ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان

 ثبت شرکت در گرجستان طبق قوانین کشور گرجستان می باشد و نیاز به اجرای  مراحل اداری و تکمیل پرونده جهت ثبت شرکت و اطلاعات لازم و مدارک اعضای شرکت و مخصوصاً نام هیأت رئیسه شرکت می باشد،  ثبت شرکت در گرجستان مزایایی دارد از جمله می‌توان انعقاد قرارداد در مناقصات و مزایده شرکت ها و سازمان های دولتی کشور اشاره کرد.  ثبت شرکت در گرجستان مانند ثبت شرکت در کشور جمهوری اسلامی ایران و طبق قوانین ثبت شرکت‌ها  در کشور گرجستان است، ثبت شرکت برای افرادی است که  در این کشور قرارداد منعقد می کنند و شناخته شده باشند و تبعات حقوقی آن را بپذیرند،  دولت گرجستان، دولتی ثروتمند است و اگر با دولت قرارداد منعقد گردد، می توان درآمد خوبی از آن حاصل کرد.  افرادی که در کارهای تاسیساتی یا مزایده یا مناقصه شرکت می کنند، می‌توانند از جوانان ایرانی نیز جهت انجام کار استفاده کنند. در ثبت شرکت گرجستان مراحل اداری مانند درخواست ثبت شرکت از دفتر ثبت شرکت ها در گرجستان و نیز نامگذاری برای شرکت تازه تأسیس  و ثبت شرکت در سایت لازم و ضروری می باشد.

مزایای ثبت شرکت در گرجستان

یکی از مزایای ثبت شرکت در گرجستان این است که ثبت شرکت کاملاً قانونی خواهد بود و می‌توان بین دو کشور ایران و گرجستان  با این گواهینامه و سند قرارداد منعقد کرد،  از مزایای دیگری که پس از ثبت شرکت در گرجستان به دست می آید این است که ثبت شرکت ایرانیان بدون عضویت گرجستانی ها خواهد بود و می توان همه ایرانی ها را در این شرکت جای داد، مدیریت و مسئولیت شرکت کاملاً با  ایرانیان خواهد بود و گرجستانی ها هیچ  دخالتی نخواهند داشت. مزایای دیگری که ثبت شرکت در گرجستان دارد این است که ثبت این گونه شرکت‌ها در کشور گرجستان نسبت به ثبت شرکت در ایران خیلی سریع تر انجام می شود و روال عادی آن بسیار آسان و سریع می باشد، در کشور ایران ممکن است که هفته ها و ماه ها برای ثبت شرکت روال اداری آن طول بکشد اما در کشور گرجستان به این شکل نیست و ثبت شرکت در این کشور بسیار فوری و راحت  می باشد، کشورهای زیادی هستند که وارد گرجستان شده و در شهر تفلیس اقدام به ثبت شرکت می‌کنند،  آنها  بازارهای بین المللی گرجستان را به انحصار خود در آورده و از آن درآمدزایی می کنند، کشور گرجستان از لحاظ جغرافیایی به عنوان یک ترانزیت جاده ابریشم به اروپا به شمار می‌آید و بسیاری از دولت‌ها از این مسیر برای درآمدزایی و ترانزیت کالا استفاده می‌کنند.

ویژگی های ثبت شرکت در گرجستان

از ویژگی های  ثبت شرکت در کشور گرجستان این است که مالیات تجارت و سرمایه گذاری خارجی از ویژگی خاصی برخوردار می باشد، زیرا این کشور با کشورهای قدرتمند  اروپایی و آمریکایی و کشورهایی که از لحاظ اقتصادی بسیار قوی هستند، قرارداد دارد.  افرادی که می خواهند از کشور گرجستان درآمدزایی نمایند،  می‌توانند با همکاری  شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به دولت این کشور پیشنهاد کارهای عمرانی و تجاری و طرح های اقتصادی ارائه نمایند،  قبل از اینکه شرکت خود را ثبت نمایید، حتما از قوانین اقتصادی و تجاری و مناقصات و مزایدات این کشور اطلاعات کافی دریافت نمایید. فردی که می‌خواهد در کشور گرجستان سرمایه گذاری نماید،  باید در خصوص کسب و کار در این کشور اطلاعات کافی داشته باشد و شما می توانید از طریق سفارت این کشور در تهران یا ورود به سایت شرکت ها و دولت گرجستان با قوانین اقتصادی این کشور آشنا شوید.

