مهاجرت به کانادا با گواهینامه پایه یک

مهاجرت به کانادا با گواهینامه پایه یک از راه‌های آسان و سریع مهاجرتی به شمار می‌رود. علت این امر نیز کمبود رانندگان پایه یک در سیستم حمل و نقل عمومی این کشور می‌باشد. دولت کانادا در تلاش است تا از روش‌های مختلف کمبود رانندگان پایه یک را جبران و تامین کند. یکی از این روش‌ها در تامین نیروی کار مورد نیاز سیاست‌های دولت برای جذب رانندگان پایه یک خارجی است. با ما در این مطلب از افق نیکان همراه شوید تا با جنبه‌های مختلف این برنامه مهاجرتی آشنا شوید.

با داشت گواهینامه پایه یک چطور به کانادا مهاجرت کنیم؟

در کشور کانادا تقاضای کار از طرف کارفرماها برای رانندگان پایه یک بسیار زیاد است. به همین خاطر این گروه از رانندگان در کانادا می‌تواند به راحتی جاب آفر دریافت کنند. یکی از امتیازات مهاجرت از طریق گواهینامه پایه یک شرایط قانونی منعطف و عدم سخت‌گیری‌های مهاجرتی رایج است. دلیل سهولت قانونی مهاجرت به کانادا با گواهینامه پایه یک کمک به ناوگان حمل و نقل کانادا است. برای استفاده از این راه مهاجرتی در ابتدا باید شرایط سفر توریستی به این کشور را داشته باید. سپس در زمان اقامت خود در خاک کانادا در دوره‌های اخذ گواهینامه پایه یک شرکت کنید. دوره‌های دریافت گواهینامه پایه یک در کشور کانادا تقریبا 6 ما به طول می‌انجامد. بدون داشتن گواهینامه پایه یک کانادا امکان کار کردن در این کشور به عنوان راننده ماشین‌های سنگین را نخواهید داشت. در واقع مدرک گواهینامه پایه یک از ایران مورد قبول کشور کانادا نیست. البته داشتن سابقه کار در زمینه رانندگی ماشین‌های سنگین یک امتیاز مهاجرتی در کانادا محسوب می‌شود. بعد از اینکه گواهینامه پایه یک رانندگی کانادا را دریافت کردید می‌تواند پرونده مهاجرتی خود را به جریان بیندازید.

شرایط کار برای رانندگان پایه یک در کشور کانادا چگونه است؟

چنانچه پرونده‌ی مهاجرتی شما از طریق گواهینامه پایه یک موفق بود می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید. در ابتدا یک دوره‌ی کاری 14 روزه به شما داده می‌شود تا عملکردتان را ارزیابی کنند. هر شیفت کاری 12 ساعت بوده و بعد از آن 3 روز در تعطیلات به سر خواهید برد. این شیفت‌بندی کاری برای رانندگان پایه یک به عنوان مشاغل سخت بسیار ایده‌آل است. مورد بعدی در مهاجرت به کانادا با گواهینامه پایه یک میزان دستمزد و درآمد است. رقم دستمزد پرداختی به این گروه از رانندگان در کانادا مبلغ قابل توجهی است. به ویژه برای رانندگانی که در ایران کار کرده باشند این میزان درآمد بسیار مطلوب خواهد بود. هرچه ساعت کاری شما به عنوان راننده پایه یک افزایش یابد میزان دستمزد و مزایای کاری شما نیز بیشتر می‌شود. البته نباید فراموش کرد که شغل رانندگی ماشین‌های سنگین بسیار سخت و فرسایشی است.

شرایط کلی مهاجرت به کانادا با گواهینامه پایه یک:

پیش از اینکه برای دریافت گواهینامه پایه یک رانندگی به کانادا عزیمت کنید باید شرایط خاصی را داشته باشید. برخی از این شرایط عمومی جهت مهاجرت رانندگان پایه یک عبارتند از:
  • نداشتن سوء پیشینه
  • تکرار نشدن تصادفات رانندگی
  • داشتن بینایی در سطح مطلوب و مورد تایید برای رانندگی ماشین‌های سنگین
می‌باشند. بعد از داشتن این شرایط و اخذ گواهینامه پایه یک از کانادا باید به دنبال شغل در کانادا باشید. می‌توانید از سایت‌های کاریابی در این زمینه کمک بگیرید. نکته مهم اینکه رانندگانی که سابقه کار نداشته باشند تا یکسال اجازه فعالیت در این زمینه را ندارند. بنابراین سوابق کاری شما به عنوان راننده ماشین‌های سنگین در ایران یا سایر کشورها اهمیت زیادی دارد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با گواهینامه پایه یک:

