مهاجرت به کانادا دندانپزشکان

در سال‌های اخیر شاهد افزایش مهاجرت دندانپزشکان به کانادا هستیم. از جمله دلایل این امر نیز درآمد و کیفیت بالاتر زندگی در کانادا است. کانادا به عنوان یک کشور توسعه یافته همواره به نیروی کار متخصص نیاز داشته و از آن استقبال می‌کند. از این رو بسیاری از متخصصین از جمله دندانپزشکان مهاجرت به کانادا را در برنامه زندگی خود قرار می‌دهند. کارشناسان ما در افق نیکان اطلاعات و شرایط لازم برای عزیمت دندانپزشکان به کانادا را به شما خواهند گفت.

شرایط مهاجرت به کانادا برای دندانپزشکان:

کشورهای مهاجرپذیری نظیر کانادا بخش قابل توجهی از نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق مهاجرین تامین می‌کنند. این قانون در حوزه‌ی سلامت و مراقبت‌های پزشکی نیز صدق می‌کند. بنابراین دندانپزشکان در سراسر دنیا می‌توانند برای زندگی و کار در کانادا اقدام کنند. البته این مهاجرپذیر بودن کانادا شروط و قوانینی هم دارد که باید در نظر گرفته شود. در مهاجرت دندانپزشکان به کانادا نیز شرایط مختلفی باید محقق گردد. دریافت اجازه کار در حوزه سلامت کمی سخت‌تر از دیگر مشاغل می‌باشد. دندانپزشکان برای اینکه مجوز کار در کشور کانادا را دریافت کنند باید دوره‌های تخصصی را بگذرانند. همچنین تطبیق دادن مدرک تحصیلی آن‌ها در کشور کانادا نیز از الزامات دیگر این پروسه مهاجرتی است. از دیگر شرایط مهاجرتی لازم برای دندانپزشکان در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • پیش از ورود به رشته دندانپزشکی باید 2 الی 4 سال تحصیلات دانشگاهی داشته باشند.
  • مدرک دانشگاهی معتبر در دوره‌های حداقل 4 ساله
  • 3 سال تحصیلات تکمیلی در رشته دندانپزشکی
  • دریافت مجوز کار استانی کانادا
برای دریافت ویزای کانادا با مدرک دندانپزشکی باید با توجه به ناک تخصصی متقاضی اقدام گردد. به این ترتیب بهترین شیوه مهاجرتی برای فرد متقاضی و مناسب‌ترین استان از نظر موقعیت کاری انتخاب می‌شود. در ادامه با تعدادی از ناک‌های تخصصی در حوزه دندانپزشکی آشنا می‌شویم:
  • جراحی دهان و دندان
  • جراح دندانپزشک
  • دندانپزشک
  • دندانپزشک عمومی
  • کاشت دندان
  • اندودنتیست
  • متخصص لب و دهان
  • آسیب‌شناس لب و دهان
  • رادیولوژیست دهان
  • دندانپزشک کودکان
مهاجرت دندانپزشکان به کانادا باید در هر یک از این شاخه‌ها وبا توجه به محیط کاری آن‌ها مشخص شود.

مراحل مختلف برای مهاجرت به کانادا از طریق دندانپزشکی:

مهاجرت کاری دندانپزشکان به کانادا نیاز به طی چند مرحله مختلف دارد که در این بخش اشاره می‌کنیم.

1- دریافت تائیدیه NDEB:

اولین اقدام لازم برای دندانپزشکان متقاضی مهاجرت به کانادا دریافت تائیدیه از بورد دندانپزشکی ملی کانادا است. دریافت این تائیدیه نیز منوط بر ارائه مدارک تحصیلی و حرفه‌ای دندانپزشک به NDEB می‌باشد. بدون این تائیدیه هیچ دندانپزشکی در کانادا اجازه کار و حضور در مراکز دندانپزشکی این کشور را نخواهد داشت.

2- باز کردن حساب کاربری در اکسپرس اینتری:

با باز کردن حساب کاربری در اکسپرس اینتری می‌توانید سایر مدارک خود از قبیل مدرک زبان را ارئه کنید. این کار موجب قوی‌تر شدن رزومه متقاضی مهاجرت از طریق دندانپزشکی به کانادا می‌شود. برای مدرک زبان نیز قبولی در یکی از آزمون‌های شناخته شده‌ی بین‌المللی در زبان انگلیسی یا فرانسوی مورد نیاز است. مهاجرت دندانپزشکان به کانادا نیاز به مهارت و تسلط مناسبی بر زبان دارد.

