فقط افراد مستعد امکان تحصیل در آن را دارند. در این مطلب از افق نیکان شرایط کلی این دانشگاه را برای ارائه درخواست تحصیل شرح می‌دهیم. این اطلاعات در پروسه مهاجرت تحصیلی به آمریکا از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند. 

نگاهی کلی به دانشگاه میشیگان

این دانشگاه از مراکز تحصیلی بزرگ کشور آمریکا به شمار می‌رود. آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در این مرکز قریب به 4 هزار نفر اعلام شده است. این تعداد بالای دانشجو در رشته‌های بسیار متنوعی از علوم انسانی و هنر تا رشته‌های مهندسی و پزشکی تحصیل می‌کند. جالب اینکه در تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه میشیگان در بین دانشگاه برتر کشور آمریکا مشاهده می‌شود. دانشکده انرژی هسته‌ای و مهندسی صنایع این مرکز رتبه اول و دوم را در آمریکا از آن خود کرده‌اند. در نتیجه تحصیل در این رشته‌ها در دانشگاه میشیگان آمریکا رقابتی‌تر و سخت‌هم خواهد بود. یکی دیگر از نقاط قوت این دانشگاه وجود تیم‌های ورزشی قوی و معروف در آن است. به ویژه در رشته هاکی و فوتبال آمریکایی تیم دانشگاه میشیگان در گروه بهترین‌ها جای دارد.  در جدول زیر آمارهای جالبی از این مرکز تحصیلی- دولتی در آمریکا ارائه کرده‌ایم.  
نوع دانشگاهدولتی
شهر و ایالتآن آربور- ایالت میشیگان
تعداد کل دانشجویان دانشگاه 51225 نفر
تعداد دانشجویان خارجی 8861
نرخ پذیرش در دانشگاه میشیگان24 درصد
مقاطع تحصیلی ارائه شدهکارشناسی- ارشد و دکتری
 

تاریخچه دانشگاه میشیگان آمریکا 

تاسیس این دانشگاه به سال 1817 میلادی و به شهر دیترویت باز می‌گردد. این دانشگاه توسط قضات و فرماندار میشیگان و بنا به درخواست قاضی آگوستوس بی وودوارد ساخته شد. بعد از اینکه کار ساخت دانشگاه به اتمام رسید سال تحصیلی با 6 دانشجو در آن آغاز شد. کار تدریس به این 6 نفر بر عهده دو استاد برای دو سال اول تحصیل قرار داشت. بعدها تعداد دانشجویان افزایش قابل توجهی پیدا کرد. همچنین اولین ورود زنان به این دانشگاه مربوط به سال 1870 می‌شود. این دانشگاه اولین مرکز تحصیلی در آمریکا بود که از روش مطالعه سمیناری استفاده کرد. طی سال‌های 1900 تا 1920 امکانات و ساختمان‌های بیشتری به دانشگاه اضافه شد. این امکانات و ساختمان‌ها با افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی و دانشجوها همراه بود. در سال‌های بین 1920 تا 1930 این دانشگاه از اصلی‌ترین مراکز تحصیل دانشجوهای مستعد یهودی در آمریکا بود. دانشگاه میشیگان موفق شد تا کمک‌های مالی بسیاری زیادی از دولت برای گسترش استراتژیک فعالیت‌های خود دریافت کند. امروزه این مرکز یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دولتی آمریکا به حساب می‌آید.  

رتبه‌بندی علمی دانشگاه میشیگان آمریکا

این دانشگاه از نظر سطح علمی دانشجویان و اساتید در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. اغلب افراد فعال در این دانشگاه اعم از دانشجو و استاد از افراد مستعد جامعه هستند. رتبه QS دانشگاه میشیگان در سال 2023 میلادی 25 بود. همچنین رنکینگ تایمز این مرکز تحصیلی در سال میلادی 2023 رتبه 23 اعلام شده است. این رنک‌ها نشان‌دهنده سطح علمی بسیار شکوفا و پربار در دانشگاه میشیگان می‌باشد. به همین خاطر تحصیل در این مرکز آینده علمی و کاری فاغ‌التحصیلان را تضمین می‌کند. البته دریافت پذیرش از دانشگاه دولتی میشیگان کار ساده‌ای نیست و نیاز به رزومه تحصیلی قوی دارد. همچنین برای به اتمام رساندن دوره تحصیل در این دانشگاه باید تلاش بسیار زیادی توسط دانشجویان انجام گیرد. 

شرایط پذیرش در دانشگاه میشیگان آمریکا

در ایالات متحده امریکا از سیستمی یکپارچه جهت پذیرش دانشجوهای بین‌المللی استفاده نمی‌شود. بنابراین برای دریافت پذیرش از هر دانشگاه باید درخواست جداگانه‌ای ارسال کنید. بعد از انتخاب دانشگاه میشیگان و دانشکده مورد نظر خود باید درخواست پذیرش را ارسال کنید. یکی از شروط مهم برای دریافت پذیرش در این دانشگاه شرط معدل است. در اغلب دانشکده‌های میشیگان باید معدل فرد بین 3.5 تا 4 باشد. همچنین بیشتر دانشکده‌ها از متقاضیان مدارک مربوط به آزمون‌های GRE و GMAT را مطالبه می‌کنند. داشتن مدرک مهارت‌های زبانی با نمره مناسب نیز از دیگر شروط لازم دریافت پذیرش از دانشکده‌های میشیگان است. سایر شروط در هر دانشکده از این دانشگاه بزرگ متفاوت و منحصر به خود  آن دانشکده است. پس حتما قبل از ارسال درخواست در سایت دانشگاه شرایط دانشکده مورد نظرتان را مطالعه کنید. برای بررسی درخواست پذیرش در دانشگاه میشیگان باید مبلغ 75 دلار نیز پرداخت نمایید. 