کانادا اهمیت بسیار زیادی به مهارت و متعهد بودن رانندگان در ناوگان حمل و نقل خود می‌دهد. از این رو در احراز صلاحیت متقاضیان این شغل حساسیت و دقت زیادی به خرج می‌دهد. بعد از این که صلاحیت فرد برای کار به عنوان راننده ماشین‌های سنگین تایید شد باید مدارکی را ارائه کند. این مدارک عبارتند از:
  • مدرک تحصیلی پایان دوره متوسطه
  • گذراندن دوره‌های آموزشی برای رانندگان در حین کار در این زمینه
  • به اتمام رساندن یک دوره آموزش رانندگی سه ماهه از طریق کالج‌های محلی یا موسسه‌های حرفه‌ای
  • داشتن گواهینامه کلاس D یا 3 برای رانندگان کامیون‌های مستقیم
  • داشتن گواهینامه کلاس A یا 1 برای وسایل نقلیه سنگین
  • داشتن تائیدیه ترمز باید برای رانندگان ماشین‌های سنگین مجهز به ترمز بادی
  • گواهینامه مربوط به حمل و نقل کالاهای پرخطر یا TDG
  • تائیدیه‌های جداگانه برای ماشین‌های خاص یا کامیون‌های مفصلی
می‌باشند.

روش‌های مهاجرتی مختلف برای رانندگان پایه یک به کانادا:

روش‌های مهاجرت به کانادا با گواهینامه پایه یک تنوع بالایی دارد و این خود یک امتیاز خوب به شمار می‌رود. در حالت کلی برای دریافت ویزای ورود به کانادا با گواهینامه پایه یک نیاز به پیشنهاد شغلی دارید. اما برنامه‌های مهاجرتی متعددی وجود دارد که از طریق آن جاب آفر وارد کانادا شوید.

1- سیستم اکسپرس اینتری کانادا:

این سیستم مهاجرتی که سیستم آنلاین و مبتنی بر امتیاز است که به شکل فدرال برای تجارت ماهر اجرا می‌شود. در این برنامه برای مشاغل مختلفی از جمله رانندگی امکان اقدام مهاجرتی هست.

2- برنامه نامزدی استانی یا طرح PNP:

برای قرار گرفتن در چهارچوب‌های برنامه نامزدی استانی کانادا باید تجربه- مهارت و تحصیلات خوبی داشته باشید. میزان شانس شما نیز در پذیرش به میزان کمبود استان مورد نظرتان در شغل رانندگی پایه یک بستگی دارد.

3- برنامه مهاجرتی کارگران موقت خارجی یا TFWP:

این برنامه مهاجرتی کانادا بیشتر کارفرما محور تدوین شده است. بر اساس آن کارفرمایان کانادایی امکان استخدام نیروی کار خارجی برای جبران کمبود خود را دارند. البته کارفرماها باید ابتدا از بازار کار محلی نیروی مورد نیاز خود را تامین نمایند. بنابراین در صورت وجود نیروی کار مورد نیاز در خاک کانادا اجازه استخدام نیروی خارجی به کارفرما داده نمی‌شود.

سخن پایانی:

افراد مختلفی در مشاغل گوناگون اقدام به مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور می‌کنند. در این بین شرایط برای برخی از مشاغل آسان‌تر از سایرین می‌باشد. مهاجرت به کانادا با گواهینامه پایه یک از شیوه‌های مهاجرت ساده‌تر به شمار می‌رود. سوالات خود در زمینه مهاجرت رانندگان پایه یک به کانادا را با کارشناسان گروه افق نیکان در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید :

ghannadsh04@gmail.com
30/ اکتبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
17/ سپتامبر/ 2023
معرفی دانشگاه براون آمریکا
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
18/ مارس/ 2024
مهاجرت به آمریکای جنوبی
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
3/ سپتامبر/ 2023