3- دریافت مجوز دندانپزشکی در کانادا:

این بخش از پروسه مهاجرتی باید بعد از دریافت تائیدیه NDEB صورت گیرد. برای دریافت مجوز دندانپزشکی دو شیوه مختلف وجود دارد:
  • شرکت و قبولی در آزمون دندانپزشکی
  • شرکت در دوره مطالعه جبرانی و سپری کردن موفقیت آمیزه این دوره
در انتهای این گام از مهاجرت اجازه کار به عنوان دندانپزشک در کانادا را خواهید داشت.

4- دریافت دعوتنامه:

بعد از اینکه تمام مراحل گفته شده با موفقیت طی شد متقاضی دعوتنامه و سپس ویزای کانادا را دریافت می‌کند. در این مرحله شما می‌توانید برای زندگی و کار در کانادا به عنوان یک دندانپزشک وارد این کشور شوید.

آیا مدارک دندانپزشکی ایران در کانادا اعتبار دارد؟

یکی از سوال‌های پرتکرار از کارشناسان افق نیکان میزان اعتبار مدارک دندانپزشکی ایران است. چرا که اولین و مهم‌ترین گام مهاجرت دندانپزشکان به کانادا تطبیق مدرک تحصیلی است. فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی در ایران برای معادل سازی مدرک خود باید دوره‌های تکمیلی در کانادا بگذرانند. سپری کردن این دوره‌ها حتی با وجود سابقه کاری دندانپزشک در ایران نیز الزامی است. در واقع تنها با داشتن مدرک دندانپزشکی از دانشگاه‌های ایران نمی‌توان در کانادا به عنوان دندانپزشک کار کرد. همچنین تمام واحدهای گذرانده شده در ایران با واحدهای مورد تایید کانادا مقایسه خواهد شد. در انتهای این پروسه نیز امتحان‌هایی از فرد متقاضی در حوزه‌ی دندانپزشکی اخذ می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق دندانپزشکی:

برای دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور از طریق دندانپزشکی باید مدارکی را ارائه نمود. این مدارک اعم از:
  • ترجمه رسمی تمام مدارک هویتی فرد متقاضی
  • مدارک تحصیلی و دانشگاهی از دانشگاه‌های معتبر ایران
  • مدرک معتبر مهارت زبان
  • گواهینامه دوره‌های تخصصی به همراه ترجمه رسمی آن‌ها
  • گواهی تمکن مالی متقاضی مهاجرت
  • ریز نمرات و مدارک واحدهای تحصیلی
می‌باشند.

درآمد دندانپزشکان در کانادا چقدر است؟

یکی از فاکتورهای مهم در اتخاذ تصمیم مهاجرت به هر کشوری میزان درآمد فرد کشور مقصد است. این موضوع  و اهمیت درآمد در مهاجرت دندانپزشکان به کانادا نیز صدق می‌کند. دندانپزشکی در کانادا از جمله مشاغل پردرآمد این کشور است. به بیان ساده دندانپزشکان در کانادا از سطح زندگی بالایی برخوردار هستند. با این همه میزان دقیق درآمد به تخصص و مهارت و مرکز فعالیت فرد نیز بستگی دارد. شهر و ایالتی که دندانپزشک در آن مشغول به کار است هم در میزان درآمد وی در کانادا موثر می‌باشد.  اما به طور میانگین می‌توان گفت که دندانپزشکان در این کشور 105 هزار دلار کانادا درآمد سالیانه دارند. این مبلغ نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر جهان در سطح بالاتری قرار دارد. به همین دلیل تعداد زیادی از دندانپزشکان مهاجر کانادا را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب می‌کنند.

سخن پایانی:

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا در چهارچوب قوانین این کشور امکان‌پذیر است. متقاضیان باید در وهله اول نسبت به معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود و تقویت مهارت زبان اقدام کنند. برنامه‌های نامزدی استانی در پذیرش مهاجران به ویژه دندانپزشکان خارجی در کانادا نیز اهمیت دارند.

بیشتر بخوانید :

ghannadsh04@gmail.com
11/ نوامبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به کانادا

معرفی دانشگاه براون آمریکا
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
18/ مارس/ 2024
اخذ ویزای کاری استرالیا
مهاجرت
9/ دسامبر/ 2020