مهاجرت به کانادا از طریق عکاسی

کسانی که مایل به زندگی در کانادا هستند با شرایط و شیوه‌های مختلفی اقدام می‌کنند. یکی از مشاغلی که موقعیت‌های کاری زیادی در کانادا دارد عکاسی است. بنابراین مهاجرت به کانادا برای عکاس‌ها چه با پیشنهاد کاری چه بدون آن مهیا می‌باشد. همین شرایط ایده‌آل باعث شده تا هر ساله عکاس‌های حرفه‌ای زیادی در سراسر جهان اقدام به مهاجرت به کانادا کنند. پس باید با آگاهی و پورتفولیوای قوی برای مهاجرت به کانادا از طریق عکاسی اقدام کرد.

نگاهی کلی به حرفه عکاسی در کانادا:

اقتصاد کانادا از جمله اقتصادهای پربار و موفق در سطح جهان است. به لطف برنامه‌ها و تلاش‌های دولت کانادا سرعت رشد اقتصادی این کشور بسیار بالا رفته است. کانادا بخش قابل توجهی از این پویایی و رشد اقتصادی را مقرون مهاجران خود است. در بین همه مشاغل و بسترهای ایجاد شده عکاسی در بسیاری از استان‌ها و ایالات کانادا تقاضای بسیار زیادی دارد. شاخه‌های زیاد حرفه‌ی عکاسی عبارتند از:
  • عکاسی فشن
  • عکاسی هوایی
  • عکاسی طبیعت
  • عکاسی تجاری
می‌باشند. بنابراین در صورت طی کردن موفقیت آمیزه پروسه مهاجرتی خود قادر به تصاحب موقعیت‌کاری مناسبی خواهید بود. عکاس‌ها در کانادا هم به صورت شخصی و هم برای دیگر کارفرماها کار می‌کنند.

شرایط کلی مهاجرت به کانادا از طریق عکاسی:

عکاس‌ها هم برای طی کردن موفقیت آمیز پروسه مهاجرتی خود باید شروطی داشته باشند. این ویژگی‌ها توسط دولت کانادا برای هر حرفه و شغلی تعیین می‌گردد. در حرفه‌ی عکاسی نیز فرد باید شرایطی نظیر:
  • مهارت و تسلط بر زبان: در این زمینه با قبولی در آزمون‌هایی نظیر تافل و آیلتس می‌توانید مدرک مورد تایید کانادا را دریافت کنید.
  • سن عکاس مهاجر: کمترین سن قابل پذیرش برای مهاجرت در حرفه‌ی عکاسی 18 سال تمام است.
  • تحصیلات متقاضی مهاجرت: کمترین سطح تحصیلات مورد نیاز برای مهاجرت در شغل عکاسی مدرک پایان دوره دبیرستان است. البته برای پذیرش در برخی از مشاغل عکاسی در کانادا به مدارک بالاتری احتیاج خواهید داشت.
  • پیشنهاد کار در کانادا برای عکاسی: چنانچه پیشنهاد کاری در کانادا داشته باشید در پروسه‌ی مهاجرتی شما اثر مثبت زیادی دارد. برای این منظور پورتفولیو شما می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای بازی کند. فرق پورتفولیو با رزومه جزئیات بیشتر به کار رفته در آن است. در حرفه عکاسی این امکان وجود دارد که نمونه کار و فیلم را نیز در کارنامه خود ارائه کنید. در نتیجه کارفرما شناخت بهتری از توانایی‌های شما به دست می‌آورد و برای استخدام شما تصمیم می‌گیرد.
  • سازگاری با شرایط جدید زندگی در کانادا: یکی دیگر از شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق عکاسی اثبات سازگاری با شرایط این کشور است. شرایط در اقلیم و آب و هوای کانادا ساده نیست. پس باید از نظر پزشکی توانایی جسمی شما برای زندگی در این کشور به تایید برسد.
  • مهارت‌های همسر فرد: یکی از امتیازبندی‌های کانادا برای مهاجرت توانایی‌های همسر شماست. تحصیلات و توان مالی و درآمد همسرتان می‌تواند نقش مهمی ر این پروسه مهاجرتی ایفا کند.
را داشته باشد. البته این شرایط عمومی و کلی بوده‌اند و شرایط خاص مهاجران عکاس به کانادا را در بخش بعدی خواهیم گفت.