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

شرکت‌های تعاونی خاص می‌توانند در این کشور شرکت ثبت نمایند و از این مزایا استفاده کنند، هزینه‌ای که برای ثبت شرکت دریافت می گردد، جهت ایاب و ذهاب، وکیل، تمبر برای ثبت شرکت،  تنظیم‌های قرارداد، پروانه کسب،  طراحی اساسنامه ،افتتاح حساب و هزینه دفتر ثبت و دریافت شماره ثبت خرج می‌شود، لذا همه این هزینه ها صرف کارهای اولیه خود شرکت و سپس ثبت شرکت می گردد،  البته از آنجا که در کشور گرجستان،  یک کشور خارجی از لحاظ جغرافیای برای ایرانی ها محسوب می شود،  این هزینه به صورت دلار دریافت می گردد و افرادی که پول ایرانی دارند، باید آن را به دلار در صرافی‌ها تبدیل کنند.

انواع ثبت شرکت ها

شرکت های اقتصادی در گرجستان متنوع هستند و کاملاً مانند کشور ایران به شرکت‌های محدود و شرکت های عام  و شرکت‌های خاص تقسیم می‌شوند و تفاوت بین آنها بر عضویت و تعداد عضویت آنها می باشد،  ثبت شرکت در کشور گرجستان کاملاً رسمی و قانونی و طبق قوانین کشور گرجستان و دارای سند ثبتی خواهد بود.

اقامت در کشور گرجستان

اقامت در کشور گرجستان به دو صورت انجام می گیرد و آن اقامت موقت و اقامت دائمی است،  در اقامت موقت این اقامت، کاملا قانونی و طبق قوانین کشور گرجستان به مدت شش ماه می باشد،  البته با گرفتن یک وکیل توانمند می توانید آن را به یک سال تبدیل کنید ، افرادی که شرکت ثبتی دارند می توانند پس از انعقاد قرارداد آن را به چند سال تمدید نمایند، اما در مورد اقامت دائمی افرادی که می‌خواهند اقامت دائمی داشته باشند، می توانند از طریق شرکت ثبتی و وزارت خارجه پس از گذراندن مراحل اداری و موافقت دولت گرجستان اقامت دائم درخواست کنند،  همه این موارد پس از پرداخت هزینه ثبت شرکت و پرداخت هزینه اقامت قابل اجرا می باشد.

 

ویزا کشور گرجستان

برای ورود به کشور گرجستان باید ویزا تهیه کنید، دریافت ویزا از سفارت کشور گرجستان امکان پذیر می باشد، برای اطلاعات بیشتر با سفارت تماس بگیرید و از نحوه دریافت ویزای کشور گرجستان از کارمندان سفارت  مشاوره بگیرید. ویزاهای این کشور سه ماهه است و عدد و رقم هزینه دریافتی ویزا طبق تعرفه مشخص توسط دولت محاسبه می گردد. سفارت گرجستان در تهران به ایرانی ها به راحتی ویزا می دهد، زیرا بخشی از درآمد دولت کشور گرجستان از فروش ویزا تأمین می شود،  برای همین است که ویزا به راحتی صادر می گردد.

 صنعت در کشور گرجستان

کشور گرجستان به سوی صنعتی شدن پیش می رود و دولت در نظر دارد که کشور خود را صنعتی کند، انعقاد قرارداد با کشورهای صنعتی مانند آمریکا و شرکت های فوق پیشرفته از لحاظ تجهیزات دلیل بر پیشرفت در صنعت دارد، برای ثبت شرکت در گرجستان ممکن است کمی دچار ابهام و سوال شوید  که برای رفع این ابهامات می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید :

رضا گلچین
15/ دسامبر/ 2021

دیدگاه خود را ثبت کنید

ثبت شرکت