هزینه تحصیل در دانشگاه میشیگان آمریکا

شهریه و هزینه تحصیل یکی از فاکتورهای مهم در پروسه مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. بنابراین کسانی که مایل هستند برای ادامه تحصیل وارد این دانشگاه شوند باید با هزینه‌های آن آشنا باشند. شهریه این دانشگاه در رشته‌های تحصیلی و مقاطع مختلف تا حدی متفاوت خواهد بود. اما به طور متوسط مبلغ 55326 هزار دلار در سال به عنوان شهریه دانشگاه میشیگان باید در نظر گرفت. توجه داشته باشید که به غیر از شهریه، تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور هزینه‌های دیگری هم در پی دارد. خوابگاه، خورد و خوراک و خرید کتاب و لوازم و التحریر بخشی از هزینه‌های تحصیل در آمریکا محسوب می‌شوند. پس در ارزیابی‌های مالی خود پیش از اقدام به مهاجرت تحصیلی همه این برآوردها را انجام دهید. هزینه‌های مختلف تحصیل در دانشگاه میشیگان آمریکا به اختصار در جدول زیر درج شده است.  
هزینه تحصیل در دانشگاه میشیگان
شهریه دانشگاه ( میانگین)55326
هزینه خوابگاه دانشجویی13170
سایر هزینه‌های زندگی و تحصیل2557
 البته سبک زندگی و میزان خرج کرد هر دانشجو با دیگری متفاوت است. بنابراین این اعداد برای همه دانشجویان بین‌المللی در میشیگان آمریکا صدق نمی‌کند. 

پردیس و خوابگاه دانشگاه میشیگان آمریکا

شهر آربور به عنوان یک منطقه‌ی فرهنگی و جوان در ایالت میشیگان شناخته می‌شود. این شهر طی سال‌های مختلف یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در آمریکا معرفی شده است. در نتیجه زندگی دانشجویی در این منطقه بسیار لذت‌بخش و توام با آرامش و امنیت است.  چهار پردیس مختلف در دانشگاه میشیگان وجود دارد با نام‌های:
  • پردیس مرکزی دانشگاه
  • پردیس شمالی
  • پردیس جنوبی
  • پردیس پزشکی
که پردیس مرکزی را می‌توان اصلی‌ترین بخش این دانشگاه به شمار آورد. ساختمان‌ها و امکانات مختلفی در فضای این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار داده شده است. از جمله امکانات دانشگاه میشیگان می‌توان به:
  • دو کتابخانه بزرگ
  • استادیوم ورزشی معروف Big house
  • فضای جنگلی
  • سالن غذاخوری
  • خوابگاه
اشاره نمود. دانشکده‌های مختلفی در این دانشگاه وجود دارد اعم از:
  • دانشکده ادبیات، هنر و علوم
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده بازرگانی استفن ام راس
  • دانشکده اطلاعات
  • دانشکده معماری و شهرسازی تاوبمن
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده سیاست عمومی جرالد آر فورد
که هر کدام شرایط خاص خود برای پذیرش دانشجو را دارند.  

کلام آخر

برای انتخاب دانشگاه جهت مهاجرت تحصیلی به آمریکا باید اطلاعات کاملی داشت. نرخ پذیرش و هزینه‌ها و امکانات تحصیل در هر دانشگاه آمریکا با دانشگاه دیگر متفاوت است. در این مقاله از گروه افق نیکان به معرفی کلی دانشگاه میشیگان آمریکا پرداختیم. نظر شما درباره شرایط و تحصیل در این دانشگاه دولتی آمریکا چیست؟ 

سوالات متداول

1- نرخ پذیرش در دانشگاه میشیگان چقدر است؟

نرخ پذیرش دانشجوهای بین‌المللی در این دانشگاه در حدود 24 درصد است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که برای ورود به این دانشگاه راه سختی پیش رو است. 

2- شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه میشیگان آمریکا چیست؟

شرط معدل و داشتن مدرک مهارت‌های زبانی از شروط مهم پذیرش در این دانشگاه می‌باشند. همچنین انگیزه‌نامه و توصیه‌ نامه‌ها نیز در دریافت پذیرش موثر هستند. 

3- میانگین شهریه دانشگاه میشیگان چقدر است؟

دانشجوهای خارجی باید به صورت میانگین مبلغ 55 هزار دلار امریکا به عنوان شهریه پرداخت کنند.  
ghannadsh04@gmail.com
15/ آوریل/ 2024

دیدگاه خود را ثبت کنید

دسته بندی نشده

معرفی دانشگاه نورث وسترن آمریکا
دسته بندی نشده
14/ آوریل/ 2024
مهاجرت به کانادا با ویزای شینگن
دسته بندی نشده
6/ دسامبر/ 2023
معرفی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا
دسته بندی نشده
16/ آوریل/ 2024