شرایط اختصاصی عکاس‌ها برای مهاجرت به کانادا:

تخصص در رشته عکاسی و داشتن مدرک لیسانس در رشته هنرهای بصری یکی از شروط اختصاصی است. با داشتن این مدارک امکان پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز پروسه مهاجرتی شما به عنوان یک عکاس بیشتر می‌شود. به اتمام رساندن دوره‌های مخصوص عکاسی در دبیرستان، دانشگاه یا آموزشگاه‌های آزاد نیز از دیگر شروط ویژه‌ی مهاجرت عکاس‌ها می‌باشد. برای مهاجرت به کانادا از طریق عکاسی گذراندن دوره‌های کارآموزی نیز مهم بوده و اثرگذار است. هر تجربه‌ای در یکی از شاخه‌های عکاسی می‌تواند به عنوان برگ برنده در پرونده مهاجرتی شما در نظر گرفته شود.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق عکاسی کدام‌اند؟

شیوه‌ها و راه‌های مختلفی در قوانین مهاجرتی کانادا تعیین شده که برای مهاجرت به کار می‌آیند. برای عکاس‌ها نیز چندین روش مختلف برای این منظور در قوانین کانادا تدوین شده است. این روش‌ها اعم از:

1- اکسپرس اینتری:

یکی از سرراست‌ترین و مناسب‌ترین راه‌های مهاجرت عکاس‌ها به کانادا این روش است. در این سیستم مهاجرتی می‌توانید از بین برنامه مختلف پیش روی خود یکی را انتخاب کنید. البته استفاده از این برنامه مهاجرتی عکاس‌ها پیش شرط‌هایی نیز وجود دارد. انتخاب‌های پیش روی شما به عنوان یک عکاس در این طرح مهاجرت به کانادا عبارتند از:
  • تجربه کانادایی
  • نیروی کار ماهر فدرال
  • برنامه اسکیل ترید فدرال کانادا
می‌باشد.

2-  برنامه‌های استانی در کانادا:

اگر قصد زندگی در یک استان مشخص از کانادا را دارید این برنامه مهاجرتی برایتان مفید است. بسیاری از افراد که امکان استفاده از روش اول را دارند از این شیوه به عنوان جایگزین استفاده می‌کنند. البته مهاجرت به کانادا در قالب برنامه‌های استانی نیز شروطی دارد.

3- مشاغل مورد نیاز:

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق عکاسی قبول برخی از مشاغل حوزه عکاسی است. در کانادا بعضی از شغل‌ها متقاضیان کمتری دارند. اگر چنین مشاغلی در حیطه کاری و علاقه شما باشد می‌توانید برای مهاجرت به این کشور آن‌ها را بپذیرید.

4- پیشنهاد کاری در کانادا:

جاب آفر یا داشتن پیشنهاد کار در کانادا نیز از روش‌هایی است که برای عکاس‌ها کاربرد دارد. البته توجه داشته باشید که برای دریافت اقامت کانادا هر جاب آفری مورد پذیرش نیست. در نتیجه هم شغل پیشنهادی و هم کارفرما باید شرایط لازم را داشته باشند.

5- تجربه کار کبک در کانادا:

این شیوه نه تنها برای عکاس‌ها بلکه برای همه متخصصین در حوزه‌های مختلف مناسب است. برای استفاده از این روش باید قصد زندگی در استان کبک کانادا را داشته باشید. همچنین تسلط به زبان فرانسوی نیز از دیگر شروط لازم برای مهاجرت به این روش است. زیرا بیشتر مردم در کبک کانادا فرانسوی زبان هستند.

کلام پایانی:

کانادا با توجه به اقتصاد پویا و رفاه اجتماعی بالا مقصد بسیاری از مهاجران جهان است. در این بین مهاجرت به کانادا از طریق عکاسی می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل باشد. زیرا موقعیت‌های کاری در این حرفه‌ی جذاب در کانادا بسیار زیاد است. همچنین درآمد عکاسی در کانادا نیز به نسبت کشورهای زیادی در جهان بیشتر است. این موارد از انگیزه‌های اصلی مهاجرت عکاس‌ها به کانادا می‌باشند.جهت شرکت در دوره آموزش عکاسی و گرفتن مدرک معتبر مورد پذیرش مهاجرت به کانادا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید :

ghannadsh04@gmail.com
2/ اکتبر/ 2023

دیدگاه خود را ثبت کنید

مهاجرتمهاجرت به کانادا

مهاجرت به آمریکا از طریق ترکیه
مهاجرت به آمریکا از طریق ترکیه
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
12/ آگوست/ 2023
10 شهر دانشجویی آمریکا
مهاجرت مهاجرت به آمریکا
11/ مارس/ 2024
اخذ ویزای کاری استرالیا
مهاجرت
9/ دسامبر/ 2020