مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند یکی از روش‌های مهاجرتی به این کشور محسوب می‌شود. از آنجاییکه کانادا از سطح آموزشی بسیار بالایی برخوردار است بسیاری خواهان تحصیل فرزندان خود در این کشور هستند. بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا امکان همراهی والدین با فرزندان نیز وجود دارد. در نتیجه بسیاری برای مهاجرت به کانادا از این روش استفاده می‌کنند. در این مطلب از افق نیکان با جزئیات بیشتری در خصوص این روش مهاجرتی به کانادا آشنا خواهیم شد.

تحصیل فرزندان در مدارس کانادا و دریافت اقامت:

کشور کانادا یکم سیستم آموزشی بسیار قوی در سطح بین‌المللی دارد. به طوری که رتبه سوم در بین تمام کشورهای جهان را در زمینه آموزشی از آن خود کرده است. مدارک تحصیلی دانش‌ آموزان در این کشور اعتبار و ارزش بسیار زیادی در جهان دارد. والدین در ابتدا با ویزای توریستی یا ویزای همراه می‌تواند همراه فرزندان خود وارد خاک کانادا شوند. سپس به روش‌های دیگری نظیر جاب آفر برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند. در نتیجه تحصیل فرزندان در کانادا از روش‌های مهاجرتی است که به دریافت اقامت این کشور منتهی می‌گردد.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند:

تحصیل در کانادا می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال در موقعیت‌های کاری مختلفی در این کشور شود. در نتیجه با درس خواندن فرزندان در مدارس کانادا احتمال دریافت اقامت دائم کانادا نیز برایشان افزایش می‌یابد. از دیگر مزیت‌هایی که برای این شیوه مهاجرتی می‌توان برشمرد عبارتند از:
  • امکان استفاده از منیت و رفاه اجتماعی بالا در کانادا
  • بالا بودن کیفیت آموزش در کانادا
  • مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در کشور کانادا به نسبت کشورهای مشابه
  • امکان تحصیل رایگان و آموزش زبان انگلیسی
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا و اخذ تابعیت این کشور بعد از اتمام تحصیل
  • تعادل و تناسب ساعات کاری و تحصیلی در کنار اوقات فراغت و تفریح
  • درآمد بالا در بین کشورهای دیگر با همین سطح رفاه اجتماعی اقتصادی
می‌باشد.

مهاجرت به کانادا و تحصیل رایگان فرزند امکان‌پذیر است؟

این پرسش که در چه صورتی تحصیل فرزندان در کانادا رایگان است برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. در این بخش تلاش کرده‌ایم پاسخ مناسبی برای این پرسش مهاجرتی ارائه کنیم. بر اساس قوانین کانادا تحصیل فرزندان بنا به شرایطی می‌تواند کاملا رایگان باشد. این شرایط لازم برای تحصیل رایگان فرزندان در کانادا اعم از:
  • مجوز اقامت دائم و یا شهروندی کانادا برای کودک
  • تابعیت یا شهروندی دست کم یکی از والدین در کانادا
  • داشتن مجوز کار یا تحصیل برای یکی از والدین کودک در کانادا
می‌باشد. چنانچه یکی از این بندها برای کودک صدق می‌کند می‌تواند به طور رایگان در کانادا درس بخواند.

شرایط لازم برای اقامت در کانادا از طریق تحصیل فرزندان:

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان برای اقامت در این کشور باید شرایطی را داشته باشند. اول اینکه متقاضی اقامت در کانادا از طریق تحصیل فرزند باید متاهل باشد. سن فرزند باید بین 4 تا 18 سال باشد تا والدین بتوانند به عنوان همراه وارد کانادا شوند. یکی از والدین باید به عنوان سرپرست کودک او را در کانادا همراهی نمایید. برای تحصیل فرزندان در کانادا باید تمکن والدین جهت تامین هزینه‌های لازم نیز اثبات گردد.

ویزای مناسب برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند:

والدین به دو شیوه مختلف می‌توانند فرزندان محصل خود در کانادا را همراهی کنند. در روش اول باید ویزای توریستی دریافت کرده و همراه فرزند خود وارد کانادا شوند. در حالت دوم والدین می‌توانند برای دریافت ویزای همراه اقدام کرده و وارد کانادا شوند.

ویزای توریستی و تحصیل فرزند در کانادا:

ویزای توریستی که به ویزای اقامت موقت یا TRV نیز شهرت دارد به خارجی‌ها اجازه بازدید از کانادا را می‌دهد. دریافت این ویزا به اقامت موقت فرد در کانادا برای حداکثر 6 ماه اشاره دارد. با ورود به کانادا از  طریق ویزای توریستی اجازه کار یا تحصیل در کانادا را نخواهید داشت. همچنین باید بعد از اتمام تاریخ اعتبار ویزای توریستی کانادا خاک این کشور را ترک کنید. روند مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند با ویزای توریستی تا حدی پیچیده‌تر است. به همین خاطر بهتر است تا با کارشناسان حرفه‌ای مهاجرت در افق نیکان مشاوره نمایید.

ویزای همراه والدین برای تحصیل فرزند در کانادا:

یکی از شروط لازم برای تحصیل فرزندان خارجی در کانادا وجود همراه و قیم برای کودک است. دولت کانادا به خوبی می‌داند که فرزندان بدون قیم و همراه قادر به زندگی و تحصیل در کانادا نیستند. از این رو به والدین این امکان را می‌دهد تا همراه فرزند خود به کانادا وارد شده و اقامت بگیرند. این همراهی والدین در کانادا تا رسیدن فرزند به سن قانونی مجاز خواهد بود. نکته جالب توجه اینکه در برخی از استان‌های کانادا 18 سال و در بعضی دیگر 19 سال را سن قانونی می‌دانند. پس بسته به اینکه شما در کدام استان کانادا هستید تا رسیدن به شن قانونی فرزندان امکان اقامت دارید. پیشنهاد می‌شود که اول برای ویزای تحصیل فرزند خود در کانادا درخواست دهید. بعد از دریافت ویزای تحصیل فرزند برای ویزای همراهی والدین اقامت کنید تا احتمال ریجکت شدن درخواستتان را پایین آورید. بعد از وارد شدن به کانادا اگر شغل مناسبی پیدا کردید می‌توانید ویزای خود را به کاری نیز تغییر دهید. دریافت پیشنهاد کار برای کسانی که ساکن کانادا هستند بسیار ساده‌تر از اشخاص بیرون کانادا است.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند چقدر هزینه دارد؟

این روش مهاجرتی اصولا بر پایه‌ی تمکن مالی برای گذاران زندگی فرزند و همراه وی در کانادا طراحی شده است. پس بی‌تردید هزینه‌های زیادی را برای متقاضیان این روش مهاجرتی در بر دارد. برخی از هزینه‌های لازم در مهاجرت به کانادا با تحصیل فرزند عبارتند از:
  • هزینه مسکن در کانادا
  • خرید اقلام خوراکی و مواد غذایی
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه‌های مربوط به مراقبت از کودک
  • شهریه مدرسه‌ی کودک
و چندین مورد دیگر که باید در نظر گرفته شود.

کلام پایانی:

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند روشی کم دردسر و نسبتا راحت برای اقامت کانادا است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این روش مهاجرتی و پاسخ سوالات خود با کارشناسان افق نیکان تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

ghannadsh04@gmail.com
7/ اکتبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به کانادا

مهاجرت به آمریکا از طریق ترکیه
مهاجرت به آمریکا از طریق ترکیه
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
12/ آگوست/ 2023
مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
مهاجرت مهاجرت به کانادا
13/ سپتامبر/ 2023